Ustawodawca regularnie wprowadza nowe obowiązki formalne, na podmioty prowadzące działalność gospodarczą. Aby sprostać wszystkim wymaganiom księgowo – rachunkowym, warto sięgnąć po funkcjonalny, praktyczny i wygodny system księgowości online.
To właśnie za jego pomocą, uzyskać można dostęp do wszelkich danych i dokumentów, związanych z działalnością firmy. E-faktury to rozwiązanie na miarę naszych czasów, pomysłowo wykorzystujące możliwości, jakie daje współczesny rozwój technologiczny.
Klienci, którzy zdecydują się na usługi mBanku, mogą zintegrować swoje konto bankowe z systemem księgowości internetowej. Inteligentne rozwiązania, automatycznie pobierając część informacji z konta, umożliwią zaoszczędzenie czasu i zminimalizują ryzyko pomyłki podczas tworzenia dokumentów księgowych. Automatyczne wyliczanie należnych podatków oraz wypełnianie deklaracji, łatwy system wystawiania e-faktur oraz brak opłat za podstawowy pakiet to atuty, które doceni każdy przedsiębiorca.
Pomysłowe połączenie bankowego konta internetowego oraz księgowości online dało w efekcie przydatne narzędzie, które skraca czas pracy, związanej z dopełnieniem wszelkich obowiązków księgowych i rachunkowych. System ten umożliwia prowadzenie księgowości samodzielnie (używając przyjaznego interfejsu w bezpłatnym pakiecie START). Przedsiębiorcy, chcący skorzystać z fachowej pomocy księgowej bądź w całości zlecić jej prowadzenie dokumentacji, mają do wyboru płatne pakiety KOMFORT bądź PREMIUM.
Klienci otrzymują dostęp do e-faktur oraz innych dokumentów księgowych przez całą dobę, z dowolnego miejsca na świecie. Przełomową usługą jest także importowanie danych z e-faktur do przelewów czy automatyczne wyliczanie podatków. System pozwala na monitorowanie zaległych płatności i przypominanie kontrahentom o ich uregulowaniu za pomocą jednego kliknięcia. Wniosek o założenie konta ze zintegrowaną księgowością, można wypełnić na stronie https://www.mbank.pl/firmy/ksiegowosc/start/.
Małe przedsiębiorstwa oraz osoby prowadzące samodzielną działalność gospodarczą to główni, ale nie jedyni klienci systemu mKsięgowość. Jest to dość zróżnicowana grupa, zarówno pod względem branż, w jakich działają poszczególne firmy jak i sposobu rozliczania się czy rozległości, nałożonych na nie zobowiązań rachunkowych. Dlatego też, opisywana księgowość online, oferowana jest w trzech pakietach:
mKsięgowość jest w pełni połączona z systemem transakcyjnym, dzięki czemu, użytkownicy znacznie łatwiej kontrolują stan finansów swojej firmy i korzystają z licznych udogodnień. Na szczególną uwagę pośród nich zasługuje łatwy sposób na oznaczanie faktur kosztowych, przeznaczonych do zapłaty. Stworzony w ten sposób koszyk zapłat, można zrealizować za pośrednictwem jednej transakcji (bez konieczności wpisywania danych – ich import realizowany jest automatycznie). Podobne usprawnienia wyprowadzone zostały w zakresie faktur zakupowych. System samodzielnie wyszukuje je w historii operacji bankowych i przypisuje do zapłaconych faktur, znajdujących się w zestawieniu księgowym. Ponadto, w pełni zautomatyzowane zostało księgowanie przychodów z odsetek, kosztów bankowych czy różnic kursowych.
Użytkownicy mKsięgowości mają możliwość szybkiego i sprawnego wystawiania e-faktur. Intuicyjny oraz łatwy w obsłudze interfejs strony jest powiązany z kontem bankowym. E-faktury wystawiane są zaledwie w dwóch krokach (wiele z ich elementów można zapisać jako zdefiniowane – np. dane odbiorcy, typ sprzedawanego produktu czy usługi). Wystarczy wpisać pierwsze litery nazwy kontrahenta a reszta jego danych uzupełni się automatycznie.
Kolejne udogodnienie to szybkie wystawianie monitów o niezapłaceniu zobowiązania. Jeżeli kontrahent spóźnia się z uiszczeniem zobowiązania, to za pomocą jednego kliknięcia można wysłać do niego przypomnienie. Informacje na temat niezapłaconych faktur znajdują się w dziale „Stan Biznesu” i zakładce „Kto mi zalega?”. W tworzonych po zakończeniu każdego miesiąca deklaracjach, system automatycznie sprawdza, czy przedsiębiorca ujął w zestawieniu wszystkie dokumenty. Strona powiadomi o ewentualnym pominięciu którejś z pozycji, figurujących w zestawieniu.
Dodatkowo klienci otrzymują wsparcie w kwestii wystawiania faktur kosztowych (np. w przypadku używania samochodu do celów służbowych). E-faktury w wersji roboczej są zapisywane, by można było powrócić do ich uzupełnienia i wysłać w dogodnym dla klienta momencie. Wszelkie zmiany, wprowadzane w zapisach prawa oraz porady na temat jak najkorzystniejszego planowania podatków, udostępniane są dla użytkowników na bieżąco.
Przy tak doskonale skonstruowanym systemie, można z łatwością zarządzać e-fakturami, znacznie oszczędzając czas, niezbędny do ich utworzenia czy ujęcia w zestawieniu księgowym. Tak wystawiona e-faktura może zostać wydrukowana bądź wysłana drogę elektroniczną. Obieg e-dokumentów to rozwiązanie, które nie tylko usprawnia i przyspiesza pracę ale jednocześnie jest proekologiczne.
W przypadku klientów, którzy chcą maksymalnie ograniczyć koszty działalności ale jednocześnie nie mają pewności, czy dokonane przez nich wyliczenia księgowe są prawidłowe, prezentowany system ma dodatkowe udogodnienie. Użytkownicy pakietu START mogą zlecić sprawdzenie poprawności swoich obliczeń przez fachową księgową. Usługa ta kosztuje 50 złotych miesięcznie za paczkę 10 szt. dokumentów. Oczywiście każdy z klientów otrzymuje pełne wsparcie techniczne.
Obsługa działalności gospodarczej przez tradycyjne biuro rachunkowe, bywa kłopotliwa i czasochłonna (chociażby ze względu na dostarczanie oryginałów wszystkich dokumentów). Decydując się na e-faktury, przedsiębiorca może elektronicznie prowadzić rozrachunki ze wszystkimi odbiorcami, tworząc dokumenty o dowolnej porze i w dogodnym dla Siebie miejscu.
Brak podglądu bieżących wyliczeń (w przypadku korzystania z biura rachunkowego) powoduje, iż trudno jest przewidywać wysokość należnego podatku a co za tym idzie, optymalnie planować wydatki czy inwestycje. Bez elektronicznego systemu znacznie trudniej jest kontrolować status niezapłaconych faktur. Powielanie różnorodnych ewidencji (prowadzonych i w firmie i w biurze rachunkowym) jest niepotrzebną stratą czasu.
Przed podjęciem decyzji, warto zapoznać się z demo, prezentującym możliwości programu, screenami z opisem poszczególnych zakładek i funkcji oraz filmami instruktażowymi, obfitującymi w wiele porad z zakresu dobrych praktyk. Po bliższym zapoznaniu się z systemem, przeważająca większość klientów, decyduje się na zmianę swojej dotychczasowej, tradycyjnej w formie księgowości na wygodną wersję elektroniczną.
Tagi: bankowość, e-faktury, finanse, mbankZgadza się efaktury, to bardzo duże korzyści dla firmy, wiem bo sam korzystam z afaktury.pl
O wygodzie i oszczędności czasu nie wspomnę, po prostu trzeba się samemu przekonać.
Dodaj komentarz