Usługi świadczone przez detektywów stają się w Polsce coraz bardziej popularne. Korzysta z nich wiele firm oraz osób prywatnych. W Warszawie na rynku tym panuje spora konkurencja, stąd oczywiste wydaje się pytanie: jak wybrać detektywa, który okaże się naprawdę skuteczny?
Historia usług detektywistycznych w Polsce nie jest zbyt długa – jej początki sięgają lat 90-tych ubiegłego wieku. Tytuł detektywa jest tytułem zawodowym. Warto w tym momencie przypomnieć, iż aby świadczyć usługi detektywistyczne, trzeba stosować się do przepisów ustawy o tychże usługach z dnia 6 lipca 2001 r.
– rodzinne: w znakomitej większości przypadków dotyczą zdrad małżeńskich, niemniej detektywi zajmują się również m.in. szukaniem zaginionych osób, ściąganiem alimentów itp.,
– gospodarcze, np. mające na celu zebranie informacji o działalności konkurencji czy lojalności pracowników lub kontrahentów etc.,
– kryminalne: tu spectrum spraw jest bardzo szerokie, od oceny dowodów w sprawach karnych po pomoc ofiarom przestępstw bądź w poszukiwaniu skradzionego mienia itd.
Znaleźć w stolicy dobrego detektywa nie jest wbrew pozorom łatwo. Zazwyczaj osoby lub firmy zainteresowane tego typu usługami wertują ogłoszenia w internecie. Sprawdzonym rozwiązaniem jest wynajęcie kogoś z polecenia. Na stronie danej agencji detektywistycznej muszą być podane informacje takie jak adres siedziby oraz numer telefonu, przy czym adres lepiej sprawdzić – może się bowiem okazać, że jakiś oszust podaje się za detektywa. Kolejna sprawa to stawki – przeważnie podawane są te za godzinę pracy. W Warszawie oscylują one przeciętnie w granicach 150 zł, choć nie wolno zapomnieć, że wycena jest zawsze dokonywana indywidualnie. Zaniżony cennik powinien wzbudzić podejrzenie.
Godny zaufania detektyw w Warszawie posiada licencję oraz wpis do rejestru MSW, a także ma zarejestrowaną działalność gospodarczą i wykupioną polisę OC dla osób prowadzących działalność detektywistyczną. Następna istotna kwestia dotyczy umów. Detektywi są zobligowani do zawierania pisemnych umów z klientami. W sytuacji, gdy w rachubę wchodzą sprawy związane ze sprawami skarbowymi prowadzonymi przez stosowne organy (policja, urząd skarbowy itp.), detektyw ma obowiązek pisemnie poinformować te organy o tym, iż zajmuje się daną sprawą. Po zakończeniu zlecenia ma zaś wręczyć klientowi dokładne sprawozdanie wraz z pełną dokumentacją w postaci zdjęć, nagrań itd.
Solidny detektyw jest osobą realizującą zadania sprawnie, terminowo i zgodnie z przepisami. Pomaga mu w tym sieć świetnie rozbudowanych kontaktów wśród prawników, policjantów, pracowników skarbówki etc., dzięki czemu łatwiej zgromadzić niezbędny materiał dowodowy. Niezwykle cenną cechą skutecznego detektywa jest dyskrecja – klient może mieć pewność, że realizacja zlecenia nie narazi go na żadne nieprzyjemności.
Tagi: Bezpieczeństwo, detektyw, monitoring, ochrona
Dodaj komentarz