Mówi się, że aby skutecznie zaistnieć na rynku, niezależnie od branży, należy mieć dobry pomysł i świetne zaplecze. Ale jeśli o niemal niczym nieograniczoną przestrzeń Internetu chodzi, potrzebna jest też duża wiedza, szczególnie z obszaru marketingu internetowego. Dziś nie wystarczy bowiem posiadanie własnej strony internetowej. Tę należy reklamować – i to z sukcesem.
Dźwignią udanego handlu jest reklama – stwierdzenie to z całą pewnością dopasować można ogólnie do branży sprzedażowej. Wyjątkowo wymagającą przestrzenią, utożsamianą też z powierzchnią reklamową, jest Internet. To tu, aby z efektem zaistnieć, trzeba na sukces zapracować. Stojąc przed wyzwaniem pokazania firmowej oferty potencjalnym klientom warto wiedzieć na czym polega 5 głównych sposobów reklamowania się w sieci. I o nich właśnie traktuje kolejna część naszego wpisu.
Kreowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci poprzez nasycenie strony internetowej ważnymi, często wyszukiwanymi słowami kluczowymi, pozwala na osiąganie szybkich i widocznych efektów. Istotą pozycjonowania bowiem jest znalezienie się w czołówce wyników wyszukiwania popularnych przeglądarek, dzięki czemu potencjalni klienci w poszukiwaniu konkretnego produktu czy usługi, trafiają na daną stronę internetową.
Pozycjonowanie stron działa wielokierunkowo: nie tylko wpływa na wzrost sprzedaży, ale także generuje większy ruch na stronie internetowej. Pełna optymalizacja strony zapewnia zaś dużą atrakcyjność zarówno tekstową, jak i wizualną. Przy pomocy profesjonalnego pozycjonowania szanse na duży sukces mają także marki dopiero debiutujące w przestrzeni internetowej.
Dowolnie dopasowany budżet, idealnie skrojone kampanie i wiele możliwości – to wszystko łączy w sobie reklamowanie się w Google AdWords. Zaznaczyć trzeba, że zleceniodawca płaci za każde kliknięcie, a odpowiednio skomponowane reklamy, często nieszablonowe, bo choćby w postaci oryginalnego materiału video, generują stale powiększające się grono potencjalnych klientów. Linki sponsorowane to potęga narzędzia marketingowego Google AdWords. Te pojawiają się nie tylko jako wyniki wyszukiwania, ale również w ramach współpracy z programem Google AdSense.
Zdecydowanej większości użytkowników Internetu w codziennym życiu towarzyszą portale społecznościowe. I tu właśnie przestrzeń reklamową wykorzystać należy maksymalnie. Popularne serwisy takie jak Facebook, Twitter czy Instagram generować mogą dużą wiedzę o stronie internetowej. Tu publikuje się wszelkie nowości, ogłasza i przeprowadza konkursy, rozdania, tu też można efektywnie komunikować się z fanami czy sympatykami marki bądź produktu. Social media to obecnie nieprzecenione i niezastąpione źródło wiedzy o firmie, każdego dnia budujące jej pozycję w sieci i branży.
Profesjonalny portal marketingowy, proponujący szereg nowoczesnych i atrakcyjnych dla reklamodawców rozwiązań, w swojej ofercie przedstawia nie tylko planowanie standardowych kampanii reklamowych poprzez dobór mediów czy kanałów komunikacji. Oferuje także wielokanałową produkcję reklam – zarówno grafiki, treści, jak i zawartości audio czy video. W ten sposób choćby powstają coraz popularniejsze kampanie realizowane za pośrednictwem popularnego we wszystkich grupach wiekowych, kanału YouTube.
Narzędzia marketingu internetowego mogą przybierać różnorodne formy. Z punktu widzenia reklamodawcy najskuteczniejsze będą te, które związane będą z najbardziej widocznymi efektami. Cenioną i często wykorzystywaną formą reklamy będzie marketing szeptany, wirusowy bądź e-mail marketing. Rozpowszechnianie pozytywnych informacji o produkcie czy usługach nie tylko zwiększa ruch na danej stronie internetowej, ale również powoduje większą świadomość konsumencką klientów.
Tagi: Google AdSense, Kampanie reklamowe, Linki sponsorowane, Marketing wirusowy, portal marketingowy, pozycjonowanie, Pozycjonowanie stron, Reklama w Google, social media
Stare dobre pomysły na skuteczną reklamę. Ale dla maksymalnego efektu te techniki należy kombinować.
Należy pamiętać, że sam traffic jest tylko jednym z elementów, który przekłada się na sprzedaż. Co do zasady sprzedaż to iloraz ilości wejść na stronę (czyli czyste SEO) x współczynnik konwersji (czyli ilu userów udało się na danej stronie przekonać do Twojej oferty – UX plus COPY).
Fakt, AdWords to sprawna maszynka do pozyskiwania użytkowników ale jak napisał Kolega powyżej, trzeba ich jeszcze skonwertować, bo sam ruch to tylko połowa sukcesu.
Dodaj komentarz