Handel w sieci z punktu widzenia początkujących przedsiębiorców to wyłącznie zalety. Dynamicznie rozwijająca się branża umożliwia osiąganie atrakcyjnych zarobków i daje niezależność od pracy na etacie. Prowadzenie sprzedaży przez Internet nie wydaje się specjalnie trudne ani wymagające dużych inwestycji. Aby osiągnąć sukces, warto wcześniej przyswoić odpowiednią ilość niezbędnej wiedzy i zobaczyć, jak działają platformy aukcyjne i sprzedażowe e-commerce, co to jest CRM i jak pozycjonować swoje towary oraz usługi w sieci.
Kilka ostatnich dziesięcioleci radykalnie zmieniło styl robienia zakupów i prowadzenia biznesu. Dziś handel elektroniczny jest codziennością dla wielu przedsiębiorców. Jeśli sprzedawca przed 2020 rokiem nie rozpoczął sprzedaży w sieci, to szybko chciał zmienić decyzję. Globalne zawirowania zmotywowały wielu przedsiębiorców do zgłębienia zagadnień e-commerce. Sklepu tradycyjne, producenci towarów, gastronomia, a nawet usługi z dziedziny kosmetyki i fizjoterapii przeszły do sieci, by utrzymać się na rynku i trafić z ofertą do klientów. W ostatnich dwóch latach okazało się, że obecność w Internecie to warunek uczestniczenia w ekonomii. E-commerce jest obecnie dostępne dla każdego, kto chce efektywnie wykorzystać sieć do rozwoju swojego biznesu.
Jeśli chcielibyśmy spojrzeć ogólnie na założenie biznesu e-commerce, jest to, najprościej ujmując, rozpoczęcie sprzedaży w sieci. Do branży zalicza się więc handel elektroniczny, a szczególnie sklepy internetowe, kantory wymiany walut, bankowość elektroniczną, internetowe zakłady bukmacherskie, e-usługi, portale aukcyjne i wiele innych form handlu elektronicznego.
W szerszym ujęciu sprzedaż przez Internet można podzielić na handel i usługi typu B2C (Business to Customer) oraz B2B (Business to Business), a także C2C (Customer to Customer). Biorąc pod uwagę możliwości, jakie daje praca zdalna, do tej dziedziny zaliczyć można segment sprzedaży usług i dóbr w modelu C2B (Customer to Business). Działalność freelancerów – fotografików, dziennikarzy, influencerów, tłumaczy, wykładowców prowadzących szkolenia i warsztaty przez Internet, również opiera się o ten model działalności.
Po zapoznaniu się z teorią i wiedząc, co to jest handel w Internecie, warto zastanowić się jak wdrożyć ten model do swojej firmy lub sposobu zarabiania pieniędzy. Od czego zacząć przygodę z handlem elektronicznym? Na początek – jak to zwykle bywa w biznesie – trzeba opracować strategię działania. Od tego będzie zależało podjęcie kolejnych decyzji. Chcąc stworzyć e-sklep, można skorzystać ze strony z aukcjami np. allegro lub wybrać odpowiednią platformę z gotowymi rozwiązaniami. Przedsiębiorcy, którzy dysponują większym zapleczem finansowym, zlecają zaprojektowanie własnego sklepu od podstaw. W zależności od decyzji będzie się to wiązało z kosztem od kilkudziesięciu złotych za standardowe rozwiązania, po kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt tysięcy za własny sklep uszyty na miarę.
Tagi: E-commerce, handel, sklep internetowy
Dodaj komentarz