logo
logo
logo
logo

Czarne chmury nad polskimi przewoźnikami
Opublikowano: 22 lipca 2016

Nie minęło jeszcze zamieszanie spowodowane wprowadzeniem od 1 lipca obowiązku wypłacania płacy minimalnej polskim kierowcom wykonującym transport we Francji, a polskie firmy transportowe czeka kolejne rozczarowanie. Jak podaje PAP Komisja Europejska odrzuciła protest 11 krajów, w tym Polski, wobec zmian planowanych w dyrektywie dotyczącej delegowania pracowników.

Komentarz Bartosza Najmana, prezesa Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców:

– Komisja Europejska mogła również zdecydować o zmianie lub wycofaniu proponowanego projektu. Niestety, została podjęta decyzja o jego podtrzymaniu. Marianne Thyssen, unijna komisarz ds. zatrudnienia, spraw społecznych, umiejętności i mobilności pracowników, podkreśliła w argumentacji, że przeanalizowane zostały szczegółowo wszystkie argumenty 11 krajów i stwierdzono, że wniosek jest w pełni zgodny z zasadą pomocniczości.

– Rewizja dyrektywy 96/71 zakłada m.in., iż pracownik wysłany przez pracodawcę do innego kraju UE na pewien okres, powinien mieć prawo do takiego samego wynagrodzenia, jak pracownik lokalny, a nie tylko do płacy minimalnej, w imię zasady „równa płaca za taką samą pracę w tym samym miejscu”. Jedną z branż, która może odczuć te zmiany najbardziej, jest polska branża transportowa.

– Polskie firmy, jak na razie silne w Europie w przewozach międzynarodowych cechuje duża konkurencyjność. Odrzucenie sprzeciwu, czyli tzw. „żółtej kartki”, a co za tym idzie w przyszłości, zmuszanie przedsiębiorców do wypłacania – z polskiego punktu widzenia – nierynkowych wynagrodzeń jak to ma miejsce już od 1 lipca we Francji, w powiązaniu z uciążliwymi barierami administracyjnymi, budzi w branży słuszny sprzeciw, ponieważ stanowi poważne zagrożenie dla płynności finansowej firm.

 

Tagi: , , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Liczba komentarzy: 3 komentarze
  • szyszka pisze:

    Brawo … wreszcie ktoś powiedział dość oszukańczym wynagrodzeniom Polskich przedsiębiorcom … wystarczy zobaczyć co każdy z nich buduje za ciężką pracę podwładnych … jeśli ktoś ma jakieś sprzeciwy ,,, to umieścić by trzeba fotki firm które bezczelnie okradają kierowców i budują dosłownie fabryki powiązane z transportem .potwierdzeniem tego siedziby firm wykonane w marmurach i innych urozmaiceniach .. Brawo Francja …. Podstawa najniższa , do tego dieta okrojona , o ile pracodawca wypłaca z kilometra … szok żenada i nic nie robią Urzędy. Generalnie za język Angielski , Niemiecki i wiele uprawnień do tego wieloletnie doświadczenie i spanie w kabinie po 3 – 4 tygodnie za pensję 5 tyś żenada …

  • Jacek pisze:

    Większym zagrożeniem dla Polskich firm transportowych jest zachłanność właścicieli i zgoda państwa Polskiego na spłaty podatku zaciągniętymi kredytami.Przez 10 lat flota powiększona o 300 procent.Koniec roku obfituje w nowe lizingi,żeby nie oddać podatku.Fabryki samochodów ciężarowych są obcym kapitałem i to do nich trafiają zyski i do pośredników.Działania wyżej opisane mają na celu wyeliminowanie Polskich firm z rynku europejskiego,tudzież znacznie ograniczenie ich udziału.Smutne że nasi przedsiębiorcy zaślepieni wizją zysku nie dostrzegają tej pułapki.Pomimo braków kadrowych i rosnących kosztów utrzymania,płace kierowców nie wzrastają współmiernie do szalejącej inflacji.Powoduje to masowe wyjazdy do pracy w europie i braki kadrowe w Polskich firmach transportowych.Piramida finansowa.

  • Adamski pisze:

    Poprostu będzie większa konkurencja Polskie firmy dotychczas konkurowały ceną to się musi zmienić. Niemiecki przewoźnik kupował jeden ciągnik siodłowy a polak 10 a kierowcy zaczną zarabiać lepiej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

kontener morski

Ile kosztuje kontener morski? Orientacyjne ce...

Zakup lub wynajem kontenera morskiego to koszt od kilku do kilkudziesi...
Samochody z USA

Import Samochodów z USA do Polski – Czy to si...

Import samochodów z USA zyskuje na popularności wśród polskich kierowc...
Michał Czechowski

Rewolucja w Dostawach Paczek – Wywiad z Micha...

Automaty paczkowe SwipBox są bardzo łatwe w konfiguracji i mog...
Transport

Wzrost zobowiązań finansowych hamuje rozwój b...

Dług, który ciągnie sektor transportu, spedycji i logistyki do...