• Menu

    Alfa Group – gdy ważna jest jakość i bezpieczeństwo

    Alfa Group to firma z branży ochrony osób i mienia, która świadczy nowoczesne usługi w branży security. Rynek ochrony zmienia się dynamicznie, a pandemia sprawiła, że ochrona obiektów na wysokim poziomie jest potrzebna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

    Alfa Group

    Alfa Group – doświadczenie wsparte technologią

    Koronawirus wymusił na wielu przedsiębiorstwach pracę zdalną. Niektórym wydawało się, że w tym czasie agencje ochrony nie będą tak potrzebne jak wcześniej. Nic bardziej mylnego. Opustoszałe obiekty to łatwy cel dla złodziei. Z tego powodu firmy decydowały się na nawiązywanie współpracy z firmami ochroniarskimi.

    Alfa Group od lat przekonuje, że zdalny dozór jest przyszłością branży. Sławomir Jaworski, prezes zarządu Alfa Group podkreśla, że w ten sposób firmy mogą optymalizować swoje koszty.

    W 2021 r. państwo znowu zafundowało nam podwyżkę płac minimalnych. W tych okolicznościach klienci jeszcze bardziej doceniają możliwości, jakie daje zdalny dozór korespondujący z innymi technologiami, które wpływają na podwyższenie bezpieczeństwa przy znacznej minimalizacji kosztów ochrony – nawet do 70 proc. w stosunku do kosztów związanych z ochroną fizyczną. Mało tego, salony Jaguara, Landrovera, Toyoty, Forda, KIA, Volvo, których lokalizacje znajdują się w całej Polsce powierzyły nam nie tylko monitoring wizyjny, który doskonale się sprawdza, lecz także zdalne dostawy i odbiór samochodów – tłumaczy Sławomir Jaworski.

    Alfa Group optuje za rozwojem technologicznym

    W branży ochroniarskiej istotna jest świadomość zmieniających się realiów. Czasy ochrony fizycznej pomału odchodzą do przeszłości. Technologia jest w stanie znacząco zwiększyć możliwości pracowników ochrony.

    Jednak nie każda agencja chce inwestować swoje fundusze w technologiczny rozwój. W branży często szuka się oszczędności, aby móc skusić klientów niższymi stawkami. To jednak błędna droga. Korzystanie z usług kiepskich firm ochroniarskich daje jedynie złudzenie bezpieczeństwa. Najlepsi wiedzą, że jakość musi mieć swoją cenę.

    W przypadku Alfa Group nad bezpieczeństwem klientów czuwa doświadczona kadra, która złożona jest z osób posiadających doświadczenie z wojska oraz policji. Są to ludzie obeznani z systemami bezpieczeństwa, których wiedza odgrywa kluczowe znaczenie.

    Ponadto ta konkretna agencja nieustannie sprawdza coraz to nowe innowacje. Świadczy o tym między innymi zawarcie umowy z niemiecką firmą LivEye, która specjalizuje się w mobilnych systemach bezpieczeństwa. W ten sposób Alfa Group będzie mogła zaoferować swoim klientom systemy mobilne o znacznie szerszym spektrum możliwości względem konkurencji.

    Najlepsze agencje ochrony wykorzystują najlepsze dostępne możliwości technologiczne, które wspierają Centrum Monitorowania Alarmów. Dzięki temu pracownicy ochrony mogą w większym zakresie dbać o bezpieczeństwo podlegających im obiektów.

    Alfa Group i zdalny dozór wideo

    W czasie pandemii klienci chętnie korzystali z możliwości, jakie oferuje zdalny dozór wideo. Jest to system, w który bazuje na wykorzystaniu kamer zainstalowanych na terenie obiektu. Otrzymany obraz weryfikowany jest przez Centrum Monitorowania Alarmów.

    Klienci Alfa Group mogą korzystać z trzech usług bazujących na zdalnym dozorze wideo. Pierwszą z nich jest wideo weryfikacja. Polega ona na sprawdzeniu wizyjnym obiektu po informacji alarmowej, która została zarejestrowana w CMA.

    Drugą opcją jest wideo obchód. Jest to usługa polegająca na okresowej weryfikacji obrazu z kamer i podjęciu odpowiednich działań ustalonych z klientem przez operatora CMA.

    Trzecią możliwością jest wideo recepcja. Dzięki niej agencja ochrony może weryfikować osoby wywołujące połączenia telefoniczne, intercomowe do CMA oraz zdalnym otwarciu: szlabanu, śluzy, drzwi i pozostałych pomieszczeń wyposażonych w zamek elektroniczny.

    Sławomir Jaworski

    Sławomir Jaworski, prezes zarządu Alfa Group

    Oczywiście w razie potrzeby do akcji wkraczają nasi podwykonawcy – grupy interwencyjne lub − w zależności od sytuacji − są informowane odpowiednie służby. Czynnik ludzki zawsze ma decydujący głos, ale pamiętajmy, że jest on jednocześnie najbardziej zawodny. Dlatego nie chcemy go wyeliminować, ale staramy się znacznie ograniczyć możliwość popełnienia błędów, możliwie najszerzej zastępując człowieka technologią. Do człowieka należy ostateczna decyzja, jak postąpić w przypadku problemu, ale informacji o bieżącej sytuacji dostarcza technologia. Doświadczenie pokazuje, że bezwzględnie można na niej polegać – zapewnia Sławomir Jaworski.

    Michał Krawczyński 

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane