logo
logo
logo
logo

SEO strony kategorii dla każdego
Opublikowano: 7 marca 2016

Jeśli myśl o optymalizacji serwisu internetowego przyprawia Cię o mdłości, pamiętaj, że nawet drobna zmiana może pozytywnie oddziaływać na firmę. W tym tekście znajdziesz kilka wskazówek dotyczących zwiększania widoczności stron www dla internetowych wyszukiwarek, czyli SEO.

Wyzwania, na które napotkasz mogą odnosić się do zagadnień technicznych lub procesu tworzenia treści. Najważniejsze elementy strony z perspektywy optymalizacji to:

  • Unikalne opisy — powinny mieć charakter dogłębny i przyciągać uwagę użytkowników. Niech wśród nich znajdą się słowa kluczowe, generujące ruch na naszej stronie. Jak zawsze, zalecam jednak zdrowy rozsądek.
  • Nagłówek H1 widoczny na stronie nie powinien powtarzać się w obrębie serwisu ani też kopiować meta title (zobacz wyżej).
  • Meta title — musi być zachęcający do kliknięcia ponieważ będzie się pokazywał w wynikach wyszukiwania. W tekst tytułu koniecznie trzeba wpleść zręczne pozycjonowanie frazy. Właśnie to w dużej mierze będzie decydować o rankingowej pozycji strony.

Wszystkie wymienione punkty w praktyce możecie podpatrzeć np. na stronie programu Kaspersky Internet Security w sklepie omegasoft.pl.

Zwróćmy też uwagę na czynniki nie wywierające bezpośredniego wpływu na pozycję stron w rankingach:

  • Dodatkowe informacje, które widzimy w wynikach wyszukiwania lub są tylko przekazywane przeglądarce. Informacje takie nazywamy danymi strukturalnymi. Umożliwiają wyświetlanie pod wynikiem wyszukiwania ocen tekstu albo artykułu.
  • Meta description, czyli opis strony uwidaczniany w wynikach wyszukiwania. Ma za zadanie zachęcać do odwiedzania serwisu. Powinien zawierać przycisk typu call in action bądź inny przekaz reklamowy.

Powodzenie procesu optymalizacji serwisu może zależeć od:

  • Wielkości strony
  • Technologii serwisu
  • Kompetencji zespołu

Z moich obserwacji wynika, że optymalizacja serwisu może zwiększyć ruch na stronie nawet o 100%. Warto zatem spróbować!

Tagi: ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Liczba komentarzy: 2 komentarze
  • Barszcz pisze:

    I jak się pozycjonuje Kaspersky Internet Security…? Coś kiepsko.. 🙂

  • seopst pisze:

    Mocno uproszczone zagadnienie pozycjonowania stron. Dużo więcej dowiecie się na blogu blog.pozycjonowanie-google.com/
    lub wielu innych. To co autor napisał można podciągnąć pod wstępną optymalizację stron.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

budowanie linków

Jak skuteczne budowanie linków poprawia ranki...

Budowanie linków to jeden z filarów strategii SEO, który może znacząco...
SEO strony internetowej

SEO strony internetowej – jak to zrobić...

Pozycjonowanie stron internetowych to proces niezbędny dla każ...
Profil Firmy w Google

Po co kancelarii Profil Firmy w Google?...

Profil Firmy w Google, wcześniej znany jako Google Moja Firma, jest is...
SEMPIRE

Mobile-first indexing: przyszłość SEO i wpływ...

Wraz ze wzrostem liczby użytkowników korzystających z urządzeń mobilny...