Wydatki na reklamę online w Polsce rosną nieustannie z ponad 10% dynamiką. Według agencji mediowej Zenith w 2018 roku rynek reklamy internetowej odnotuje wzrost o 10,9%. Rok 2017 jest pierwszym od 4 lat, w którym dał się zauważyć spadek wydatków na reklamę telewizyjną i radiową.
Według prognoz dynamika wydatków na reklamę dla tych mediów wyniesie około -1%. Takie zmiany sprawiają, że ogromną popularnością, nie tylko w dużych miastach, jak Warszawa, ale również na terenie całego kraju, cieszą się firmy i agencje, które zajmują się tworzeniem stron internetowych, ich obsługą, a także szeroko pojętym marketingiem internetowym.
Rynek reklamy internetowej zyskuje i silnie się rozwija przede wszystkim dzięki przepływowi budżetów reklamowych z telewizji. Coraz więcej firm rezygnuje z promocji w telewizji i inwestuje w szeroko pojętą reklamę w Internecie. Rynek reklamowy rośnie także poprzez rozwój platform VoD dostępnych w sieci. Nie bez znaczenia pozostaje również bardzo duży udział mediów społecznościowych, w tym szczególnie Facebooka. To właśnie na tym portalu bardzo często skupia się znaczna uwaga firm, które zajmują się promocją marek. Nie tylko duże firmy inwestują w reklamę w Internecie. W Warszawie oraz w innych miastach Polski istnieje wiele małych przedsiębiorstw, które doskonale wiedzą, że właśnie dzięki mediom społecznościowym i inwestycji na reklamę w nich są w stanie przeciągnąć nowych klientów.
Źródłem wzrostu rynku reklamowego w naszym kraju, w tym w Warszawie, jest też reklama programatyczna. Ten rodzaj promocji to taki, w którym o wyświetleniu danej reklamy konkretnemu internaucie decydują specjalne zautomatyzowane platformy.
Podstawą nowoczesnej gospodarki staje się e-commerce, czyli handel elektroniczny. Polacy coraz chętniej robią zakupy w Internecie. Także dzięki temu rynek reklamy internetowej odnotowuje dynamiczny wzrost.
W związku z dużą dynamiką rozwoju rynek online musi również się zmieniać. Równocześnie cyfryzacja ma pływ na zmiany w innych segmentach. Szczegółowo zagadnienia te porusza raport „Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce” opracowany przez zespół specjalistów i praktyków pod kierownictwem działu badawczego IAB Polska (Związek Pracodawców Branży Internetowej).
Opracowanie to wskazuje, że istotne są i będą zmiany w prawie, zarówno polskim, jak i europejskim. Już niebawem, bo 25 maja 2018 roku, zacznie obowiązywać RODO, czyli europejskie rozporządzenie o ochronie danych osobowych. Zmiany, które ono wymusza, będą pewną rewolucją na rynku reklamy. To prawo modyfikuje wiele sposobów funkcjonowania reklamodawców działających w Warszawie i w całym kraju. Warto podkreślić, że poszerzeniu ulegnie definicja danych osobowych (np. adres mailowy), zmienią się także wymogi w zakresie zgody na przetwarzanie danych oraz pojawi się konieczność wyrażenia jednoznacznej zgody na śledzenie cookie. Nowe przepisy będą nakładać na właścicieli stron internetowych szereg obowiązków, w tym udzielania informacji np. jakie dane, przez kogo i w jaki sposób są przetwarzane oraz udostępnienia danych osobowych użytkownikowi w dowolnym momencie.
Biorąc pod uwagę, że to właśnie Internet staje się najlepszym miejscem na promocję biznesu, nie można zapomnieć o zbudowaniu firmowej witryny. Tworzeniem nowoczesnych stron internetowych zajmuje się wiele agencji interaktywnych oraz liczne mniejsze, często jednoosobowe firmy. W przypadku poszukiwania agencji, która zrealizuje konkretny, własny projekt, warto zapoznać się z Media River. Firma ta, mieszcząca się w Warszawie, zajmuje się nie tylko tworzeniem stron internetowych, ale również marketingiem internetowym. Oznacza to, że zarówno do zbudowania, jak i promocji, a w końcu optymalizacji swojego projektu nie trzeba korzystać z usług wielu agencji, wystarczy ta jedna.
materiał przygotowany przy współpracy z: mediariver.pl
Tagi: Marketing, reklama, RODO
Dodaj komentarz