Dzisiaj sprawnie prowadzone social media to połowa sukcesu każdej firmy. To właśnie tam są Klienci i to właśnie tam – poza rozrywką – poszukują usług i towarów. Dobrze przedstawione portfolio marki może zdziałać cuda. To również przestrzeń do budowania zaangażowania Klientów i docierania do nowych grup docelowych. Dzisiaj na celownik będziemy takie social media jak Facebooku, Instagram i TikTok. Zapraszamy do lektury poniższego materiału, w którym znajdziesz przydatne porady.
Dzisiaj social media to bardzo kompatybilna z naszym życiem przestrzeń, w której nie tylko nawiązujemy przyjaźnie czy podtrzymujemy kontakty ze znajomymi, ale bardzo często korzystamy z ich rekomendacji. W pędzie jaki obecnie nam towarzyszy coraz częściej to właśnie na social mediach klikamy w „sklep” i dokonujemy wirtualnych zakupów. Będąc obecnym na social mediach stwarzamy sobie możliwość nie tylko dotarcia do nowych Klientów, ale również zbudowania zaangażowanej społeczności wokół oferowanych przez nas usług czy towarów.
Social media to dodatkowy kanał marketingowy. Kluczem do jego właściwego wykorzystania jest umiejętność zabawy formą. Gdy wysyłamy paczkę zamówioną online do naszych Klientów, stwórzmy firmowy hasztag, którym każdy z nich umieści przy zdjęciu chwaląc się zawartością paczki. Prośmy o rekomendacje, wchodźmy w interakcję. W ten sposób poszerzamy grono swoich odbiorców a także budujemy rozpoznawalność marki. W social mediach możemy również angażować się w różnego rodzaju akcje. Robiąc coś dobrego, budujemy DNA swojej marki jako zaangażowanej społecznie, a więc takiej, której warto towarzyszyć i zaufać.
To jedno z najstarszych social mediów, które obecnie jest najbardziej rozwinięte. Pozwala nam na tworzenie grup pasjonatów i utrzymywania z nimi bieżącego kontaktu. Kluczowa jest tutaj komunikacja – nasze wpisy powinny być efemeryczne. Każde działanie powinno być jednak poprzedzone badaniem grupy docelowej i dopasowaniem do niej naszej oferty. Facebook dzięki szerokiej platformie sprzedażowej jest idealnym social medium do rozpoczęcia naszej przygody ze sprzedażą online.
Więcej o tym jak skutecznie prowadzić social media? dowiesz się z materiału umieszczonego w linku.
Instagram to obecnie najpopularniejsza platforma nie tylko social mediowa, ale również sprzedażowa. Niedawno uruchomiona zakładka „sklep” pozwala profesjonalizować zakupy online i tworzyć sklepy z poziomu strony www już w aplikacji. Dzięki temu jeszcze szybciej możemy dotrzeć do naszych Klientów. Drugim istotnym elementem wzmacniającym sprzedaż jest możliwość dodawania linków do stories. To szczególnie przydatne narzędzie w dobie szeroko rozumianego Influence Marketingu.
To obecnie najnowocześniejsza platforma, która dociera do młodego pokolenia. Chociaż system reklam jest tam bardzo dobrze rozwinięty to wciąż stosunkowo niewiele firm decyduje się na obecność na TikToku. Tymczasem badania pokazują, że spośród 4 milionów Użytkowników TikToka aż 60% z nich jest pełnoletnia i może dokonywać zakupów. Warto więc już dzisiaj zainteresować się tym kanałem dotarcia, który umożliwia nam targetowanie reklam w oparciu o system aukcyjny oraz rezerwacyjny.
Decydując się na prowadzenie konta firmowego w social mediach, warto oprzeć się na czterech podstawowych zasadach:
Więcej o tym jak prowadzić profile firmowe na social mediach dowiesz się z poniższego linka: https://obtk.pl/social-media/prowadzenie-facebook/ Zapraszamy do zapoznania się z treściami.
Tagi: Facebook, Instagram, Marketing, social media, TikTok
Dodaj komentarz