Google nieustannie skanuje strony internetowe sklasyfikowane w wynikach wyszukiwania. Kryterium oceny stanowi kilkaset różnorodnych czynników. Im większą zgodność wykazuje Twoja witryna z aktualnymi standardami, tym wyższej pozycji w wyszukiwarce możesz się spodziewać. Każdy czynnik posiada inną wagę. Wszystkie mogą być podzielone na dwie podstawowe kategorie. Dowiedz się, za jakie sznurki należy pociągnąć, aby zanotować awans.
Do tej kategorii zaliczają się wszystkie czynności, które są wykonywane na stronie internetowej podlegającej pozycjonowaniu. W tym zakresie należy wyróżnić następujące kryteria:
Oprócz dodawania nowych treści należy też wracać do istniejącej zawartości, gdy zajdzie taka potrzeba. Być może pojawiły się nowe informacje w kontekście omówionego już zagadnienia i warto byłoby rozwinąć myśl albo skorygować elementy, które się zdezaktualizowały.
Nie można jednak ograniczać się do działań podejmowanych na własnym podwórku. W toku pozycjonowania istotne jest również to, jak Twoja strona jest odbierana na zewnątrz. Do kluczowych czynników z tego zakresu należy:
W tym obszarze kluczową rolę odgrywa budowanie struktury linków. Oznacza to rozsiewanie w sieci odnośników prowadzących na Twoją witrynę. Każdy taki ślad sprawia, że Twoja strona internetowa staje się wiarygodniejsza z punktu widzenia wyszukiwarki internetowej. Linki mogą być rozmieszczane w różnych miejscach, np. na forach, innych blogach czy portalach informacyjnych. Im wyższa ranga domeny, na której umieścisz link, tym większego wzrostu widoczności w wyszukiwarce możesz się spodziewać. To w tym kontekście podejmowane są takie praktyki jak kupowanie artykułów sponsorowanych w mediach itp.
W przypadku Google nic nie jest pewne. Pozycjonowanie stanowi metodę promocji, która nie jest w żaden sposób wspierana przez amerykańskiego giganta. Specjaliści SEO muszą zatem na własną rękę rozgryźć mechanizm działania wyszukiwarka. Aktualny zbiór korzystnych praktyk stanowi zatem wynik odkryć, których fachowcy często dokonywali drogą prób i błędów. Nie do przecenienia jest również branżowe forum wymiany doświadczeń.
Aktualny stan świadomości może być jednak wywrócony do góry nogami, gdy Google postanowi zmodyfikować zasady działania algorytmu. Wówczas może się okazać, że istotne kryteria straciły swoje znaczenie, a w ich miejsce pojawiły się nowe. Wówczas specjaliści muszą wykonywać dużą część pracy ponownie. Można zatem stwierdzić, że pozycjonowanie nigdy się nie kończy. Osiąganie sukcesów na tym polu wymaga systematycznego zaangażowania, niezależnie od zajmowanej obecnie pozycji.
Tagi: Google, Marketing, pozycjonowanie, SEO
Dodaj komentarz