Telefony od zainteresowanych klientów są nadal cennym źródłem sprzedaży w wielu firmach. Reklama, która przynosi takie połączenia, jest skuteczna. Jednak zwykłe systemy analityki mają ograniczenia ― nie “widzą” konwersji tak cennych dla firmy, jak rozmowy telefoniczne. Jednak call tracking może pomóc firmom. Usuwa “martwy punkt” w analityce, dlatego jest niezbędnym narzędziem dla każdego marketera.
Calltracking to technologia, która umożliwia śledzenie źródeł przychodzących połączeń na numer telefonu firmy. Pomaga to określić, która reklama doprowadziła dzwoniącego do strony.
Analiza i zrozumienie skutecznych źródeł konwersji pozwala marketerom w optymalizacji kampanii marketingowych i mądrym rozdzielaniu budżetów reklamowych.
Mówiąc prosto, technologia śledzenia połączeń składa się z następujących elementów.
Na podstawie otrzymanych danych system call tracking generuje raporty dotyczące połączeń: data, numer telefonu, czas połączenia, a także źródło reklamy. Dane o połączeniach, podobnie jak konwersje offline, są również przesyłane do Google Analytics. Można obliczyć ROI i dowiedzieć się, czy inwestycja w dany obszar promocji się opłaca.
Jest to szczególnie ważne dla firm, które polegają na rozmowach telefonicznych jako kluczowej konwersji. Ponieważ nie ma innych sposobów oceny, czy reklama w ogóle generuje połączenia.
Śledzenie połączeń pokazuje, które reklamy przynoszą połączenia telefoniczne od klientów. W ten sposób firma ma pełny obraz skuteczności marketingu. I może wykorzystać te dane do optymalizacji marketingu: inwestować więcej w skuteczne kampanie, wyłączać nieskuteczne reklamy, zmieniać lub dodawać słowa kluczowe itp.
Śledzenie połączeń można łatwo zintegrować z innymi programami używanymi przez firmę. Na przykład Ringostat posiada gotowe integracje z CRM, systemami analityki internetowej i kontami reklamowymi. Przesyłanie danych połączeń do innych systemów upraszcza pracę menedżerów ds. marketingu, analityki i sprzedaży.
Dzięki przesyłaniu danych o źródle połączenia do CRM, menedżerowi łatwiej będzie komunikować się z klientem. Zobaczy całą ścieżkę klienta ― od reklamy, którą kliknął lub zapytania, którego użył do przejścia na stronę internetową i zadzwonienia do firmy. I będzie w stanie zapewnić spersonalizowaną obsługę.
Nagrania rozmów i szczegółowe raporty dotyczące połączeń są również cennymi narzędziami służącymi do poprawy jakości obsługi i zwiększenia sprzedaży.
Doświadczenie klientów Ringostatu, którzy podłączyli i z powodzeniem używają śledzenia połączeń, dowodzi skuteczności tej technologii. Przypadki sklepów, producentów, agencji, instytucji edukacyjnych i medycznych pokazują:
Na przykład TeleTropiciel, portal usług telekomunikacyjnych, dzięki call trackingu Ringostat potrafił zbudować wygodną komunikację z klientami, śledzić źródła połączeń reklamowych i optymalizować marketing.
Dzięki call trackingu będziesz wiedział na pewno:
Tak więc praktyczną wartością calltrackingu jest dokładna analiza skuteczności marketingu i optymalizacja kosztów reklamy. A wzrost sprzedaży jest tego logicznym skutkiem.
Tagi: IT, Marketing, telekomunikacja
Dodaj komentarz