logo
logo
logo
logo
artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany – czym jest i jak powinien wyglądać?
Opublikowano: 4 października 2022

Czy słyszałeś kiedyś o artykule sponsorowanym? Jeżeli działasz w Internecie jako bloger, sprzedawca, influencer, a nawet wtedy, kiedy budujesz portfolio online, warto znać to pojęcie.

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany powinien zawierać ciekawą i wartościową dla czytelnika treść. Może być umieszczony zarówno w prasie, jak i w Internecie. Różni się od tradycyjnego artykułu tym, że artykuł sponsorowany zawiera grafikę, logotyp lub link promujący produkt, usługę czy konkretną stronę internetową.

Artykuł sponsorowany to dobry sposób na subtelną reklamę. Jest ona nieoczywista i bierna. Warto jednak pamiętać, że to, czy taki artykuł będzie skuteczny, zależy przede wszystkim od jego jakości.

Jeżeli artykuł nie będzie wydawał się czytelnikowi wartościowy, nie dotyczy on całego tekstu, odbiorca najprawdopodobniej nie skorzysta z linku, który przekierowuje do podstrony usługi czy produktu.

Jaki powinien być artykuł sponsorowany?

Po pierwsze artykuł sponsorowany to dyskretna reklama. Nie może więc nachalnie sprzedawać, lecz w subtelny sposób promować produkt czy usługę. Tekst musi wyglądać naturalnie, być poprawny gramatycznie i stylistycznie. Po jego przeczytaniu, czytelnik powinien czuć, że warto skorzystać z oferty.

Przed napisaniem takiego artykułu należy zapoznać się z tym, kim jest docelowy klient danego sprzedawcy. Wówczas tworzenie takiego artykułu będzie łatwiejsze i z pewnością twórca napisze trafniejszy tekst.

Choć lanie wody przychodzi łatwo, to w artykule sponsorowanym nie ma na nie miejsca. Nie możesz po prostu zapychać swojego artykułu treścią, która nic nie wnosi. Tekst ma być atrakcyjny merytorycznie. Pisząc go, należy trzymać się tematu, ale jednocześnie opisywać go w atrakcyjny i przekonujący sposób.

Pamiętaj jednak, że artykuł sponsorowany to nie rozprawa doktorska. Powinien on być napisany nieskomplikowanym, prostym językiem. Nawet jeśli tekst dotyczy skomplikowanych usług czy wyjątkowych produktów, warto napisać go w taki sposób, że nawet laik go zrozumie (poziom języka i profesjonalnego żargonu zależy jednak od docelowego klienta).

Unikaj zdań wielokrotnie złożonych. Znacznie lepiej wyglądają krótsze, konkretniejsze sformułowania.

Jeżeli chcesz zwiększyć autorytet twojej strony internetowej, przeanalizować ruch na platformie czy dowiedzieć się nieco więcej o SEO, koniecznie zajrzyj na stronę https://prposting.com/pl/blog. Dzięki specjalistom z PRPosting na pewno stworzysz idealny artykuł sponsorowany, który przyciągnie klientów.

Tagi: , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

etykiety

Innowacje w etykietowaniu – kluczowy element...

Etykiety, choć często postrzegane jako mały szczegół, odgrywają ogromn...
torby bawełniane z nadrukiem

5 powodów, dla których warto zainwestować w t...

Torby bawełniane z nadrukiem stały się jednym z najchętniej wybieranyc...
call tracking

Сall tracking: czym jest i jak działa...

Telefony od zainteresowanych klientów są nadal cennym źródłem sprzedaż...
SEO strony internetowej

SEO strony internetowej – jak to zrobić...

Pozycjonowanie stron internetowych to proces niezbędny dla każ...