LEK-AM to jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm farmaceutycznych na polskim rynku, właśnie po raz trzeci została laureatem Polskiej Nagrody Innowacyjności
Mimo że już w portfolio firmy jest kilka preparatów z zakresu alergologii i pulmonologii, ten rok jest przełomowy. Firma wprowadziła na rynek polski preparat, który jest połączeniem dwóch istotnych w leczeniu chorób płuc substancji czynnych: salmeterolu i flutikazonu, gdzie jedna działa objawowo, a druga przyczynowo.
Dzięki zastosowaniu inhalatora ciśnieniowego lek w większej dawce dociera bezpośrednio do płuc, co jest znaczną przewagą nad szeroko dostępnymi w kraju produktami z inhalatorami proszkowymi. Wprowadzanie tych udogodnień to duże wyzwanie. Realizacja wspomnianych rozwiązań np. inwestycji w nową linię produkcyjną, służącą produkcji większych opakowań jest wyzwaniem dla dynamicznie rozwijającej się organizacji, ponieważ generuje znaczne koszty.
We wrześniu 2017 r. wprowadzono preparat witaminy D do podawania raz w tygodniu (7 tys. jednostek) i raz w miesiącu (30 tys. jednostek). Z uwagi na powszechny niedobór witaminy D w populacji i trudności z uzyskaniem przyzwolenia pacjentów na codzienne stosowanie, lek Rx stanowi wygodną alternatywę dla terapii niedoborów i zapobiega ich powstawaniu. Firma rozszerza także ofertę suplementów diety: we wrześniu wprowadziła Katelin MAG B6, który zawiera chlorek potasu, cytrynian magnezu i witaminę B6. Od października na rynku dostępne są AdCort Plus o zmodyfikowanym składzie oraz Orton Flex Cartistruct, który został opracowany z myślą o osobach chcących w kompleksowy sposób zadbać o swoje stawy. Poszerzył on ofertę już istniejących suplementów diety: Orton Flex saszetki oraz Orton Flex kapsułki.
Firma od lat jako patron honorowy, mecenas lub współorganizator bierze udział w imprezach kulturalnych. Jest sponsorem Międzynarodowego Festiwalu Sacrum Non Profanum, który odbywa się w Berlinie, Szczecinie i Trzęsaczu, a także od jedenastu lat jest partnerem Programu Społecznego Mistrz Mowy Polskiej. Jest mecenasem wydawanego przez Edipresse cyklu kolekcji albumów „Wielcy Malarze Świata”. W ostatnim kwartale była sponsorem musicalu „Romeo i Julia 3D” w reżyserii Janusza Józefowicza z przepiękną muzyką Janusza Stokłosy. Polska prapremiera odbyła się w sierpniu br. w Toruniu, a teraz spektakl można oglądać w warszawskim Teatrze Buffo. Firma wyłożyła również środki finansowe na 20. konkurs „Pamiętajmy o Osieckiej”, organizowany
przez Fundację Okularnicy im. Agnieszki Osieckiej. Dzięki temu przyczyniła się do organizacji ponad dziesięciu koncertów w całej Polsce, w których zostali wyłonieni finaliści. Wzięli oni udział w koncercie galowym w stołecznym teatrze ROMA, który poza firmą LEK-AM sponsorował także wyrób medyczny Ocumax BK. Widzowie i artyści byli zachwyceni kroplami do oczu bez konserwantów, dostępnymi w wygodnych, jednorazowych minimsach. A wszystko z myślą o wygodzie pacjentów.
Monika Wtorek
Tagi: LEK-AM, leki, Polska Nagroda Innowacyjności, teatr ROMA, witamina D
Dodaj komentarz