logo
logo
logo
logo
Arkadiusz Kłusek

Arkadiusz Kłusek – Aktywność w biznesie się opłaca
Opublikowano: 3 czerwca 2024

Będąc otwartym na udostępnienie swoich kontaktów biznesowych, możemy liczyć na wzajemność, a to daje nieograniczoną możliwość rozwoju naszego biznesu. Tak więc najwięcej z przynależności do Klubu zyskują osoby, które zbudują relacje i zaufanie wśród uczestników spotkań − mówi Arkadiusz Kłusek Broker Krajowy Barter Klub S.A.

Jakie są główne założenia Barter Klubu i jak sprawdzają się one w praktyce?

Arkadiusz Kłusek : Barter Klub to przede wszystkim klub networkingowy. Naszym wyróżnikiem na tle innych klubów networkingowych w Polsce są dwa aspekty: wymiana barterowa wielostronna, wśród naszej społeczności oraz wymiana rekomendacji i poleceń podczas spotkań newtorkingowych. Oba te elementy podnoszą skuteczność budowania relacji oraz proces przekazywania poleceń i rekomendacji, a tym samym sprawdzają się w praktyce i spełniają oczekiwania uczestników naszych spotkań.

Networking jest procesem długofalowym i w perspektywie kliku lat jest bardzo skutecznym narzędziem do rozwoju firmy, własnych kompetencji, umiejętności oraz inspiracji i działania w różnych projektach biznesowych.

Co zyskują członkowie Klubu dzięki pośrednictwu w nawiązywaniu kontaktów i realizacji transakcji?

Arkadiusz Kłusek : Najważniejszym aspektem jest budowanie relacji i zaufania wśród klubowiczów oraz uczestników spotkań. Doświadczanie własnych usług ułatwia wymiana barterowa, a jeżeli klubowicz lub uczestnik skorzysta z usług innego klubowicza, może z większą pewnością polecić lub zarekomendować te usługi kolejnym przedsiębiorcom. W ten sposób klubowicz może zbudować własny „dział sprzedaży”, który tworzą inni klubowicze polecający i rekomendujący u swoich kontrahentów biznesowych usługi lub produkty danego klubowicza. To oczywiście wymaga czasu i konsekwencji.

Czym przekonują państwo do przynależności nowych członków?

Arkadiusz Kłusek : Każdy decyduje się przyłączyć do klubu, widząc różne wartości. Pierwszą myślą są klienci. Taką, jako ludzie biznesu, mamy naturę. Jednak po chwili zastanowienia najczęściej docenianym aspektem członkostwa jest przebywanie w społeczności przedsiębiorców. Na co dzień my, prowadzący działalność gospodarczą, statystycznie, jesteśmy otoczeni osobami, którzy współpracują z nami na zasadach umowy o pracę. Dlatego szukamy społeczności podobnej do nas, a klub, w którym są przedsiębiorcy, nam to umożliwia. Wspólne wyzwania i zainteresowania oraz podobna wizja świata biznesowego – to wszystko łączy i daje energię oraz siłę, aby codziennie być przedsiębiorczym i rozwijać nasze firmy. Kolejnym ważnym elementem jest rozwój osobisty, z którym wiąże się podnoszenie kwalifikacji. Właściciel firmy permanentnie jest „skazany” na własny rozwój, bo gdy stoi w miejscu, cofa się. Są też potrzeby bardzo prywatne  − po prostu miła atmosfera i możliwość spędzania czasu w sprawdzonym gronie.

Jakie firmy najwięcej zyskają z członkostwa w Barter Klubie?

Arkadiusz Kłusek : Powiem krótko: aktywne. Osoba uczestnicząca w spotkaniach netowrkingowych musi być proaktywna. To podstawa, jeśli chce się wynieść korzyści z uczestnictwa w jakimkolwiek klubie networkingowym. Zgodnie z zasadami networkingu należy systematycznie uczestniczyć w spotkaniach, następnie spotykać się z nowo poznanymi przedsiębiorcami i nawiązywać relacje poprzez wzajemne korzystanie z własnych usług, produktów. Kolejnym ważnym elementem są plecenia i rekomendacje. Będąc otwartym na udostępnienie swoich kontaktów biznesowych, możemy liczyć na wzajemność, a to daje nieograniczoną możliwość rozwoju naszego biznesu. Tak więc najwięcej z przynależności do Klubu zyskują osoby, które zbudują relacje i zaufanie wśród uczestników spotkań.

W różnych stowarzyszeniach branżowych i biznesowych osią ich funkcjonowania są spotkania. Czy w Barter Klubie członkowie też się znają i mają okazję na regularne wsparcie biznesu w postaci wiedzy eksperckiej?

Arkadiusz Kłusek : Oczywiście. Spotykamy się systematycznie w każdym klubie 2 razy w miesiącu. Organizujemy spotkania krajowe, aby klubowicze z różnych miast mogli poznać się osobiście. Podczas takich spotkań organizujemy panele rozwojowe. Jest też czas na integrację. Do tego na każdym naszym spotkaniu mamy przestrzeń na tzw. prezentację dnia. Jest to czas na przedstawienie swojego biznesu i podzielenie się swoją wiedzą z innymi klubowiczami, ale także gośćmi zaproszonymi na nasze spotkania. Daje to uczestnikom dostęp do darmowej wiedzy, czyli rozwoju osobistego i podnoszenia kompetencji. Dodatkowo mamy możliwość zadania prelegentowi pytań, czyli indywidualnych konsultacji. Naszą najnowszą inicjatywą jest aplikacja webowa oraz moblina, którą uruchamiamy. Umożliwia ona szybszą wymianę informacji oraz poznawanie klubowiczów z całej Polski.

Jak, bazując na dotychczasowych doświadczeniach, chce pan rozwijać formułę Klubu i rozwijać skalę jego działalności?

Arkadiusz Kłusek : Mając ponad 6 lat doświadczenia w budowaniu klubów networkingowych, wiem, że aby rozwijać kolejne kluby w nowych miastach niezbędne są osoby na miejscu, które chcą się zaangażować w budowanie klubu. Obecnie działamy we Wrocławiu, Warszawie oraz Katowicach, ale jesteśmy otwarci na kolejne miasta w Polsce. Aby uruchomić kolejną lokalizację, musimy spełnić warunek konieczny, którym jest przynajmniej jedna osoba z danego miasta, która chce z nami współpracować przy tworzeniu klubu. Zainteresowane osoby zapraszamy na nasze spotkania. Jeżeli nasze wartości i know-how będą im bliskie, zaczynamy działać.

Rozmawiał: Mariusz Gryżewski 

 

 

Tagi: , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

Eliasz Bojarski

Eliasz Bojarski – czekam na gwiazdkę Mi...

Moim największym marzeniem jest gwiazdka Michelin - oczywiście...
platformy barterowe

Jak działają platformy barterowe?...

Współczesna gospodarka oferuje szeroki wachlarz metod transakcji, w kt...
Transport

Wzrost zobowiązań finansowych hamuje rozwój b...

Dług, który ciągnie sektor transportu, spedycji i logistyki do...
management as

Wszystko co musisz wiedzieć o management as a...

Dynamiczny rozwój technologii w XXI wieku przyczynił się do wielu powa...