• Menu

    Czym jest Kazeina?

    Moda na zdrowy styl życia przekłada się na wiele jego sfer. Coraz więcej osób stosuje różnego rodzaju diety, uczęszcza na zajęcia fitness. Mówi się wręcz, iż właściwa dieta to podstawa atrakcyjnej sylwetki. Stąd też na rynku pojawia się wiele preparatów: suplementy diety, białka serwatkowe, które mają za zadanie wesprzeć efekty treningów. Jednym z bardziej znanych tego typu produktów jest tytułowa Kazeina. Przyjrzymy się jej bliżej.

    kazeina

    Czym zatem jest Kazeina?

    Kazeina to nic innego jak białko serwatkowe, które wchodzi w skład mleka i jego przetworów. Pomimo że zalecenia żywieniowe mówią wyraźnie o potrzebie spożywania codziennie określonej ilości mleka, duża część społeczeństwa tego nie robi. Części osób mleko nie smakuje, innym nie służy laktoza zawarta w mleku krowim. Dobrym zastępstwem dla samego mleka są wówczas sery oraz jogurty. Osobom, dla których celem jest zwiększenie masy mięśniowej same produkty mleczne mogą jednak nie wystarczyć. Wówczas jednym ze sposobów wsparcia organizmu jest spożywanie Kazeiny.

    Kazeina micelarna

    Kazeina to znana odżywka białkowa. Nie oznacza to jednak, iż każda jest identyczna. Kupując preparat warto sprawdzić, czy jest to np. kazeina wapniowa stosunkowo rzadko stosowana, szczególnie przez osoby aktywne sportowo czy kazeina micelarna. Ta druga to najczystszy rodzaj białka, które w drodze długiego procesu technologicznego sprawia, iż Kazeina zawiera go niemal 100%.

    Stosowanie Kazeiny

    Proces budowy masy mięśniowej trwa miesiącami, a nawet latami, o ile oczywiście chcemy, aby był on zdrowy. Dlatego, jeśli zależy nam na zbudowaniu sylwetki przyjmowanie Kazeiny może okazać się dobrym rozwiązaniem o ile nie przesadzimy z jej ilością. Dobowa dawka Kazeiny wynosi od 0,8 do 1 g na kilogram masy ciała. Właściwości Kazeiny związane są również z regulowaniem ilości spożywanych posiłków. Jej spożycie zapewnia bowiem uczucie sytości. To sprawia, iż sięgają po nią osoby pragnące pozbyć się paru kilogramów.

    Kazeina pobudza układ immunologiczny

    To informacja cenna dla osób cierpiących na różne choroby autoimmunologiczne. Pobudzony przez Kazeinę układ immunologiczny zaczyna produkować przeciwciała co mocno obciąża organizm.

    Białko kazeinowe nie jest dla wszystkich. Pomimo swoich zalet Kazeina ma swoje wady. Przede wszystkim nie jest zalecana osobom, które cierpią na alergie pokarmowe związane ze spożyciem mleka. U pewnej grupy osób po jej spożyciu mogą wystąpić problemy ze strony układu pokarmowego. Zrezygnować z niej muszą osoby cierpiące na cukrzycę i Chorobę Hashimoto.

    Nie powinny jej spożywać również kobiety w ciąży oraz karmiące piersią. Poza tym Kazeina zaburza również wchłanianie żelaza, jednego z najważniejszych mikroelementów obok magnezu czy potasu.

    Podsumowując, na podstawie powyższego tekstu widać wyraźnie, iż spożywanie białka serwatkowego w celu zwiększenie tkanki mięśniowej musi odbywać się głową. Nie każdy może stosować Kazeinę jako idealny suplement diety. Zanim sięgniemy po ten czy inny preparat warto zawsze skonsultować się z lekarzem, który oceni czy nasz organizm jest gotowy na takie wsparcie. Jeśli spożyjemy zbyt dużą ilość białka, możemy sobie wręcz zaszkodzić. Miejmy to w pamięci.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane