Portale społecznościowe cieszą się niesłabnącą popularnością wśród użytkowników w różnym wieku. Stanowią więc cenne medium pozwalającym na dotarcie z ofertą i reklamą do potencjalnego klienta. Z artykułu dowiesz się, dlaczego warto promować swoją firmę w mediach społecznościowych.
Najpopularniejszy portal społecznościowy, czyli Facebook, może się poszczycić ponad 2,2 miliardami założonych kont (stan na 2018 rok). Średni czas spędzony na korzystaniu z portalu wynosi ponad 30 minut każdego dnia. Te liczby robią wrażenie i pokazują, że naprawdę „jest o co walczyć” i warto wykorzystać media społecznościowe do prowadzenia działań marketingowych.
Przedstawione statystyki dotyczą tylko Facebooka – niezwykle popularnego w Polsce i na świecie. Trzeba jednak podkreślić, że to tylko jeden z portali społecznościowych cieszących się ogromnym zainteresowaniem użytkowników. Poza nim wielką popularnością cieszy się też Twitter, Instagram czy też relatywnie nowe medium – TikTok. Nie ma chyba również użytkownika internetu, który choć raz nie oglądałby na YouTube filmów wideo.
Prowadzenie profilu i kampanii reklamowych w mediach społecznościowych wiąże się z wieloma korzyściami. Przede wszystkim działania te pozwalają na łatwe dotarcie do potencjalnych klientów i zaprezentowanie im swojej oferty. To także świetny sposób na komunikację z użytkownikami – zarówno stałymi klientami, jak i osobami zastanawiającymi się dopiero nad skorzystaniem z usługi czy zakupem produktu.
Obecnie profile firmowe w mediach społecznościowych stanowią jeden z najchętniej wybieranych przez użytkowników kanałów do komunikacji z firmą. Liczą oni na szybką odpowiedź na zadane pytanie. Dlatego tak ważne jest zwrócenie uwagi na tę kwestię. Warto oddelegować do prowadzenia profilu profesjonalny zespół w firmie lub zaufać specjalistom od social media zajmującym się zawodowo marketingiem w mediach społecznościowych.
Działanie w mediach społecznościowych pozwala budować wizerunek firmy. Sprawne odpowiadanie na komentarze i wiadomości, dobry kontakt z użytkownikami, ciekawe posty i akcje promocyjne (np. konkursy) sprawiają, że konto firmy może stać się bardzo chętnie i odwiedzanym przez użytkowników miejscem w sieci.
Media społecznościowe pozwalają na dotarcie do użytkowników na różne sposoby, w tym zwłaszcza poprzez posty. Interesujący, angażujący post albo ciekawa grafika może zacząć „żyć własnym życiem” – będą udostępniane przez fanów, komentowane i oznaczane. W ten sposób można więc dotrzeć do potencjalnych klientów czy wielbicieli marki w bezpłatny sposób.
Poza tym istnieją też płatne formy promocji. W większości mediów społecznościowych można zrealizować kampanie reklamowe promujące np. wydarzenie, sklep, produkty, usługi czy film wideo. Ściśle określając grupę docelową, do której kampania zostanie skierowana, można mieć pewność, że zobaczą ją potencjalni klienci.
Tagi: Facebook, Marketing, media społecznościowe, social mediaPolecam Wydawnictwo MaxMedia z Warszawy
Dodaj komentarz