W dobie rozkwitu Internetu, który jest powszechnie dostępny i wręcz nieodzowny w codziennym funkcjonowaniu, coraz więcej firm wykorzystuje sieć do tego, by dotrzeć do docelowych odbiorców. Z pomocą nadchodzi im content marketing.
Reklama w różnych mediach i na billboardach, kampanie i linki sponsorowane, email marketing, strony internetowe, pozycjonowanie stron, fanpage na Facebooku – możliwości zaistnienia w sieci i wyróżnienia swojej oferty jest wiele. Ich skuteczność zależy od indywidualnych potrzeb, celów, jakie chce się osiągnąć, a także – jak w każdej dziedzinie – od jakości realizacji. Dlatego jeśli nie czujemy się pewnie w świecie multimediów, nowinek technologicznych i współczesnych narzędzi marketingowych wykorzystujących Internet, warto zaufać profesjonalistom i zdać się na ich wiedzę oraz doświadczenie.
Dobra agencja reklamowa wie, jak zarzucić wędkę na klienta w sposób dyskretny i przemyślany, nie atakując go reklamą – co może wywoływać odwrotny skutek – lecz wzbudzając zainteresowanie i wciągając do gry małymi kroczkami. Właśnie na tym polega inbound marketing, zwany marketingiem przychodzącym – chodzi o takie zaplanowanie działań, by stworzyć pozory, że potencjalny odbiorca przekazu sam odnajduje jego nadawcę.
Profesjonalna agencja ma w ofercie szereg narzędzi dostosowanych do profilu zleceniodawcy i jego oczekiwań. Jeśli wejdziemy np. na stronę PiRmedia, to ukaże się nam imponująca lista propozycji z zakresu reklamy internetowej oraz social mediów, które – dobrane pod kątem danego przedsiębiorstwa – poprzez unikalne treści i skuteczne mechanizmy ich wykorzystania pozwolą osiągnąć optymalne korzyści.
Doskonałą przynętą jest content marketing, czyli rozbudowana forma marketingu, zmierzająca do tego, by zaangażować potencjalnego odbiorcę przekazu i sprowokować interakcję. Takie budowanie więzi z docelowym klientem wyróżnia się na tle innych form komunikacji reklamowej i obejmuje cały wachlarz form.
Chociaż wszystko sprowadza się do tego, by przekazać odbiorcy określone informacje, a przy okazji odnieść obopólne korzyści, to metody, które do tego prowadzą, są bardzo różnorodne – od artykułu przez infografikę po materiały video. W zależności od tematyki i charakteru przedsiębiorstwa może temu służyć również ebook, przewodnik albo raport.
W grę wchodzą ponadto bardziej zaawansowane formy content marketingu, takie jak podcast, czyli internetowa publikacja dźwiękowa, niejednokrotnie publikowana jako regularne odcinki, lub webinarium, czyli rodzaj internetowego spotkania, umożliwiającego obustronną komunikację między prowadzącym a uczestnikami.
Jak zapewnia agencja PiRmedia, usługi content marketingu to znacznie więcej niż pisanie artykułów i publikowanie ich na zewnętrznych serwisach. Tu treść jest indywidualnie dystrybuowana i precyzyjnie targetowana, aby jak najpełniej przekazać potencjalnym klientom informacje, na których zależy zleceniodawcy. Jeżeli content marketing znajdzie się w odpowiednich rękach, pozwoli dotrzeć do docelowych odbiorców na podstawie słów kluczowych, profilu zawodowego, określonych zainteresowań, intencji zakupowych, wieku, geolokalizacji.
Wiarygodna agencja potrafi wyjaśnić, co kryje się pod obco brzmiącymi hasłami, które przeciętnemu użytkownikowi Internetu niewiele mówią, a przede wszystkim doradzić, jakie narzędzia i treści udostępniane w ramach content marketingu warto w danym przypadku zastosować, aby uzyskać pożądany efekt. Co więcej, szanse dotarcia do określonej grupy docelowej są dzięki wykorzystaniu content marketingu o około 30 proc. większe niż dla innych form działań reklamowych w sieci, gdyż adbloki nie są dla treści zagrożeniem.
Oprócz optymalizacji strony z perspektywy wyszukiwarek internetowych i ukierunkowania przekazu na sprecyzowaną grupę odbiorców niewątpliwą korzyścią, jaką daje content marketing, jest możliwość budowania marki przyjmującej rolę eksperta oferującego informację oraz doradztwo, a także monitorowania efektów za pomocą narzędzi analitycznych.
Co ważne, content marketing pozwala bezobsługowo uruchomić kampanię, a zatem jest narzędziem równie skutecznym co niewymagającym. Pod warunkiem że umiejętnie przeprowadzi się kampanię, a jej realizację poprzedzi rzetelne określenie celów, oczekiwań zleceniodawcy i głównego przekazu kampanii. Wtedy content marketing może zdziałać wiele dobrego, a w efekcie połów klientów na pewno będzie udany.
Tagi: content marketing, Marketing, PiRmedia, promocja, reklama
Dodaj komentarz