Poznański startup Qpony.pl opublikował raport „Smart shopperzy na tropie mobilnych okazji”, który przedstawia i analizuje preferencje zakupowe Polaków.
Zjawisko smart shoppingu, czyli sprytnych zakupów, dotarło do nas ze Stanów Zjednoczonych i bardzo szybko upowszechniło się w nawykach zakupowych Polaków. Na czym polega smart shopping? Jest to nic innego jak poszukiwanie okazji cenowych oraz racjonalne podejście do budżetu domowego.
Właściciel dwóch najpopularniejszych w Polsce mobilnych aplikacji zniżkowych wydał raport, który przedstawia, jak Polacy wykorzystują do tego celu smartfony. Badanie zostało opublikowane przez Qpony.pl.
Szacuje się, że aż 89 procent Polaków to smart shopperzy, w tym 50 procent osób wykorzystuje do celów zakupowych smartfony. Raport pokazuje również, że smart shopperzy to najczęściej osoby wykształcone, a jednocześnie dobrze sytuowane. Do oszczędzania, a raczej rozsądnego wydawania pieniędzy wcale nie zmusza ich zła sytuacja materialna, a duża motywacja do racjonalnego zarządzania własnymi środkami. Idea smart shopperów opiera się na przemyślanym korzystaniu z aktualnych ofert i promocji. Smart shopper jest typem konsumenta, który poświęca swój czas na porównywanie ofert sklepów pod względem ceny, a także jakości produktów.
„Smart shopperzy to bardzo wymagający i świadomi klienci, a raport przygotowany przez Qpony pozwala lepiej ich poznać. Wiedza przydatna szczególnie w marketingu mobilnym, ponieważ to właśnie mobile jest dla smart shopperów naturalną przestrzenią, której poświęcają coraz więcej czasu” – potwierdza Artur Zawadzki, członek zarządu Spicy Mobile.
Tagi: motoryzacja, oponyJa korzystam kupując w macu
Dodaj komentarz