• Menu

    5 powodów, dla których warto wdrożyć program CRM

    Podczas prowadzenia firmy najważniejszą osobą jest klient, który odpowiada za to, jakie zyski odnosi dana działalność. Dobrze prowadzony marketing pozwala nie tylko pozyskać nowego klienta, ale także zbudować z nim relację, dzięki której cyklicznie będzie korzystał z naszych usług lub produktów. Aby poprawić nasze relacje z klientami, warto zastanowić się nad zastosowaniem narzędzia, jakim jest CRM. W prostym tłumaczeniu CRM, czyli Customer Relationship Management oznacza Zarządzanie Relacjami z Klientem. Poznajmy 5 powodów, dlaczego warto wprowadzić CRM do naszej firmy.

    System CRM

    1. Uporządkowana praca

    System CRM to swojego rodzaju baza danych, w których zebrano informację o klientach, dotychczasowej sprzedaży. Wśród nich znajdą się m.in. karty klientów, maile, pogrupowane bazy klientów, zbiory ofert i zamówień, dokumenty. Dzięki nim w łatwy sposób możemy odnaleźć dane konkretnego klienta, historię kontaktu, co pozwoli na wygodne planowanie działań marketingowych.

    2. Analiza danych

    Wprowadzenie systemu CRM w firmie pozwala na szybką i szczegółową analizę danych. Dzięki poszczególnym opcjom programu możemy na bieżąco śledzić i analizować nie tylko aktualną sprzedaż, ale również przeprowadzać audyty danych z okresu, który nas szczególnie interesuje i na tej podstawie tworzyć strategie i prognozy sprzedażowe. System CRM pozwala również monitorować wyniki sprzedaży i innych działań zespołu i poszczególnych pracowników.

    3. Zarządzanie relacjami z klientem – spersonalizowane rozwiązania

    Ogromną rolę podczas układania strategii marketingowej ma spersonalizowana komunikacja z klientem. Imienna oferta ze ściśle dopasowaną, opartą o potrzeby klienta ofertą jest dużo bardziej skuteczna. System CRM, dzięki temu, że gromadzi dane o klientach oraz skrupulatnie je analizuje, doskonale pomoże nam w dopasowaniu oferty dedykowanej dla konkretnego klienta. Wśród systemów CRM możemy znaleźć rozwiązania skierowane dla konkretnych branż. Przykładowo System CRM ESTI specjalizuje się w oprogramowaniu dla biur i agencji nieruchomości.

    4. Bezpieczeństwo danych

    Każda firma pragnie, aby zapewnić jak najwyższy poziom bezpieczeństwa, przed utratą i przechwyceniem przez osoby niepożądane danych klientów. Cała procedura jest szczególnie ważna od momentu wprowadzenia rozporządzenia RODO, które określa, że w przypadku naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, przedsiębiorca może otrzymać karę o wysokości do 20 milionów euro. Na szczęście nowoczesne systemy CRM są do tego dobrze przygotowane, zapewniając ochronę danych na najwyższym poziomie.

    5. Nadzór nad zespołem

    Zastosowanie systemu CRM pomaga również na sprawniejsze zarządzanie zespołem pracowników. Niezależnie czy znajdują się oni w biurze, czy w domu, system pozwala na sprawną komunikację i bieżącą wymianę danych. Jedną z przydatnych funkcji jest możliwość planowania pracy przez wyznaczenie zadań poszczególnym pracownikom lub przypisywanie zespołu do konkretnego klienta. Dzięki systemowi możemy również stale monitorować, na jakim etapie pracy są nasi pracownicy i na tej podstawie analizować i planować kolejne zadania.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane