logo
logo
logo
logo
materiały POS

Czym są materiały POS i wobblery reklamowe?
Opublikowano: 10 lutego 2021

Materiały POS są jednym z najbardziej popularnych nośników reklam. Wykorzystujemy je najczęściej poza środkami przekazu masowego. Skrót POS z języka angielskiego oznacza Point of Sale, co przetłumaczyć możemy jako „punkt sprzedaży”. Najprościej mówiąc, są to więc wszelkie materiały oraz meble reklamowe, które wykorzystujemy w celach marketingowych w punktach sprzedaży. To one bardzo często mają bezpośredni wpływ na podjęcie decyzji zakupowej przez klienta. Oznaczenia POS mają wyróżnić dany produkt lub markę, a przede wszystkim służą do przyciągnięcia uwagi konsumenta.

materiały POS

Jakie są rodzaje materiałów POS?

Najbardziej podstawowy podział materiałów POS, jakiego możemy dokonać, to rozróżnienie ich ze względu na materiał wykonania.

Twarde materiały POS

Są to różnego typu przedmioty oraz meble reklamowe, które wykonane zostały z drewna, metalu lub tworzyw sztucznych.

Twardym materiałem POS możemy nazwać:

  • reklamową półkę lub regał,
  • stand,
  • kaseton,
  • dyspenser,
  • bilonownice,
  • kosz.

Miękkie materiały POS

Są to różnego typu materiały, które będą mniej trwałe od twardych materiałów POS. Najczęściej wykonuje się je z papieru, tektury lub kartonu.

Miękkim materiałem POS możemy nazwać:

  • ulotkę,
  • plakat,
  • broszurę itp.

Innym popularnym podziałem materiałów POS jest rozróżnienie ich ze względy na miejsce, w którym będą używane.

Materiały POS, przeznaczone do umiejscowienia na ladzie sklepowej:

  • dyspensery – czyli stojaki na ulotki lub katalogi. Najczęściej wykonuje się je z przezroczystych tworzyw sztucznych. Przybierają formę kieszeni.
  • standy – czyli potocznie mówiąc stojaki ladowe lub makiety,
  • bilinownice – czyli materiały, które powstały z tworzyw sztucznych lub szkła. Służą jako podkładki, na które wydawana jest reszta w sklepach.

Materiały POS przeznaczone do umiejscowienia na suficie:

  • hangery – czyli wszelkie plakaty i plansze zawierające logo firmy bądź reklamę,
  • flagietki – czyli małe flagi, które zawieszone zostają pod sufitem. Są równie często wykorzystywane wewnątrz pomieszczeń, jak i na zewnątrz.

Materiały POS przeznaczone do umiejscowienia na półkach:

  • wobblery reklamowe – czyli bardzo charakterystyczne materiały, które dzięki zastosowaniu elastycznego plastiku są ruchome i wystające. Najczęściej wykonuje się je z tworzyw sztucznych. Ich mocowanie nie jest trudne, ponieważ dzięki niewielkiej wadze z powodzeniem można przyklejać je za pomocą taśmy.
  • shelf stopery – czyli elementy, które mocuje się na pólkach w sposób prostopadły do towaru. Dzięki temu są one bardzo widoczne nawet z dużych odległości.
  • linery – czyli listwy, które umieszcza się na meblach reklamowych. Ich zadaniem jest wyróżnienie informacji na temat produktu.

Materiały POS przeznaczone do umiejscowienia na podłodze:

  • display – czyli wszelkie elementy, które umieszcza się na podłodze, a których zadaniem jest prezentacja produktu lub przekazanie informacji marketingowej,
  • roll-up – czyli zwinięte materiały reklamowe, które bardzo łatwo można przenieść w dowolne miejsce i rozwinąć. Dzięki temu mogą one mieć dużą powierzchnię po ich rozłożeniu.
  • potykacze – czyli stojaki, które złożone są z dwóch płyt i połączone w miejscu ich górnych krawędzi. Można w nich umieścić plakaty lub pokryć je warstwą farby kredowej, aby móc na nich pisać.
  • naklejki – czyli nalepki, które trwale przymocowuje się do podłogi. Wykonane są zazwyczaj z bardzo odpornych folii antypoślizgowych, które powodują, że są bardzo trwałe. Naklejki stosuje się najczęściej w okolicach wejścia do lokalu lub w miejscach strategicznych.
  • infokioski – czyli bardzo nowoczesne materiały POS. Spełniają głównie formę informacyjną. Złożone są z komputera oraz dotykowej powierzchni ekranowej.

Wykorzystanie materiałów POS pozwala nam w niezwykle różnorodny i wszechstronny sposób na reklamowanie naszego produktu lub usługi. Jeśli jesteśmy zainteresowani wprowadzeniem ich do naszej kampanii reklamowej, powinniśmy sprawdzić, czy nasza drukarnia internetowa realizuje takie usługi.

Bardzo często bowiem producent wobblerów świadczy także możliwość zakupu innych materiałów POS. Drukowanie wobblerów reklamowych nie jest rzeczą drogą i skomplikowaną, a ich zastosowanie może przynieść bardzo dobre efekty.

Tagi: , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Liczba komentarzy: 2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

etykiety

Innowacje w etykietowaniu – kluczowy element...

Etykiety, choć często postrzegane jako mały szczegół, odgrywają ogromn...
torby bawełniane z nadrukiem

5 powodów, dla których warto zainwestować w t...

Torby bawełniane z nadrukiem stały się jednym z najchętniej wybieranyc...
call tracking

Сall tracking: czym jest i jak działa...

Telefony od zainteresowanych klientów są nadal cennym źródłem sprzedaż...
SEO strony internetowej

SEO strony internetowej – jak to zrobić...

Pozycjonowanie stron internetowych to proces niezbędny dla każ...