O promowaniu polskiej myśli naukowej i organizowaniu targów rozmawiamy z Barbarą Hallenburg, prezes firmy Eurobusiness-Haller
Jak radzą sobie polskie firmy z promocją swojego dorobku, budowaniem wizerunku na arenie międzynarodowej i w kontaktach biznesowych na rynkach obcych?
Istnieje wiele sposobów promocji proeksportowej firmy, budowania jej wizerunku na arenie międzynarodowej. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi jest profesjonalna prezentacja swego dorobku, oferty firmy na odpowiednio dobranych międzynarodowych targach. I tu polskie firmy mogą liczyć na naszą pomoc.
Jesteśmy przedstawicielem na Polskę wielu międzynarodowych targów branżowych, organizowanych przez światowego lidera branży wystawienniczej, firmę Reed Exhibition z Londynu. W naszej ofercie znajdują się między innymi: targi kooperacji przemysłowej Midest we Francji, reklamy (Viscom, Niemcy, Włochy i Francja), fitness i wellness: FIBO Niemcy i Chiny), wyposażenia branży HoReCa: Equip’Hotel we Francji, metalurgii i maszyn (Indie), zabezpieczeń (Expoprotection, Francja), rozrywki i imprez (Live Entertainment Expo, Japonia). Organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego MŚP powierzył nam organizację targów BIZNES EXPO w Katowicach, towarzyszących Kongresowi. Jest to największa impreza wystawiennicza oferująca usługi i produkty dla biznesu.
Oprócz targów branżowych skupiają się państwo na targach poświęconych wynalazkom i innowacyjnym rozwiązaniom. To obszar, który warto propagować?
Od ponad 25 lat zajmujemy się również promocją innowacji i wynalazków w kraju i na arenie międzynarodowej. Służymy naszym doświadczeniem, oferujemy sprawdzone prestiżowe imprezy wystawiennicze poświęcone promocji wynalazczości we Francji, Hiszpanii, Rumunii, Chorwacji, Tajwanie, Japonii. Sami też jesteśmy organizatorem Międzynarodowych Targów Wynalazków i Innowacji INTARG w Katowicach. Nasza pełna oferta – zarówno targów wynalazczości, jak i targów branżowych – jest dostępna na naszej stronie internetowej www.haller.pl.
Jakie branże dominują wśród wystawców na targach dedykowanych innowacjom? Czy można wskazać zdecydowanych liderów?
Na targach wynalazczości prezentujemy rozwiązania i produkty z niemal wszystkich branż – od medycyny, rolnictwa, żywności, chemii, włókiennictwa, po energetykę, budownictwo, mechanikę, transport, IT, ekologię.
Jakie bariery najczęściej napotykają uczestnicy międzynarodowych targów w obszarze innowacyjności? Jakiej pomocy potrzebują, by efektywnie wykorzystać ten krótki czas?
Promocja innowacji jest szczególnie trudnym zadaniem. Nowe produkty napotykają często na opór, gdyż burzą status quo, stanowią zagrożenie dla konkurencji. Z drugiej strony potrzebują referencji, opinii użytkowników potwierdzających ich walory. Dla promocji nowych produktów proponujemy targi wynalazczości. Pozwalają one ich uczestnikom zdobyć międzynarodowe referencje, medale i nagrody przyznawane przez międzynarodowe jury konkursów organizowanych w ramach czy też przy okazji targów.
Jaką pomoc mogą u państwa uzyskać polscy przedsiębiorcy zainteresowani rozpowszechnieniem innowacyjnych rozwiązań?
Wszystkim naszym wystawcom oferujemy doradztwo w wyborze targów oraz w przygotowaniu się do nich. Zapewniamy kompleksową koordynację udziału w targach, począwszy od zamówienia powierzchni wystawienniczej i wyposażenia, po projekt i wydruk plakatów, tłumaczenia specjalistyczne, wydanie katalogu, obsługę językową rozmów na targach, transport eksponatów, montaż i demontaż stoisk itp. Negocjujemy ceny hoteli. Kontaktujemy się z mediami, a także z placówkami dyplomatycznymi, prosząc je o wsparcie polskiej obecności na targach. Często też sami reprezentujemy tam wystawców. Oferujemy więc wystawcom pełen komfort w przygotowaniu udziału w targach, w czasie targów, a po zakończeniu każdej z imprez szeroko nagłaśniamy sukcesy osiągnięte przez wystawców.
Jakie uwagi mają zwykle wystawcy? Czy środowisko naukowe i przedsiębiorcy, którzy wiodą prym w dziedzinie innowacyjności, mają szczególne wymagania?
Nasi wystawcy wysoko oceniają nasze działania i współpracę z nami – i to zarówno na etapie przygotowania się do targów, samych targów, jak również po ich zakończeniu. Myślę więc, że spełniamy ich oczekiwania. Oferujemy nie tylko doświadczenie, ale i wielkie zaangażowanie. Staramy się maksymalnie wesprzeć wystawcę we wszystkich działaniach niezbędnych dla efektywnej prezentacji na targach i promocji efektów udziału po zakończeniu imprezy wystawienniczej.
W tym roku odbyła się jubileuszowa edycja targów INTARG. Jak na przykładzie tego wydarzenia cyklicznego ocenia pani zasadność udziału w nich z punktu widzenia uczestników i zmiany w obszarze możliwości, jakie daje uczestnictwo, na przestrzeni 10 lat?
W tym roku, w dniach 22–23 czerwca zapraszamy na jubileuszową 10. edycję targów INTARG. Targom towarzyszy Forum Innowacji oraz liczne konferencje branżowe gromadzące wiele środowisk, co czyni je ważnym wydarzeniem w sferze promocji innowacyjności. INTARG stanowi więc platformę bezpośredniego kontaktu i spotkań przedstawicieli świata nauki, przemysłu, gospodarki oraz biznesu. Program targów, wykaz prezentowanych innowacji i wynalazków można śledzić na stronie www.intarg.haller.pl. Impreza jest bardzo dobrze odbierana przez jej uczestników – zarówno polskich, jak i zagranicznych. Wszelkie uwagi przekazywane nam przez wystawców i zwiedzających są dla nas cenną wskazówką potwierdzającą celowość jej organizacji. Cały czas pracujemy nad udoskonalaniem formuły imprezy, nie zadowalając się dobrą oceną wystawianą przez uczestników.
Integralną częścią wspomnianych targów, ale również wielu innych, są konkursy dla wystawców. Jak ważny jest aspekt nagradzania wystawców i najlepszych produktów?
Targom INTARG, podobnie jak innym podobnym imprezom poświęconym promocji wynalazczości, towarzyszą konkursy, w ramach których międzynarodowe jury ocenia prezentowane rozwiązania i przyznaje nagrody – medale i inne wyróżnienia. Takie oceny stanowią cenne referencje, które wspomagają twórców owych rozwiązań w działaniach służących wdrożeniom i komercjalizacji, w osiągnięciu sukcesu rynkowego.
Rozmawiała Magdalena Szczygielska
Tagi: Barbara Haller de Hallenburg, Targi INTARG
Dodaj komentarz