Branża e-commerce się rozrasta i internetowe kanały sprzedaży oraz zakupów są coraz chętniej wybierane. Jednak tylko te sklepy, które umieją budować relacje z klientem i dbać o obsługę mogą stanowić realne zagrożenie dla sklepów stacjonarnych.
Raport branży e-commerce publikowany na portalu interaktywnie.com, pokazuje że rynek internetowy bardzo szybko się w Polsce rozwija, a wydawanych pieniędzy za zakupy online jest coraz więcej. Wzrost zainteresowania Internetem sprawia, że, jak pokazuje raport Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, klienci rezygnują z bezpośredniego kontaktu zarówno z towarami, jak i z obsługą, a otrzymują szybkie informacje o produkcie i jego dostępności oraz błyskawiczne wysyłki.
Co roku sklepy internetowe zabierają klientów sklepom stacjonarnym, dlatego konkurencja w sieci jest coraz większa, co jest oczywiście dobrą informacją dla wszystkich konsumentów. Coraz większą uwagą cieszą się również zakupy online, wykonywane przez specjalne aplikacje mobilne. Jednak nadal tylko niewielki procent sklepów online podąża za trendami i utrzymuje wysoką jakość obsługi od początku – do końca. A tylko i wyłącznie takie sklepy mogą stanowić konkurencję dla sklepów stacjonarnych.
Oznacza to również porządek w księgowości i finansach. Sklepy, które mają bardzo dużo zamówień, często posiadają nadwyżki lub niedopłaty, wynikające z wybranej formy płatności przez klienta itd. Dlatego warto zadbać o pomocne konto firmowe, najlepiej połączone z kontem oszczędnościowym, gdzie można lokować nadwyżki, co jest bardzo wygodne w branży e-commerce. Ponadto przyda się dobrze wykwalifikowany księgowy. Dzięki temu klienci będą mieli pewność, że ich pieniądze są szybko księgowane i ew. zwracane, jeżeli zmienią zdanie.
Idąc do sklepu możemy mieć kupiony produkt fizycznie w ręku tego samego dnia. Nie mamy jednak wcale pewności, że dostaniemy to, czego szukamy i stracimy mnóstwo czasu na poszukiwaniach. Sklepy internetowe, które oferują szybką i niedrogą wysyłkę zakupów mogą liczyć na lojalność klientów. Dzięki temu klient zaoszczędzi czas, który straciłby w sklepie, a towar może otrzymać nawet następnego dnia. Przejrzyj oferty Poczty Polskiej, kurierów, paczkomatów itd. i wybierz różne rozwiązania, aby twój klient mógł sam wybrać, którą formę dostawy woli.
Najgorsze w sklepach stacjonarnych jest to, że spędza się w nich strasznie dużo czasu, a często wychodzi z niczym – kolejki, tłumy a na koniec okazuje się, że nie ma tego, czego klient szuka. Projektując swoją stronę www zadbaj o to, aby można było łatwo i szybko odnaleźć wszystkie produkty, aby widniały obok informacje o ich dostępności, czasie ewentualnego sprowadzenia, cenie. Poza tym postaraj się zamieścić dużo dokładnych zdjęć o wysokiej rozdzielczości i wyczerpujący opis. Klient szybko znajdzie, czego szuka i od razu otrzyma informację, na kiedy ew. może to dostać.
Dodaj komentarz