Marketing automation, czyli automatyzacja marketingu, jest dokładnie tym, na co wskazuje jego nazwa – zautomatyzowaniem procesów reklamowo-sprzedażowych. Wykorzystuje się przy tym nowoczesne rozwiązania technologiczne i zaawansowane systemy informatyczne. Co można zyskać dzięki wdrożeniu marketing automation? Oto pięć przykładów.
Narzędzia z zakresu marketing automation możesz wykorzystywać w wielu miejscach: na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej oraz mediach społecznościowych czy przy tworzeniu mailingów i powiadomień push. Za ich pomocą m.in. przypomnisz klientowi o porzuconym koszyku, zaproponujesz mu dodatkowe produkty w ramach cross-sellingu lub wyślesz życzenia i kod rabatowy w dniu jego urodzin. Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem tego rodzaju rozwiązań w swoim biznesie, koniecznie zapoznaj się z informacjami dostępnymi na stronie: https://push-ad.com/.
Rozwiązaniami, jakie oferuje automatyzacja marketingu, są m.in. segmentacja bazy odbiorców i personalizacja komunikatów reklamowych. Przekaz dopasowany do potrzeb i oczekiwań konkretnego konsumenta zdecydowanie częściej wzbudza jego zainteresowanie, co przekłada się m.in. na wzrost współczynników OR i CTR.
Ta zaleta marketing automation jest bezpośrednio związana z poprzednią. Wysoka otwieralność i klikalność spersonalizowanych wiadomości oznacza, że na Twoją stronę (do aplikacji, e-sklepu itd.) trafia więcej klientów rzeczywiście zainteresowanych ofertą. Dzięki temu możesz liczyć na wysoką konwersję.
Wszystkie zautomatyzowane działania marketingowe są rejestrowane. Umożliwia to ich późniejszą analizę, w szczególności sprawdzenie, jakie efekty przyniosły poszczególne z nich. Dzięki temu z kolei można testować różne rozwiązania, po to, by ostatecznie skupić się na tych najskuteczniejszych i najbardziej opłacalnych.
Marketing automation pozwala zoptymalizować procesy marketingowe i sprzedażowe, z czym wiąże się nie tylko wzrost efektywności, ale także spora oszczędność czasu i pieniędzy. Wdrażając to rozwiązanie w swojej firmie, możesz więc liczyć na osiągnięcie wysokiego ROI.
Więcej informacji na temat marketing automation znajdziesz pod adresem: https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest/. Sprawdź koniecznie!
Tagi: Marketing, marketing automation, sprzedaż, Zarządzanie
Dodaj komentarz