• Menu

    5 pomysłów na efektywną reklamę własnej strony internetowej

    Mówi się, że aby skutecznie zaistnieć na rynku, niezależnie od branży, należy mieć dobry pomysł i świetne zaplecze. Ale jeśli o niemal niczym nieograniczoną przestrzeń Internetu chodzi, potrzebna jest też duża wiedza, szczególnie z obszaru marketingu internetowego. Dziś nie wystarczy bowiem posiadanie własnej strony internetowej. Tę należy reklamować – i to z sukcesem.

    Sposobów kilka na reklamowanie internetowego wilka

    Dźwignią udanego handlu jest reklama – stwierdzenie to z całą pewnością dopasować można ogólnie do branży sprzedażowej. Wyjątkowo wymagającą przestrzenią, utożsamianą też z powierzchnią reklamową, jest Internet. To tu, aby z efektem zaistnieć, trzeba na sukces zapracować. Stojąc przed wyzwaniem pokazania firmowej oferty potencjalnym klientom warto wiedzieć na czym polega 5 głównych sposobów reklamowania się w sieci. I o nich właśnie traktuje kolejna część naszego wpisu.

    Pozycjonowanie na zawołanie

    Kreowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci poprzez nasycenie strony internetowej ważnymi, często wyszukiwanymi słowami kluczowymi, pozwala na osiąganie szybkich i widocznych efektów. Istotą pozycjonowania bowiem jest znalezienie się w czołówce wyników wyszukiwania popularnych przeglądarek, dzięki czemu potencjalni klienci w poszukiwaniu konkretnego produktu czy usługi, trafiają na daną stronę internetową.

    Pozycjonowanie stron działa wielokierunkowo: nie tylko wpływa na wzrost sprzedaży, ale także generuje większy ruch na stronie internetowej. Pełna optymalizacja strony zapewnia zaś dużą atrakcyjność zarówno tekstową, jak i wizualną. Przy pomocy profesjonalnego pozycjonowania szanse na duży sukces mają także marki dopiero debiutujące w przestrzeni internetowej.

    Reklama w Google

    Dowolnie dopasowany budżet, idealnie skrojone kampanie i wiele możliwości – to wszystko łączy w sobie reklamowanie się w Google AdWords. Zaznaczyć trzeba, że zleceniodawca płaci za każde kliknięcie, a odpowiednio skomponowane reklamy, często nieszablonowe, bo choćby w postaci oryginalnego materiału video, generują stale powiększające się grono potencjalnych klientów. Linki sponsorowane to potęga narzędzia marketingowego Google AdWords. Te pojawiają się nie tylko jako wyniki wyszukiwania, ale również w ramach współpracy z programem Google AdSense.

    Social media na topie

    Zdecydowanej większości użytkowników Internetu w codziennym życiu towarzyszą portale społecznościowe. I tu właśnie przestrzeń reklamową wykorzystać należy maksymalnie. Popularne serwisy takie jak Facebook, Twitter czy Instagram generować mogą dużą wiedzę o stronie internetowej. Tu publikuje się wszelkie nowości, ogłasza i przeprowadza konkursy, rozdania, tu też można efektywnie komunikować się z fanami czy sympatykami marki bądź produktu. Social media to obecnie nieprzecenione i niezastąpione źródło wiedzy o firmie, każdego dnia budujące jej pozycję w sieci i branży.

    Kampanie reklamowe z klasą

    Profesjonalny portal marketingowy, proponujący szereg nowoczesnych i atrakcyjnych dla reklamodawców rozwiązań, w swojej ofercie przedstawia nie tylko planowanie standardowych kampanii reklamowych poprzez dobór mediów czy kanałów komunikacji. Oferuje także wielokanałową produkcję reklam – zarówno grafiki, treści, jak i zawartości audio czy video. W ten sposób choćby powstają coraz popularniejsze kampanie realizowane za pośrednictwem popularnego we wszystkich grupach wiekowych, kanału YouTube.

    Marketing wirusowy i jego pochodne

    Narzędzia marketingu internetowego mogą przybierać różnorodne formy. Z punktu widzenia reklamodawcy najskuteczniejsze będą te, które związane będą z najbardziej widocznymi efektami. Cenioną i często wykorzystywaną formą reklamy będzie marketing szeptany, wirusowy bądź e-mail marketing. Rozpowszechnianie pozytywnych informacji o produkcie czy usługach nie tylko zwiększa ruch na danej stronie internetowej, ale również powoduje większą świadomość konsumencką klientów.

     

    3 odpowiedzi na “5 pomysłów na efektywną reklamę własnej strony internetowej”

    1. Janunsz Kamiński pisze:

      Stare dobre pomysły na skuteczną reklamę. Ale dla maksymalnego efektu te techniki należy kombinować.

    2. Kameel77seo pisze:

      Należy pamiętać, że sam traffic jest tylko jednym z elementów, który przekłada się na sprzedaż. Co do zasady sprzedaż to iloraz ilości wejść na stronę (czyli czyste SEO) x współczynnik konwersji (czyli ilu userów udało się na danej stronie przekonać do Twojej oferty – UX plus COPY).

    3. akcesmedia pisze:

      Fakt, AdWords to sprawna maszynka do pozyskiwania użytkowników ale jak napisał Kolega powyżej, trzeba ich jeszcze skonwertować, bo sam ruch to tylko połowa sukcesu.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Artykuły powiązane

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Kategorie

  • Subskrybuj Nasz Biuletyn

  • Polecane