Etykieta jest ważną wizytówką produktu i pełni funkcje ochronne, marketingowe i reklamowe. Klienci czasami podejmują decyzje zakupowe tylko na podstawie wyglądu danego produktu. Przedstawiamy najpopularniejsze rodzaje etykiet i ich zastosowanie.
Dwa podstawowe rodzaje etykiet to tradycyjne i samoprzylepne. Etykiety tradycyjne są aplikowane na mokro, a więc są drukowane na materiałach bezklejowych. Przymocowanie etykiety tradycyjnej do opakowania jest możliwe tylko po nałożeniu kleju. Z kolei etykiety samoprzylepne mają już klej i znane są powszechnie jako stickery. W przypadku, gdy mamy niewielką partię produktu, takie etykiety można naklejać ręcznie, natomiast przy dużych ilościach towarów najlepiej jest zakupić etykieciarkę.
Warto wiedzieć o tym, że na rynku dostępne są etykiety papierowe lub foliowe. Te pierwsze są odpowiednie tylko wtedy, gdy dany towar nie będzie stykał się z wilgocią. Z kolei etykiety foliowe są odporne na wodę. Etykiety termokurczliwe, czyli shrink-sleeve, to znacznie nowocześniejszy typ materiału. Takie etykiety są elastyczne, trwałe, odporne na zadrapania i działanie czynników atmosferycznych. Dodatkowo można je formować pod wpływem ciepła, dzięki czemu z łatwością można dopasować ich kształt do danego produktu. Folię można pokryć także filtrem UV, dzięki czemu jest ona odporna na działanie promieniowania UV. Etykiety termokurczliwe są bardzo estetyczne i świetnie prezentują się na produktach. Można także wyróżnić inne rodzaje etykiet, na przykład wielostronicowe (dołączane najczęściej do leków lub kosmetyków) oraz z identyfikatorem temperaturowym (zmiana koloru wskazuje na to, że dany towar nie był przechowywany we właściwy sposób).
Zastosowanie etykiet jest bardzo szerokie, ponieważ można naklejać je na produkty spożywcze, kosmetyczne, farmaceutyczne, elektroniczne. Dodatkowo na rynku dostępne są etykiety zabezpieczające towary, których uszkodzenie wskazuje na to, że ktoś dotykał produktu lub próbował go otworzyć. Dobrze pamiętać o tym, że wybór konkretnego typu etykiety zależy od tego, na jaki produkt ma być ona naklejona i jakie funkcje ma spełniać. W przypadku leków najczęściej wykorzystywane są etykiety samoprzylepne i wielostronicowe. Na napoje butelkowane oraz niektóre kosmetyki stosuje się etykiety termokurczliwe. Warto pamiętać o tym, że to właśnie etykiety stanowią ważną wizytówkę produktu i mają szczególne znaczenie w kontekście decyzji zakupowych klientów. Etykiety stanowią także ważny element identyfikacji produktu, ponieważ pokazują konsumentom już z daleka charakterystykę produktu. Niektórzy klienci rozpoznają ulubione towary po etykietach, na przykład kolorystyce lub logo.
Tagi: drukarnia, etykieta, Marketing, opakowanie
Dodaj komentarz