logo
logo
logo
logo
pozycjonowanie

Na jakich czynnikach opiera się pozycjonowanie?
Opublikowano: 6 stycznia 2023

Google nieustannie skanuje strony internetowe sklasyfikowane w wynikach wyszukiwania. Kryterium oceny stanowi kilkaset różnorodnych czynników. Im większą zgodność wykazuje Twoja witryna z aktualnymi standardami, tym wyższej pozycji w wyszukiwarce możesz się spodziewać. Każdy czynnik posiada inną wagę. Wszystkie mogą być podzielone na dwie podstawowe kategorie. Dowiedz się, za jakie sznurki należy pociągnąć, aby zanotować awans.

Pozycjonowanie on-site

Do tej kategorii zaliczają się wszystkie czynności, które są wykonywane na stronie internetowej podlegającej pozycjonowaniu. W tym zakresie należy wyróżnić następujące kryteria:

  • optymalizacja meta tagów,
  • struktura treści,
  • słowa kluczowe,
  • właściwości materiałów graficznych,
  • rozmieszczenie linków wewnętrznych,
  • optymalizacja adresów URL,
  • szybkość ładowania strony,
  • stopniowo poszerzanie zawartości.

Oprócz dodawania nowych treści należy też wracać do istniejącej zawartości, gdy zajdzie taka potrzeba. Być może pojawiły się nowe informacje w kontekście omówionego już zagadnienia i warto byłoby rozwinąć myśl albo skorygować elementy, które się zdezaktualizowały.

Pozycjonowanie off-site

Nie można jednak ograniczać się do działań podejmowanych na własnym podwórku. W toku pozycjonowania istotne jest również to, jak Twoja strona jest odbierana na zewnątrz. Do kluczowych czynników z tego zakresu należy:

  • link building,
  • działania konkurencji w Twojej branży,
  • wiek domeny,
  • historia domeny.

W tym obszarze kluczową rolę odgrywa budowanie struktury linków. Oznacza to rozsiewanie w sieci odnośników prowadzących na Twoją witrynę. Każdy taki ślad sprawia, że Twoja strona internetowa staje się wiarygodniejsza z punktu widzenia wyszukiwarki internetowej. Linki mogą być rozmieszczane w różnych miejscach, np. na forach, innych blogach czy portalach informacyjnych. Im wyższa ranga domeny, na której umieścisz link, tym większego wzrostu widoczności w wyszukiwarce możesz się spodziewać. To w tym kontekście podejmowane są takie praktyki jak kupowanie artykułów sponsorowanych w mediach itp.

Pozycjonowanie a zmiany algorytmu

W przypadku Google nic nie jest pewne. Pozycjonowanie stanowi metodę promocji, która nie jest w żaden sposób wspierana przez amerykańskiego giganta. Specjaliści SEO muszą zatem na własną rękę rozgryźć mechanizm działania wyszukiwarka. Aktualny zbiór korzystnych praktyk stanowi zatem wynik odkryć, których fachowcy często dokonywali drogą prób i błędów. Nie do przecenienia jest również branżowe forum wymiany doświadczeń.

Aktualny stan świadomości może być jednak wywrócony do góry nogami, gdy Google postanowi zmodyfikować zasady działania algorytmu. Wówczas może się okazać, że istotne kryteria straciły swoje znaczenie, a w ich miejsce pojawiły się nowe. Wówczas specjaliści muszą wykonywać dużą część pracy ponownie. Można zatem stwierdzić, że pozycjonowanie nigdy się nie kończy. Osiąganie sukcesów na tym polu wymaga systematycznego zaangażowania, niezależnie od zajmowanej obecnie pozycji.

Tagi: , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

gadżet

Jak wybrać skuteczne gadżety reklamowe dla Tw...

W dobie cyfrowej rewolucji, gdzie konkurencja biznesowa jest na każdym...
budowanie linków

Jak skuteczne budowanie linków poprawia ranki...

Budowanie linków to jeden z filarów strategii SEO, który może znacząco...
Litery reklamowe 3D

Jak litery reklamowe 3D przyciągają uwagę kli...

Coraz więcej firm poszukuje sposobów na wyróżnienie się na tle konkure...
Materiały POS

Materiały POS – klucz do skutecznej pro...

W konkurencyjnym świecie handlu detalicznego kluczowym wyzwaniem jest...