logo
logo
logo
logo
Jak zatrzymać klientów

Jak przyciągnąć i zatrzymać klientów?
Opublikowano: 8 października 2016

Jak zatrzymać klientówPozyskiwanie i utrzymywanie nowych klientów to podstawowe zadanie przedsiębiorcy, a jednocześnie jedno z najtrudniejszych wyzwań, jakie przed nim stoi. Można oferować nawet najlepszy produkt, ale trzeba potrafić także umiejętnie zachęcić do niego potencjalnych klientów. A później jeszcze zrobić wszystko, by nie stracić ich zainteresowania. Na szczęście jest klika sprawdzonych sposobów, by sobie z tym zadaniem poradzić.

Jakość produktu

To podstawa. Produkty, które oferujemy, nie tylko muszą być wysokiej jakości, ale także ciągle powinny być rozwijane i ulepszane. To prosty sposób na pozyskanie klientów i zatrzymanie ich na długi czas. Liczy się także odpowiednia komunikacja. Warto wyróżniać się swoją ofertą, kreatywnie podejść zarówno do sposobu sprzedaży, jak i utrzymania relacji z klientami. Media społecznościowe dają bardzo dużo możliwości w tej dziecinie, a umiejętnie prowadzona komunikacja może być drogą do sukcesu marki.

Programy lojalnościowe

Zdobywanie klientów nie powinno ograniczać się jedynie do ciekawego sposobu przekazania oferty firmy. Klienci lubią być nagradzani za swoją wierność produktowi. Warto wprowadzić więc programy lojalnościowe, dzięki którym będą mieć dodatkowe korzyści związanie z marką, a przy okazji poczują się wyróżnieni i dowartościowani. Doskonałym pomysłem mogą tu być kompleksowe programy lojalnościowe opracowane przez Sodexo.

Karty przedpłacone czy kupony premiowe i Click e Pass oferują duży wybór nagród i dziesiątki tysięcy miejsc do ich realizacji. Można je także dopasować do zainteresowań klientów, dzięki czemu lepiej spełnią ich potrzeby. Mogą być skierowane do fanów motoryzacji, wycieczek czy elektronicznych gadżetów, a aktualizowana cały czas oferta nagród pozwala trafić w gusta nawet najbardziej wybrednych klientów. Dzięki pełnej pomocy formalno-prawnej (Sodexo bierze na siebie całą obsługę) przedsiębiorca zyskuje zadowolonych klientów i oszczędza czas oraz pieniądze.

Długotrwała lojalność

Klient nie może poczuć, że jest ważny tylko w momencie dokonania zakupu lub skorzystania z usługi. Liczy się także komunikacja, która powinna być przejrzysta, konkretna i dostosowana do sytuacji. Ważne są m.in. sprawnie działające systemy gwarancji i realizacji reklamacji czy po prostu profesjonalna obsługa klienta na każdym etapie kontaktu. Dzięki tym działaniom możemy zyskać dodatkowo – klienci będą polecać firmę jako solidną i wartą poświęcenia uwagi. Taki swoisty efekt domina może przynieść jeszcze więcej korzyści w działalności przedsiębiorstwa, pomóc zdobyć i utrzymać kolejnych klientów.

Dla kontrahentów i klientów biznesowych przedsiębiorstwo, które ma dużą liczbę stałych i oddanych klientów, jest dużo atrakcyjniejsze. Dlatego właśnie budowanie trwałych relacji jest jedną z najlepszych inwestycji w rozwój własnej działalności.

 

Tagi: , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Liczba komentarzy: Jeden komentarz
  • Bożena pisze:

    faktycznie długotrwała lojalność jest tutaj kluczem do sukcesu tym bardziej, że potem reklama w sumie odbywa się sama bo zadowolony klient zawsze powie o tym że działamy też swoim znajomym, my korzystamy z kart stałego klienta z cardon, mieli fajne projekty i ciekawe materiały więc teraz nasze karty wyróżniają się zdecydowanie na tle innych i w portfelu też przyciągają wzrok

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

Systemy motywowania pracowników

Systemy motywowania pracowników...

Każdą instytucję tworzą ludzie – o tym trzeba pamiętać. Zarówn...