Współczesny marketing zdaje się odbiegać od tradycyjnych mediów na rzecz Internetu. To właśnie w sieci odbywają się wszystkie najważniejsze kampanie reklamowe, które zapewniają markom nie tylko tysiące nowych Klientów, ale również budują ich pozytywny wizerunek i rozpoznawalność.
A wszystko to dzieje się za sprawą agencji reklamowych, które oferują coraz to ciekawsze rozwiązania marketingowe.
Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach rola agencji reklamowych w biznesie jest nieoceniona. Bez dobrej reklamy nie możemy mówić o istnieniu marki w świadomości Klientów. Oprócz firm, które z powodzeniem korzystają z usług tego typu agencji, są też i takie, które mocno się wahają nad podjęciem decyzji dotyczącej współpracy. Nie wiedzą, jak zainicjować kontakt z odpowiednią agencją i w rezultacie nie robią żadnego kroku, który by je do tego zbliżał. Kwestia ta nie musi wcale pochodzić z niechęci przedsiębiorców. Mogą oni najzwyczajniej w świecie nie wiedzieć, w jaki sposób wybrać idealną agencję reklamową dla siebie.
A jak to zrobić – dowiecie się w tym artykule. Oto 5 czynników, jakie należy wziąć pod uwagę podczas wybierania agencji reklamowej dla siebie!
Bardzo dobrym sposobem na zapoznanie się z osiągnięciami i umiejętnościami agencji reklamowej jest obejrzenie archiwum jej prac. Przeglądając portfolio danej agencji na jej stronie internetowej, warto pamiętać, że stworzyli je ludzie, którzy na co dzień w niej pracują. To efekty ich pracy oglądamy i tymiż efektami możemy się albo zachwycać, albo nad nimi ubolewać. Ważne jest jednak, by poddawać je jak najbardziej obiektywnej ocenie. Możliwe jest, że coś, co nam osobiście może się nie spodobać, okazało się być spektakularnym sukcesem marketingowym.
Agencje reklamowe o bogatej przeszłości bardzo lubią chwalić się Klientami, z którymi współpracowały lub nadal współpracują. To ciekawa informacja dla potencjalnych zainteresowanych zleceniodawców. Widząc, jak poważne marki zdecydowały się powierzyć losy swojego wizerunku danej agencji, możemy poczuć się pewniej, chcąc wejść z nią w bliższą relację. Do tego typu baz warto podchodzić jednak odrobinę krytycznie. Zdarza się, choć to praktyka bardzo rzadka, że agencje koloryzują swoje osiągnięcia i przypisują sobie zasługi większe, niż w rzeczywistości posiadają. Pomocne okazują się tu być referencje udzielane przez byłych Klientów, które chętnie pokazuje coraz więcej agencji.
Jak to mówią: „doświadczenia nie da się kupić za żadne pieniądze”. Zasada ta ma swoje odbicie również na rynku marketingowym. Zdecydowanie bezpieczniejszym wyjściem jest zaufanie agencji reklamowej, która ma na swoim koncie lata pracy w branży niż dopiero wchodzącemu na rynek start-upowi. Bywa jednak i tak, że w rozwijającej się agencji pracują specjaliści, którzy aktywnie działają w reklamie od wielu lat. Jedno jest pewne – doświadczenie to absolutna podstawa, która może przesądzić o naszym wyborze.
Mimo że dziś agencje marketingowe rozszerzają wachlarz swoich działań o coraz nowsze obszary reklamy, nie brakuje agencji, które mocno trzymają się określonych działań i nie wychodzą poza nie. Najważniejszym jest jednak, by szukać takich agencji, które mogą wykonać dla nas kompleksowe usługi z obszarów, które faktycznie nas dotyczą.
Jeśli przykładowo chcemy zlecić stworzenie aplikacji dedykowanej naszym Klientom – powinniśmy zgłosić się do agencji interaktywnej, w której kompetencjach leżą tego typu projekty. Jeżeli jednak interesują nas głównie działania pod kątem SEO i pozycjonowania naszego serwisu, powinniśmy zaufać agencji SEO, która kompleksowo zajmie się naszym marketingiem internetowym.
Od tego istnieje dział sprzedaży w każdej agencji, by można było się z nim kontaktować i zadawać wszelkie nurtujące nas pytania. Zanim zdecydujemy się na współpracę, warto byłoby zapoznać się dogłębnie z wszelkimi jej zasadami. Poszukiwanie odpowiedzi leży po części w naszej gestii, to przecież nam najbardziej zależy na tym, by obrana kampania okazała się skuteczna i jak najbardziej dopasowana do naszych potrzeb. Warto więc nie kryć się z wątpliwościami i już na początku je wyrazić. Konsultanci na pewno postarają się nam doradzić i udzielić rzetelnych odpowiedzi.
Głównych zasad poszukiwania odpowiedniej agencji, która wspomoże naszą markę, można by wymienić o wiele więcej. Warto by tu chociażby wspomnieć o braniu pod uwagę czynników budżetowych, a także stricte dotyczących wizerunku agencji. W tym wypadku powiedzenie, że szewc bez butów chodzi nie powinno mieć miejsca.
Tagi: Agencja reklamowa, promocja, reklama, SEOBardzo fajnie i trafnie napisany artykuł, jedno co mi brakuję to to, jaki zysk będzie miał klient powierzając marketing swojej firmy danej agencji marketingowej. Agencja powinna dać efekt poprzez prowadzanie swoich działań marketingowych. Marketing to słowo ładnie brzmiące, ale czy dające efekt? Właśnie o ten efekt chodzi, bo tak na prawdę tylko to interesuję potencjalnego Kowalskiego który wchodzi w świat biznesu. Może zapłacić dobrej agencji ale oczekuję efektu, który przełoży się na zysk i to głównie temat jaki nie rozumieją agencję. Pozdrawiam Agnieszka Tymczyszyn z Agencji Nakatomi Polska
Super artykuł. Ja mogę polecić agencję e-multicontent. Trafiłam tam z polecenia znajomej, ale zrobiłam też dodatkowy rearch. Czysty profesjonalizm. Najlepsza decyzja.
Dodaj komentarz