logo
logo
logo
logo

Czy hejter może pomóc w poprawie naszego wizerunku?
Opublikowano: 16 czerwca 2020

Hejterzy to plaga w mediach społecznościowych. Wyzwiska i innego rodzaju złośliwości to już codzienność w wielu komentarzach na profilach na Facebooku, Twitterze, także na portalach informacyjnych, blogach i w innych internetowych przestrzeniach. Nie warto jednak siedzieć z założonymi rękoma i patrzeć na falę hejtu – warto zacząć działać i z pomocą skutecznego public relations zadbać o swój wizerunek.

Specjaliści wskazują, że tak naprawdę nie ma marki, która jest wolna od hejtu i nawet ta, która cieszy się dużą sympatią klientów, jest od czasu do czasu narażona na hejterskie ataki. To właśnie specyfika hejtu – często jest nienawiścią, która nie jest konkretnie ukierunkowana, ale ma na celu obrażanie innych i rozsiewanie nieprawdziwych informacji bez podstawy.

Jak radzić sobie z hejtem?

Gdy nie chcesz, aby twoja marka była narażona na nieuczciwe ataki hejterów w sieci, warto przede wszystkim regularnie kontrolować własną markę poprzez monitorowanie internetu. Hejtu nie warto ignorować, ponieważ w przeciwnym przypadku będzie on stawał się coraz mocniejszy.

Jeżeli hejt dotyczy konkretnej sytuacji, która nie miała miejsca lub też została przedstawiona jako całkowicie odmienna z rzeczywistością, warto przedstawić informacje ze swojej strony – im więcej konkretów, tym lepiej, ponieważ wtedy pozostali klienci będą mogli stanąć po stronie firmy, a nie hejtera, który nie podpiera się żadnymi rzetelnymi danymi. Trzeba jednocześnie odróżnić hejt od konstruktywnej krytyki.

W przypadku, gdy pojawią się wulgarne i bezpodstawne wyzwiska, najlepiej usuwać je od razu lub zgłaszać do usunięcia, ponieważ wdawanie się w dyskusję z takimi ludźmi może doprowadzić do zburzenia własnej reputacji, dlatego też lepiej nie zniżać się do tego rodzaju dyskusji i od razu je ucinać.

 

Tagi: , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

Jak prowadzić social media

Jak prowadzić social media firmy? [PORADNIK]...

Dzisiaj sprawnie prowadzone social media to połowa sukcesu każdej firm...
Twitter

Jak zdobyć obserwujących na Twitter...

Posiadanie konta na Twitterze pozwala nie tylko czytać wpisy innych os...

Twoje dane mają wartość! Sprawdź, ile znaczys...

W sieci spędzamy lwią część naszego czasu. Twoje dane najprawdopodobni...
Hejt w lesie

Hejt w lesie...

Media społecznościowe wywierają coraz większy wpływ na funkcjo...