Trend związany z ograniczeniem produkcji plastiku i materiałów sztucznych, dotyczy także produktów biurowych. Wiele firm stawia na naturalne materiały. Popularne stały się długopisy bambusowe i drewniane, notesy z recyclingu, ciekawe podstawki na biurka, ekologiczne ładowarki. Co ciekawe, naturalne materiały biurowe mają równie atrakcyjne ceny, co te klasyczne, plastikowe.
Z drewna można wykonać przybornik na biurko, stojak na gazety, czy trwały segregator. Drewniane artykuły piśmiennicze to przede wszystkim tradycyjne kredki i ołówki. W związku z oczekiwaniami klientów, wiele firm zaczęło produkować także długopisy z drewnianą obudową. Są lekkie, estetyczne i wcale nie droższe od tradycyjnych, plastikowych. Takie długopisy świetnie sprawdzają się jako gadżety reklamowe z nadrukiem lub stylowy upominek. Biurowe przyborniki z drewna ulegają biodegradacji. Są znacznie trwalsze od plastikowych i wyglądają elegancko w różnych wnętrzach: biurach prywatnych, domowych, firmach.
Technologie cyfrowe sprawiają, że obieg dokumentów ulega zmianie. Tradycyjne pisma zastępowane są dokumentami cyfrowymi. Jednak wciąż ważna jest segregacja, porządkowanie i przechowywanie dokumentów oraz wszelkiego rodzaju pism. Solidne artykuły biurowe, które powinny znaleźć się na każdym biurku, to metalowe zszywacze, rozszywacze i dziurkacze. Dzięki nim służbowa korespondencja będzie w idealnym stanie i porządku. Solidne segregatory z metalowymi elementami pozwalają uporządkować dokumenty. Umowy, faktury, listy, wydruki, posegregujemy przy pomocy klipsów biurowych i spinaczy. Dla lepszego oznaczenia dokumentów, warto korzystać z nowoczesnych, kolorowych spinaczy, które odróżniają się na białym tle kartek. Lepiej kupić solidną rzecz, która posłuży na długo, niż ciągle wymieniać na nowe. Zszywacze i inne akcesoria produkowane z materiałów wysokiej jakości, zaoszczędzą pieniędzy i posłużą na długi czas.
W natłoku codziennych spraw, niezbędne są karteczki samoprzylepne, które pomagają zapamiętywać ważne rzeczy do wykonania. Także kostki papierowe w pudełku lub wymienne wkłady bez pudełka, warto zawsze mieć pod ręką. Dzięki kolorowym karteczkom oznaczymy ważne dokumenty, przygotujemy listę najważniejszych spraw, albo zrobimy burzę mózgów z pomysłami do realizacji. Zapamiętywanie, prowadzenie ewidencji, spisy spraw można notować zarówno specjalistycznych programach komputerowych, jak i w skorowidzach. Plusem skorowidza jest fakt, że zawsze możemy go mieć pod ręką. Do zeszytu łatwiej i szybciej zajrzymy, zanim zalogujemy się i wejdziemy do programu. Skorowidz w twardej oprawie może mieć format zwykłego zeszytu A5 lub znacznie większy – A4. Są też skorowidze A6. Skorowidz z alfabetycznym spisem znacznie ułatwia porządkowanie spraw, nazwisk klientów i innych rzeczy, które należy spisać i łatwo odszukać.
Biuro to miejsce pracy, nauki, kontaktów biznesowych. Ważne, by wszystkie artykuły i meble biurowe były wsparciem w codziennych obowiązkach. Myśląc o ergonomii, warto wyposażyć biuro np. w podkładki i maty pod fotele. Zabezpieczą podłogi przed przecieraniem. Fotele i profesjonalne krzesła biurowe to najważniejsze wyposażenie nowoczesnego biura, gdyż wielogodzinna praca nie może męczyć kręgosłupa. Fotele powinny być dostosowane do wysokości biurka. Regulowane, elastyczne oparcie i podłokietniki, zapewnią wygodę przy wielogodzinnej pracy. Także podnóżki z regulacją kąta nachylenia, odciążą plecy i pomogą wybrać wygodną pozycję podczas pisania.
Tagi: artykuły biurowe, artykuły piśmiennicze, Gadżet
Dodaj komentarz