Będąc otwartym na udostępnienie swoich kontaktów biznesowych, możemy liczyć na wzajemność, a to daje nieograniczoną możliwość rozwoju naszego biznesu. Tak więc najwięcej z przynależności do Klubu zyskują osoby, które zbudują relacje i zaufanie wśród uczestników spotkań − mówi Arkadiusz Kłusek Broker Krajowy Barter Klub S.A.
Arkadiusz Kłusek : Barter Klub to przede wszystkim klub networkingowy. Naszym wyróżnikiem na tle innych klubów networkingowych w Polsce są dwa aspekty: wymiana barterowa wielostronna, wśród naszej społeczności oraz wymiana rekomendacji i poleceń podczas spotkań newtorkingowych. Oba te elementy podnoszą skuteczność budowania relacji oraz proces przekazywania poleceń i rekomendacji, a tym samym sprawdzają się w praktyce i spełniają oczekiwania uczestników naszych spotkań.
Networking jest procesem długofalowym i w perspektywie kliku lat jest bardzo skutecznym narzędziem do rozwoju firmy, własnych kompetencji, umiejętności oraz inspiracji i działania w różnych projektach biznesowych.
Arkadiusz Kłusek : Najważniejszym aspektem jest budowanie relacji i zaufania wśród klubowiczów oraz uczestników spotkań. Doświadczanie własnych usług ułatwia wymiana barterowa, a jeżeli klubowicz lub uczestnik skorzysta z usług innego klubowicza, może z większą pewnością polecić lub zarekomendować te usługi kolejnym przedsiębiorcom. W ten sposób klubowicz może zbudować własny „dział sprzedaży”, który tworzą inni klubowicze polecający i rekomendujący u swoich kontrahentów biznesowych usługi lub produkty danego klubowicza. To oczywiście wymaga czasu i konsekwencji.
Arkadiusz Kłusek : Każdy decyduje się przyłączyć do klubu, widząc różne wartości. Pierwszą myślą są klienci. Taką, jako ludzie biznesu, mamy naturę. Jednak po chwili zastanowienia najczęściej docenianym aspektem członkostwa jest przebywanie w społeczności przedsiębiorców. Na co dzień my, prowadzący działalność gospodarczą, statystycznie, jesteśmy otoczeni osobami, którzy współpracują z nami na zasadach umowy o pracę. Dlatego szukamy społeczności podobnej do nas, a klub, w którym są przedsiębiorcy, nam to umożliwia. Wspólne wyzwania i zainteresowania oraz podobna wizja świata biznesowego – to wszystko łączy i daje energię oraz siłę, aby codziennie być przedsiębiorczym i rozwijać nasze firmy. Kolejnym ważnym elementem jest rozwój osobisty, z którym wiąże się podnoszenie kwalifikacji. Właściciel firmy permanentnie jest „skazany” na własny rozwój, bo gdy stoi w miejscu, cofa się. Są też potrzeby bardzo prywatne − po prostu miła atmosfera i możliwość spędzania czasu w sprawdzonym gronie.
Arkadiusz Kłusek : Powiem krótko: aktywne. Osoba uczestnicząca w spotkaniach netowrkingowych musi być proaktywna. To podstawa, jeśli chce się wynieść korzyści z uczestnictwa w jakimkolwiek klubie networkingowym. Zgodnie z zasadami networkingu należy systematycznie uczestniczyć w spotkaniach, następnie spotykać się z nowo poznanymi przedsiębiorcami i nawiązywać relacje poprzez wzajemne korzystanie z własnych usług, produktów. Kolejnym ważnym elementem są plecenia i rekomendacje. Będąc otwartym na udostępnienie swoich kontaktów biznesowych, możemy liczyć na wzajemność, a to daje nieograniczoną możliwość rozwoju naszego biznesu. Tak więc najwięcej z przynależności do Klubu zyskują osoby, które zbudują relacje i zaufanie wśród uczestników spotkań.
Arkadiusz Kłusek : Oczywiście. Spotykamy się systematycznie w każdym klubie 2 razy w miesiącu. Organizujemy spotkania krajowe, aby klubowicze z różnych miast mogli poznać się osobiście. Podczas takich spotkań organizujemy panele rozwojowe. Jest też czas na integrację. Do tego na każdym naszym spotkaniu mamy przestrzeń na tzw. prezentację dnia. Jest to czas na przedstawienie swojego biznesu i podzielenie się swoją wiedzą z innymi klubowiczami, ale także gośćmi zaproszonymi na nasze spotkania. Daje to uczestnikom dostęp do darmowej wiedzy, czyli rozwoju osobistego i podnoszenia kompetencji. Dodatkowo mamy możliwość zadania prelegentowi pytań, czyli indywidualnych konsultacji. Naszą najnowszą inicjatywą jest aplikacja webowa oraz moblina, którą uruchamiamy. Umożliwia ona szybszą wymianę informacji oraz poznawanie klubowiczów z całej Polski.
Arkadiusz Kłusek : Mając ponad 6 lat doświadczenia w budowaniu klubów networkingowych, wiem, że aby rozwijać kolejne kluby w nowych miastach niezbędne są osoby na miejscu, które chcą się zaangażować w budowanie klubu. Obecnie działamy we Wrocławiu, Warszawie oraz Katowicach, ale jesteśmy otwarci na kolejne miasta w Polsce. Aby uruchomić kolejną lokalizację, musimy spełnić warunek konieczny, którym jest przynajmniej jedna osoba z danego miasta, która chce z nami współpracować przy tworzeniu klubu. Zainteresowane osoby zapraszamy na nasze spotkania. Jeżeli nasze wartości i know-how będą im bliskie, zaczynamy działać.
Rozmawiał: Mariusz Gryżewski
Tagi: barter, biznes, wywiad
Dodaj komentarz