logo
logo
logo
logo
call tracking

Сall tracking: czym jest i jak działa
Opublikowano: 26 marca 2024

Telefony od zainteresowanych klientów są nadal cennym źródłem sprzedaży w wielu firmach. Reklama, która przynosi takie połączenia, jest skuteczna. Jednak zwykłe systemy analityki mają ograniczenia ― nie “widzą” konwersji tak cennych dla firmy, jak rozmowy telefoniczne. Jednak call tracking może pomóc firmom. Usuwa “martwy punkt” w analityce, dlatego jest niezbędnym narzędziem dla każdego marketera.

Definicja call tracking: czym jest śledzenie połączeń i jakie ma zastosowanie w marketingu

Calltracking to technologia, która umożliwia śledzenie źródeł przychodzących połączeń na numer telefonu firmy. Pomaga to określić, która reklama doprowadziła dzwoniącego do strony.

Analiza i zrozumienie skutecznych źródeł konwersji pozwala marketerom w optymalizacji kampanii marketingowych i mądrym rozdzielaniu budżetów reklamowych.

Jak działa call tracking

Mówiąc prosto, technologia śledzenia połączeń składa się z następujących elementów.

  1. Numery wirtualne. Użytkownicy odwiedzający stronę internetową widzą inne podmienione numery zamiast prawdziwego numeru firmy.
  2. Kod śledzący, który jest dodawany do kodu strony internetowej. Zestawia połączenia przychodzące na podmienione numery z danymi na temat źródła pochodzenia użytkowników strony internetowej ― kampanii reklamowej, kanału komunikacji, nawet słowa kluczowego.

Na podstawie otrzymanych danych system call tracking generuje raporty dotyczące połączeń: data, numer telefonu, czas połączenia, a także źródło reklamy. Dane o połączeniach, podobnie jak konwersje offline, są również przesyłane do Google Analytics. Można obliczyć ROI i dowiedzieć się, czy inwestycja w dany obszar promocji się opłaca.

Jest to szczególnie ważne dla firm, które polegają na rozmowach telefonicznych jako kluczowej konwersji. Ponieważ nie ma innych sposobów oceny, czy reklama w ogóle generuje połączenia.

Korzyści z wdrożenia call tracking

Zrozumienie źródeł ruchu i konwersji

Śledzenie połączeń pokazuje, które reklamy przynoszą połączenia telefoniczne od klientów. W ten sposób firma ma pełny obraz skuteczności marketingu. I może wykorzystać te dane do optymalizacji marketingu: inwestować więcej w skuteczne kampanie, wyłączać nieskuteczne reklamy, zmieniać lub dodawać słowa kluczowe itp.

Integracja z innymi narzędziami marketingowymi

Śledzenie połączeń można łatwo zintegrować z innymi programami używanymi przez firmę. Na przykład Ringostat posiada gotowe integracje z CRM, systemami analityki internetowej i kontami reklamowymi. Przesyłanie danych połączeń do innych systemów upraszcza pracę menedżerów ds. marketingu, analityki i sprzedaży.

Personalizacja doświadczeń klientów

Dzięki przesyłaniu danych o źródle połączenia do CRM, menedżerowi łatwiej będzie komunikować się z klientem. Zobaczy całą ścieżkę klienta ― od reklamy, którą kliknął lub zapytania, którego użył do przejścia na stronę internetową i zadzwonienia do firmy. I będzie w stanie zapewnić spersonalizowaną obsługę.

Nagrania rozmów i szczegółowe raporty dotyczące połączeń są również cennymi narzędziami służącymi do poprawy jakości obsługi i zwiększenia sprzedaży.

Case study ― przykłady skutecznego wykorzystania

Doświadczenie klientów Ringostatu, którzy podłączyli i z powodzeniem używają śledzenia połączeń, dowodzi skuteczności tej technologii. Przypadki sklepów, producentów, agencji, instytucji edukacyjnych i medycznych pokazują:

  • wzrost konwersji strony internetowej;
  • zwiększenie liczby połączeń, sprzedaży produktów i zamówień usług;
  • poprawę przetwarzania połączeń;
  • spadek liczby nieodebranych połączeń.

Na przykład TeleTropiciel, portal usług telekomunikacyjnych, dzięki call trackingu Ringostat potrafił zbudować wygodną komunikację z klientami, śledzić źródła połączeń reklamowych i optymalizować marketing.

Podsumowanie i najlepsze praktyki

Dzięki call trackingu będziesz wiedział na pewno:

  • całą ścieżkę klienta, która doprowadziła go do strony internetowej i do połączenia z firmą;
  • kluczowe wskaźniki: konwersja reklamy na telefony i sprzedaż, a także ROI;
  • kampanie, w które warto zainwestować dodatkowe środki.

Tak więc praktyczną wartością calltrackingu jest dokładna analiza skuteczności marketingu i optymalizacja kosztów reklamy. A wzrost sprzedaży jest tego logicznym skutkiem.

Tagi: , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

etykiety

Innowacje w etykietowaniu – kluczowy element...

Etykiety, choć często postrzegane jako mały szczegół, odgrywają ogromn...
torby bawełniane z nadrukiem

5 powodów, dla których warto zainwestować w t...

Torby bawełniane z nadrukiem stały się jednym z najchętniej wybieranyc...
Mobile Developer

Przyszłość Mobile Developer w Erze Sztucznej...

Mobile Developer to programista aplikacji mobilnych, który spe...