Osiągnięte sukcesy w biznesie były wypadkową wielu pozytywnych zdarzeń w moim życiu – mówi Anna Kolisz, właścicielka firmy ANKOL Sp. z o.o.
Branża lotnicza przeżywała w ostatnich latach kryzys. Jaką pozytywną lekcję mogą wyciągnąć z niego firmy?
Każdy kryzys jest zagrożeniem dla prawidłowego funkcjonowania i rozwoju, zwłaszcza kiedy działalność firmy oparta jest na porozumieniach międzypaństwowych, zezwalających na wymianę handlową. Nasza spółka odczuła bezpośrednio skutki embarga na rosyjski rynek brakiem możliwości wywiązania się z zawartych kontraktów i zamówień. Stan ten udowodnił, że należy mieć alternatywne możliwości dalszej działalności. My zintensyfikowaliśmy wysiłki nad rozszerzeniem oferty handlowej i pozyskaniem nowych rynków.
Jakie wartości pozwalają firmie od tylu lat funkcjonować na rynku?
Jesteśmy laureatami wielu prestiżowych nagród w skali kraju i międzynarodowej areny. W ostatnim czasie otrzymaliśmy z BCC tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki jako Marka Europejska. W Pradze międzynarodowa organizacja WORCOB przyznała spółce kolejną nagrodę w postaci statuetki The BIZZ – Pinnacle 2018 (Szczyt Biznesu 2018) oraz Złoty Medal Inspirational Company 2018 i Tytuł World Business Leader.
To dzięki przestrzeganym standardom i wartościom etycznym stworzyliśmy rozpoznawalną i uznaną markę. Naszą wartością jest zdobyte zaufanie kontrahentów, a kompetencje i wyśrubowane standardy uzupełnione nienaganną reputacją tworzą wizerunek rzetelnej marki. Profesjonalizm obsługi naszych kontrahentów oraz najwyższa jakość dostarczanych towarów i usług są priorytetowe.
Jesteśmy na rynku 27 lat i wciąż doskonalimy się, by umacniać osiągniętą pozycję lidera w dostawach dla lotnictwa. Prawidłowe analizy zmian ekonomiczno-prawnych na świecie motywują nas do podejmowania nowych wyzwań. Realizujemy zamówienia dla resortów rządowych wielu państw, współpracujemy z największymi zakładami lotniczymi na świecie, uczestniczymy w forach gospodarczych i największych salonach lotniczych. Dążymy do osiągania najwyższych wskaźników ekonomicznych poprzez doskonalenie jakości, wdrażanie innowacji, a także poszukiwanie nowych szans rozwojowych. Takie nastawienie towarzyszy nam od początku istnienia firmy.
Rozumiejąc specyfikę branży lotniczej, wdrożyliśmy stopniowo 10 systemów zarządzania jakością według krajowych i międzynarodowych norm m.in. w zakresie wyrobów, usług, dostaw czy bezpieczeństwa informacji. Nowoczesne technologie informatyczne wdrożone w ostatnich latach pozwoliły utworzyć specjalne platformy ułatwiające realizację kontraktów, szybkie ofertowanie i formułowanie zamówień. Były to trafione inwestycje, które umocniły naszą pozycję handlową. Jako niewielka firma z Podkarpacia w zakresie obrotu specjalnego dla przemysłu lotniczego działamy niemal na całym świecie. Posiadając przedstawicielstwo zachodnich producentów, dostarczamy nowoczesne technologie dla lotnictwa w Europie Wschodniej.
Zostali państwo po raz kolejny nagrodzeni statuetką VIP-a Biznesu. Co oznacza utrzymanie tego tytułu od kilku lat?
Tytuł VIP jest wymowny sam w sobie. Stworzyliśmy własną markę w wymagającej branży lotniczej, a to ogromny sukces. Marka ANKOL jest wiernym odbiciem naszych osobowości, priorytetów i wartości. Utrzymany tytuł VIP Biznesu 2018 potwierdza nasz zdobyty status, stabilność oraz przynależność do tych, którzy uczestniczą w transformacji rzeczywistości.
W ostatnim czasie ukazała się pani książka „Anna Kolisz – kobieta sukcesu”. Czy to podsumowanie drogi zawodowej?
Osiągnięte sukcesy w biznesie były wypadkową wielu pozytywnych zdarzeń w moim życiu. Moim celem jest pokazanie młodym czytelnikom, że trzeba mieć marzenia i wiarę w ich spełnienie. Odwaga, upór i konsekwencja przybliża nas do celu, ale nie gwarantuje go. Zbudowałam prestiżową markę w niezwykle wymagającej branży. W książce wracam we wspomnieniach do mojego domu rodzinnego, bo tak naprawdę to rodzina kształtuje osobowość, którą należy potem właściwie rozwijać.
Rozmawiał Piotr Danilczuk
Tagi: ANKOL, Anna i Czesław Koliszowie, Tytuł VIP
Dodaj komentarz