Infografika może stać się viralem, jeżeli zostanie odpowiednio skonstruowana. Istnieje kilka głównych zasad i dobrych praktyk, dzięki którym wzbudzi zainteresowanie odbiorców. Oto najważniejsze z nich.
Infografiki to jeden z elementów content marketingu, który rządzi się podobnymi prawami, jak artykuły sponsorowane, teksty SEO czy materiały wideo. Tworzenie infografiki należy rozpocząć od określenia grupy docelowej. Trzeba przede wszystkim zastanowić się, kto jest odbiorcą, jakie ma potrzeby, czego oczekuje i co może go zainteresować. Poznanie grupy docelowej to zawsze pierwszy krok do tworzenia infografiki.
Definiując odbiorców infografiki, należy zastanowić się nad jej tematyką. Właśnie z tego powodu ważna jest znajomość potrzeb użytkowników – dobrze jest wybrać takie informacje, które ich zaskoczą i zainteresują. W tym celu warto zrobić solidny research, zebrać przydatne dane i poszukać inspiracji. Nie należy zamieszczać oczywistych informacji, ale takie, które wzbudzą ciekawość, wniosą jakąś wartość czy skłonią do myślenia. Odbiorca powinien chcieć się podzielić treściami na forum publicznym.
Wpisy blogowe, artykuły SEO czy sponsorowane zwykle są opatrzone zdjęciem, jednak liczy się głównie treść. Tworząc infografiki, należy skupić się nie tylko na przedstawieniu informacji, lecz także na walorach wizualnych. Grafiki czy ikony muszą podkreślać i obrazować zawarte dane. W infografice ważne jest przekazanie prostej historii, nie ma znaczenia, czy ma pełnić funkcję rozrywkową, informacyjną czy edukacyjną. Jednak nie należy przytłaczać treści grafikami – mają się uzupełniać. Na infografice jest ograniczona ilość miejsca na treść, dlatego warto wybrać tylko najważniejsze dane i przekazać je np. za pomocą wykresu kołowego.
Tworząc infografiki, należy być również wiarygodnym w oczach odbiorców. Kiedy zamieszczamy dane, dobrze jest pamiętać, jak ważne jest podawanie źródeł, z których korzystaliśmy (np. na końcu infografiki, mniejszą czcionką). Jest to niezbędne, jeżeli chcemy stworzyć wizerunek rzetelnej marki. Kiedy odbiorcami są konsumenci, źródła nie mają aż tak dużego znaczenia, ale jest to w dobrym tonie. Jednak w branży B2B często liczą się twarde dane, które muszą mieć pokrycie w źródłach.
Warto pamiętać, że nawet najlepsza infografika o dużym potencjale nie zdobędzie popularności w internecie, jeżeli odbiorcy będą mieli problem z jej przekazywaniem jej dalej. Najlepszym rozwiązaniem w takim wypadku jest dodanie przycisków informujących o możliwości udostępnienia w mediach społecznościowych czy na stronie internetowej.
Tagi: infografika, Marketing, promocja, SEO
Dodaj komentarz