„Ekipa”. Dla kogoś serial z Januszem Gajosem, a dla młodszego pokolenia twórca internetowy Karol „Friz” Wiśniewski i jego współtowarzysze działający w sieci pod nazwą Ekipa. Od niedawna, grupa zaczęła zarabiać nawet na lodach.
I od nich zaczniemy. Największy producent lodów w Polsce, firma Koral, przy współpracy z Frizem, wprowadziła do oferty lody pod marką Ekipa. Produkt momentalnie się wyprzedaje, a zamówienia nie nadążają docierać do sklepów – nikt nie spodziewał się tak wielkiego sukcesu! Co ta sytuacja ma wspólnego z budowaniem wizerunku? Jak pozycjonowanie wpływa na rozpoznawalność? Sprawdźmy.
Dyrektor marketingu w firmie Koral, Piotr Gąsowski powiedział: „Zamówienia napływają lawinowo za całej Polski […]. Lody Ekipy sprzedają się co najmniej o 300% lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-letniej historii tej firmy. Nieprawdopodobny Popyt skłonił nas do uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, która pozwoli wytwarzać ok. 1 mln sztuk lodów na dobę. Nadal pracujemy również nad poprawą dostępności poprzez poszerzenie kanałów dystrybucji”.
Friz współpracując z Koralem, w samym tylko marcu osiągnął 1 milion złotych zysku (netto/„na rękę”). Twórca internetowy zaczynał od komentarzy turniejów w gry komputerowe (Intel Extreme Masters), a także opowiadał o świecie Minecraft. Na fali popularności Pokemon GO, Karol Wiśniewski nagrywał filmy o nowościach na temat rozgrywki. Ostatecznie zmienił tematykę kanału i przerzucił się na publikację materiałów lifestylowych. Obecnie Ekipa nagrywa płytę, sprzedaje z sukcesem lody, a także ubrania i taśmę klejąca z autografiami.
Sukces 25-latka znanego jako Friz jest nieprzeciętny. Pokazuje to, że aktywność w sieci, odpowiednie prowadzenie konta w mediach społecznościowych czy YouTube, ciekawe i wartościowe treści, w połączeniu z pozycjonowaniem sprawiają niemal cuda. Co należy wiedzieć o pozycjonowaniu? Sprawdź!
Friz przez szereg działań i aktywności zbudował swoją pozycję, a następnie stworzył markę o nazwie Ekipa. Obecnie jest najpopularniejszym YouTube-rem w Polsce, a jego konto śledzi 4,35 mln subskrybentów (użytkowników). Jeśli planujesz zacząć lub prowadzisz biznes w sieci, warto wiedzieć kilka rzeczy. Minęły czasy, kiedy do budowy wizerunku firmy wystarczała „elektroniczna wizytówka”. Dzisiaj potrzebne są strony internetowe przyjazne użytkownikom (User Experience), które zachęcają do określonego rodzaju aktywności np. zapisaniu się na newsletter, czy kupna produktu lub usługi. Witryna powinna być zoptymalizowana pod roboty Google, które sprawdzają przydatność Twojej strony WWW dla użytkowników. Wszystko to ma wpływ na widoczność w Internecie.
Pozycjonowanie stron (tzw. Search Engine Optimization – często po prostu SEO) wpływa na poprawę widoczności witryny wśród wyników wyszukiwania. Użytkownik wpisuje określoną frazę, a wyszukiwarka przedstawia wyniki. Najpopularniejsza przeglądarka Google dba, aby polecać strony, które spełniają określone warunki. Wśród nich jest szybkość ładowania witryny, bezpieczeństwo, a także użyteczność, którą należy rozumieć jako przydatne dla internauty materiały lub informacje. Istnieją specjalistyczne agencje, które zajmują się zagadnieniami SEO. Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na https://semcore.pl/pozycjonowanie/.
Badania Google pokazują, że 50% użytkowników klika w pierwszy link, po pojawieniu się wyników wyszukiwania. Dla porównania 10. lokata (w wynikach Google jest 10 pozycji na każdej stronie) cieszy się „klikalnością” na poziomie 11%. Reszta rozkłada się na miejsca 2-9, bo na drugą i kolejne strony mało kto zagląda. Znalezienie się w TOP10 wyników wyszukiwania pod konkretnym hasłem, daje masę korzyści. Sytuację porównać można do posiadania sklepu, na luksusowej londyńskiej Oxford Street lub na francuskich Polach Elizejskich, gdzie zakotwiczyły największe i najpopularniejsze marki świata. Oznacza to większą rozpoznawalność i autorytet, a także znaczny wzrost sprzedaży. Chcesz porozmawiać o pozycjonowaniu?
Tagi: Friz, Google, lody Koral, Marketing, Pozycjonowanie stron, promocja, YoutubeCiekawy artykuł !
Oby takich więcej !
Dodaj komentarz