logo
logo
logo
logo
ruch na stronie internetowej

6 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie internetowej
Opublikowano: 27 września 2021

Jednym z najważniejszych elementów strategii biznesowej jest stworzenie strony internetowej, która ma budować obecność firmy w sieci i zwiększać liczbę klientów. Posiadanie firmowej witryny to jedno, jednak przyciągnięcie do niej odwiedzających to kompletnie inna kwestia, z którą zmaga się wiele firm. Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? Sprawdź poniższe metody, które przyniosą oczekiwane wyniki.

ruch na stronie internetowej

Jak mierzyć ruch?

Zanim przejdziemy do konkretów, warto przypomnieć sobie kilka podstaw. Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać jest to, że istnieją trzy podstawowe rodzaje ruchu w sieci:

  • płatny ruch pochodzący z płatnych reklam typu posty sponsorowane w mediach społecznościowych czy kampanie pay-per-click,
  • ruch organiczny, czyli pochodzący z uzyskanych kliknięć,
  • ruch z witryn odsyłających, pochodzący z łącza do twojej witryny na innej stronie internetowej.

Najpopularniejszym narzędziem do śledzenia sieci jest Google Analytics, który daje nie tylko informacje o liczbie użytkowników odwiedzających stronę, ale też o tym co robią, gdy już tam dotrą i skąd pochodzi źródło ruchu. Oczywiście, istnieją jeszcze inne narzędzia do śledzenia ruchu internetowego, dlatego samodzielnie warto sprawdzić, które rozwiązanie okaże się najlepsze pod własne potrzeby.

Zoptymalizuj stronę pod kątem wyszukiwarek

Bez wątpienia, optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek (SEO), jest jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie spójnych, długoterminowych wyników. Tak długo, jak zajmujesz wysoką pozycję w wyszukiwarce, będziesz mógł generować organiczny ruch na swojej stronie. Aby to zrobić, musisz pisać o tematach, których poszukują ludzie, czyli po prostu – tematach z potencjałem ruchu wyszukiwania. W treściach umieszczaj trafne słowa kluczowe i staraj się naturalnie wplatać je w posty. Wykorzystuj narzędzia do badania słów kluczowych, które pokażą jak często wyszukiwane są konkretne frazy i jak drogie jest konkretne słowo kluczowe. Upewnij się też, że witryna zawiera dokładne opisy twojej oferty i właściwie wyświetla się na urządzeniach mobilnych, dzięki czemu będziesz wyżej w wynikach wyszukiwania.

Twórz oryginalne treści

Oczywistym jest również, że sposobem na przyciągnięcie użytkowników do witryny są atrakcyjne dla nich treści. Przydatne i zapadające w pamięć treści, mogą naprawdę zdziałać cuda! Społeczeństwo korzysta z wyszukiwarek, aby znaleźć konkretne i dokładne odpowiedzi na swoje pytania, dlatego twoje treści powinny znaleźć się właśnie tam. Tworzenie treści pomoże zbudować relację z odbiorcami, a im więcej wysokiej jakości contentu im zaoferujesz, tym bardziej pozytywnie kojarzyć będzie się im twoja marka. Treści o charakterze edukacyjnym zbudują autorytet firmy w sieci, dostarczając cennych odpowiedzi na pytania odbiorców, dlatego content marketing jest jednym z nieodłącznym elementów strategii, gdy celem jest zwiększenie ruchu. Więcej informacji o tym, dlaczego warto tworzyć wartościowy content, znajdziesz tutaj https://smartbuzz.pl/uslugi/content-marketing .

Przyciągnij użytkowników za pomocą wiadomości e-mail

Promowanie strony czy treści na stronie za pomocą newsletterów to kolejny skuteczny sposób na generowanie ruchu. Poczta e-mail jest potężnym narzędziem docierania do odbiorców, ale też informowania konkretnych grup użytkowników. E-mail marketing daje możliwość wysyłania spersonalizowanej wiadomości, która przemawia do czytelnika i może zapewnić mu coś wartościowego. Kiedy wysyłać newslettery? W przypadku promocji, kodów rabatowych, wyprzedaży czy nowej rejestracji użytkownika – możliwości jest sporo.

Pisz gościnne posty

Pisanie artykułów na innych stronach, to taktyka, w której właściciel witryny zazwyczaj pozwala umieszczać na link zwrotny do twojej strony. Oznacza to, że takim wpisem docierasz do nowej grupy odbiorczej, która poprzez taki wpis może poznać twoją firmę. Wyszukaj odpowiednie witryny i zaoferuj swoją treść – jeśli znajdziesz właściwego partnera do wzmianki linków zwrotnych, możesz pozyskać naprawdę spore wyniki.

Promuj swoją witrynę poprzez reklamy

Skutecznym sposobem na zwiększenie ruchu w witrynie jest płatna kampania reklamowa. Nawet, jeśli sam nigdy nie klikałeś w reklamy, to jest to metoda, która działa i ma na celu skierowanie ruchu do strony docelowej. Reklamy możesz umieszczać na innych stronach internetowych, blogach czy w social mediach, przyciągając określoną grupę odbiorców np. entuzjastów kosmetyków czy domowych majsterkowiczów. Tworząc płatne kampanie na Facebooku lub Instagramie, bardzo dokładnie można sprecyzować konkretne grupy z podziałem na wiek, płeć, poziom wykształcenia czy zainteresowania.

W tym artykule wymieniliśmy tylko niektóre z dostępnych możliwych taktyk, jednak podejmując te kroki, możesz spodziewać się wzrostu ruchu w witrynie z biegiem czasu. Pamiętaj, że niektóre z nich zapewnią ci od natychmiastowe rezultaty, a inne wymagać będą więcej czasu i cierpliwości. Wybierz kilka sposobów z powyższej listy i dostosowuj je w zależności od tego, co działa najlepiej – wraz ze wzrostem liczby odwiedzających, będziesz mógł podjąć konkretne kroki, by przekształcić ten ruch w jeszcze lepsze wyniki. Powodzenia!

Tagi: , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

gadżet

Jak wybrać skuteczne gadżety reklamowe dla Tw...

W dobie cyfrowej rewolucji, gdzie konkurencja biznesowa jest na każdym...
budowanie linków

Jak skuteczne budowanie linków poprawia ranki...

Budowanie linków to jeden z filarów strategii SEO, który może znacząco...
Litery reklamowe 3D

Jak litery reklamowe 3D przyciągają uwagę kli...

Coraz więcej firm poszukuje sposobów na wyróżnienie się na tle konkure...
Materiały POS

Materiały POS – klucz do skutecznej pro...

W konkurencyjnym świecie handlu detalicznego kluczowym wyzwaniem jest...