logo
logo
logo
logo
Artykuły biurowe

Artykuły biurowe, bez których Twoja firma się nie obędzie!
Opublikowano: 19 lutego 2023

Podstawę pracy każdej firmy stanowią artykuły papiernicze. Trudno sobie bez nich wyobrazić wystawienie faktury czy wysyłanie korespondencji. Prowadzenie firmy to nie tylko nadzór nad procesem produkcji czy organizacją transportu. To również szereg czynności administracyjnych, bez których trudno byłoby sfinalizować umowę, złożyć zamówienie na surowce czy wydać zlecenie przewozu. W większości takich zadań niezbędne są artykuły biurowe, bez których nie może funkcjonować żadna firma. Co się do nich zalicza i gdzie znajdują zastosowanie?

Artykuły papiernicze w biurze i na produkcji

Podstawę pracy każdej firmy stanowią artykuły papiernicze. Trudno sobie bez nich wyobrazić wystawienie faktury czy zlecenia, a także wysyłanie korespondencji. Papier ksero i do drukarek jest zużywany w dużych ilościach nie tylko do tworzenia dokumentów. Drukuje się na nim również komunikaty dla pracowników, przygotowuje sprawozdania i materiały szkoleniowe, wysyła zaproszenia i oferty produktowe do klientów.

Do firm już dawno wkroczyła cyfryzacja i większość formalności dokonuje się w komputerze i przez Internet. Jednak istnieją jeszcze takie obszary, w których bez papieru nie da się funkcjonować. Trudno przecież wyobrazić sobie, że firma szkoleniowa wystawi świadectwo w wersji elektronicznej czy też zaświadczenie o odbytym stażu na konkretnym stanowisku.

Artykuły papiernicze to również:

  • koperty,
  • papiery ozdobne,
  • rolki taśm do kas,
  • kalki maszynowe i techniczne,
  • papiery wizytówkowe i wizytówki,
  • papier kancelaryjny,
  • papiery ozdobne.

Każdy z powyższych artykułów jest niezbędny w firmie o konkretnym profilu, a większość z nich ma charakter uniwersalny. Papiery kolorowe, teczki, przekładki czy koperty są też niezastąpione przy archiwizacji dokumentów.

Z papieru ksero korzysta również narzędziowiec, kierownik zmiany czy brygadzista, prowadząc spisy, wykazy narzędzi czy sporządzając różne protokoły.

Artykuły biurowe do pisania i zaznaczania

Poza artykułami papierniczymi w każdej firmie niezbędne są także artykuły do pisania. Charakterystyczny ołówek za uchem jest znakiem rozpoznawczym majstra czy brygadzisty.

Z długopisów, piór czy flamastrów korzystają wszyscy pracownicy firmy: od robotnika na szeregowym stanowisku, po dyrektora firmy. W niektórych przedsiębiorstwach zastosowanie znajdują produkty wyspecjalizowane takie jak artykuły kreślarskie, linijki, cyrkle, kątomierze i podobne przybory.

Wśród niezastąpionych i zarazem uniwersalnych artykułów biurowych są również:

  • spinacze i zszywki,
  • taśmy klejące i kleje do papieru,
  • koszulki na dokumenty,
  • nożyczki,
  • dyspensery do taśm,
  • dziurkacze,
  • zszywacze do papieru (zobacz),
  • gilotyny,
  • zakreślacze i korektory.

Archiwizacja i niszczenie dokumentów

Każda firma, bez względu na profil działalności, jest zobowiązana do prowadzenia dokumentacji, a następnie do jej archiwizowania. Tworzone są między innymi dokumenty kadrowe, płacowe, kartoteki klientów i kontrahentów, dokumenty medyczne, dotyczące stosowanych technologii i wiele innych.

W związku z surowymi zasadami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych, w każdym zakładzie niezbędna jest niszczarka do papieru odpowiedniej klasy.

Artykuły biurowe

Natomiast do archiwizacji każda komórka organizacyjna potrzebuje artykułów biurowych takich jak segregatory, teczki, koszulki na dokumenty, kartony do pakowania segregatorów. Potrzebne bywają też rozmaite materiały do oznaczania, podpisywania i klasyfikowania.

Artykuły biurowe do pakowania i korespondencji

W większości firm prowadzenie współpracy z innymi podmiotami gospodarczymi czy zaopatrywanie klientów w produkty wymaga wysyłki przesyłek kurierskich. Zanim paczka czy korespondencja trafi do takiego usługodawcy, konieczne jest jej odpowiednie przygotowanie.

Tu z pomocą przychodzą artykuły biurowe niezbędne do pakowania. Są to nie tylko kartonowe pudełka i papierowe koperty, ale też folia bąbelkowa i stretch, specjalne koperty z wkładem amortyzującym, etykiety adresowe, taśmy klejące pakowe, folie ochronne, itp.

Na koniec warto również wspomnieć o oprawie dokumentów. Mimo, że dostępne są różne punkty usługowe, które wykonują takie zadania, w większej firmie samowystarczalność jest po prostu praktyczna. Dlatego warto zaopatrzyć się w bindownicę i grzbiety do bindowania, a także w laminatory i pasujące do nich folie.

Wszystkie wymienione produkty i artykuły biurowe znajdują się w ofercie sklepu Global Office – globaloffice.pl.

Tagi: ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

archiwizacja dokumentów

Skuteczne metody archiwizacji dokumentów R...

Skuteczna archiwizacja dokumentów jest niezwykle istotna zarówno dla p...
recykling tonerów

Recykling tonerów- ekologiczne rozwiązania zg...

Recykling tonerów to nie tylko ekologiczny obowiązek, ale także wyjątk...
stelaż regulowany

Praca na stojąco – co warto wiedzieć?...

Praca na stojąco niesie ze sobą wiele korzyści, nie tylko zdrowotnych....
koszt sprzątania biura

Od czego zależy koszt sprzątania biura...

Czyste i schludne biuro to wizytówka każdej firmy. Zadbana przestrzeń...