Renault Megane to jeden z najpopularniejszych samochodów kompaktowych w Europie. Jego historia zaczęła się w 1995 roku, kiedy został on następcą modelu 19. W 2021 roku francuski producent przedstawił zupełnie nowe wcielenie Megane, które stanowi kamień milowy w jego rozwoju. Nie tylko zdecydowano się na nowy kształt nadwozia, ale przede wszystkim na napęd elektryczny. Co ma do zaoferowania nowe Megane?
W swojej dotychczasowej historii Megane było dostępne z wieloma różnymi typami nadwozie. Pierwsza generacja była oferowana jako pięciodrzwiowy hatchback, sedan, kombi, coupe, a nawet minivan o nazwie Scenic. Teraz francuski kompakt zmieni się nie do poznania.
Zaprezentowana we wrześniu 2021 roku wersja produkcyjna niewiele różni się od pokazywanego wcześniej prototypu. Samochód nabrał kształtów modnych w ostatnich latach crossoverów, co ma przyczynić się do jego jeszcze większej popularności. Jeżeli zaś chodzi o poszczególne rozwiązania stylistyczne, stanowią one rozwinięcie koncepcji znanych z obecnej generacji. Na uwagę zasługują światła, które zarówno z przodu, jak i z tyłu zostały spłaszczone. Co ciekawe, nowe Megane nie jest tak dużym samochodem, jak mogą to sugerować opublikowane zdjęcia. Mierzy ono bowiem 4,21 metra długości. Pasażerowie nie powinni jednak obawiać się o przestronność kabiny. Rozstaw osi wynosi aż 2,7 metra, co jest zasługą zastosowania napędu elektrycznego.
Wnętrze nowego Renault Megane utrzymane zostało w niezwykle nowoczesnym stylu. Oznacza to, że jest ono proste i ascetyczne, a za obsługę wielu funkcji pojazdu odpowiada wielki ekran dotykowy. Producent pozostawił również fizyczne przyciski. To jednak nie wszystko, albowiem przed oczami kierowcy znajduje się drugi ekran, na którym wyświetlane są najważniejsze parametry jazdy, takie jak na przykład prędkość czy też zużycie energii. Niektóre elementy wykończenia wnętrza zostały wykonane z drewna, aluminium i skóry. Francuzi chwalą się, że 95% użytych materiałów pochodzi z recyklingu.
Jak już zostało wcześniej wspomniane, nowe Renault Megane E-Tech wyposażone jest w napęd elektryczny. Producent przewidział dwa warianty. Pierwszy z nich ma moc na poziomie 130 KM, nie jest więc to propozycja dla kierowców o sportowym zacięciu. Mocniejsza wersja generuje natomiast 217 KM, co pozwoli osiągnąć 100 km/h w 7,4 sekudny.
Francuzi przewidują również dwa zestawy akumulatorów do wyboru. Pierwszy z nich ma pojemność 40 kWh i pozwala na przejechanie 300 km. Z kolei większy ma pojemność 60 kWh i zapewnia 470 km zasięgu. Co ważne, Renault zapewnia ośmioletnią gwarancję na akumulatory.
Renault coraz śmielej spogląda w stronę napędów elektrycznych i zamierza zostać jednym z najważniejszych producentów tego typu aut w Europie. Najnowsze Megane E-Tech stanowi zapowiedź elektrycznej ofensywy Francuzów.
Już jakiś czas temu pojawiły się doniesienia o nowym wcieleniu kultowego Renault 5. Jego wygląd został już zaprezentowany i zrobił niemałe wrażenie na miłośnikach francuskiej marki. To jednak nie wszystko, elektryczna przyszłość czeka również sportową markę Alpine, która należy do Renault. Przedstawiła ona już nawet swoje plany, zgodnie z którymi na rynku mają pojawić się cztery interesujące modele.
AutoVIPek
Zdjęcia: media.renault.com.pl
Tagi: ekologia, Megane, motoryzacja, Renault, samochód elektryczny
Dodaj komentarz