Niemal każda firma pozycjonująca strony ma w swojej ofercie SEO copywriting. Nie wszystkie jednak rozumieją przez nie te same działania. Kiedyś pisanie tekstów pod pozycjonowanie oznaczało nasycanie ich jak największą ilością słów kluczowych, co w rezultacie dawało artykuł trudny do czytania i niemal sztuczny w odbiorze.
Dziś sytuacja nieco się zmieniła – Twoi Klienci są coraz bardziej świadomi, a w internecie szukają odpowiedzi na swoje pytania, nie zlepków fraz. W efekcie powstają artykuły niewiele różniące się od tradycyjnych tekstów internetowych, ale jednak skonstruowane w przemyślny sposób. Czym obecnie jest SEO copywriting i jak możesz go stosować, żeby podnieść sprzedaż?
Aby Twoja strona internetowa znalazła się wysoko w wyszukiwarce, musi być atrakcyjna nie tylko dla Googlebota, ale również dla użytkownika. Wyobraź sobie, że gdzieś w Polsce lub na świecie przed ekranem komputera siedzi człowiek, który chce skorzystać z Twojej oferty, ale najpierw pragnie się czegoś o niej dowiedzieć. Co zrobi, gdy trafi na sztuczny tekst naszpikowany frazami? Prawdopodobnie zamknie stronę i już nigdy do niej nie powróci. Dlatego specjaliści z takich firm pozycjonujących, jak Afterweb, dokładają wszelkich starań, by treści na Twojej stronie nie tylko były zgodne z zasadami pozycjonowania, ale też przyjazne w odbiorze.
Pierwszym krokiem jest dobranie słów kluczowych, jakie dadzą Ci popularność na rynku, który chcesz zawojować. Najlepsze do tego celu będą frazy konkurencyjne, ale stosowane w przemyślny sposób – tak, by mimo dużej liczby rywali internauta natknął się właśnie na Ciebie. Konieczna będzie do tego analiza słów kluczowych wykonana przez ekspertów w tej dziedzinie. Bez niej jedynym sposobem jest bazowanie na domysłach, a gdy w grę wchodzi przyszłość firmy, lepiej opierać się na solidnych danych.
Jak budować wartościowe artykuły, które jednocześnie są zgodne z wymaganiami SEO? Wyszukiwarka zwraca uwagę przede wszystkim na ilość i rozmieszczenie fraz. Zbyt duże ich nagromadzenie jest odbierane jako nienaturalne, a zbyt rzadkie – może sprawić, że odbiorca nie trafi na stronę tak łatwo. Kluczem do sukcesu jest więc znalezienie złotego środka, który nie tylko przyciągnie internautów bogatą treścią i istotnymi dla nich szczegółami, ale też zachęci roboty Google do zaindeksowania witryny na wysokich miejscach.
Niezwykle ważna jest spójność i naturalność wszystkich tekstów: na stronie głównej, podstronach, w kategoriach, a nawet w opisach produktów. Taką treść odbiorca z przyjemnością przeczyta, a jeśli odpowie ona na jego pytania, to chętniej podejmie decyzję zakupową właśnie u Ciebie. Zadanie to nie jest proste, dlatego zwykle SEO copywritingiem zajmują się wykwalifikowani fachowcy. Dzięki ich pracy możesz być pewien, że przełożą swoje umiejętności i doświadczenie na Twój sukces sprzedażowy.
źródło: https://afterweb.pl/
Tagi: copywriting, firma, Google, Marketing, pozycjonowanie, SEO
Dodaj komentarz