Chcesz mieć możliwość załatwiania wielu spraw urzędowych bez konieczności bezpośredniej wizyty? Jak najszybciej załóż profil zaufany, którego posiadanie uprości i usprawni dopełnienie formalności w wielu instytucjach. Sprawdź, jak go założyć za pośrednictwem bankowości elektronicznej! Profil zaufany jest narzędziem, które pozwala na załatwianie urzędowych spraw, bez konieczności wychodzenia z domu. Umożliwia korzystanie z mnóstwa usług dostępnych w ramach tzw. ePUAP.
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) pozwala na kontaktowanie się z instytucjami administracji publicznej za pośrednictwem Internetu. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz, a następnie uwierzytelnić go za pomocą profilu zaufanego, aby dokument dotarł do konkretnego urzędu.
Profil zaufany można założyć na kilka sposobów – nie tylko bezpośrednio w placówce urzędu, np. ZUS, US. Istnieje możliwość jego utworzenia za pośrednictwem banku. Taka opcja dotyczy jednak wyłącznie osób, które mają dostęp do bankowości elektronicznej.
Obecnie tego typu możliwość dotyczy klientów m.in. takich banków jak:
Wystarczy zalogować się do bankowości elektronicznej, a następnie wyszukać formularz zakładania profilu zaufanego. Potem trzeba tylko postępować zgodnie ze wskazówkami, aby zakończyć proces.
Chociaż wiele osób sceptycznie podchodzi do posiadania profilu zaufanego, warto go mieć. Dzięki temu można zyskać dostęp do wielu usług świadczonych za pośrednictwem platformy ePUAP. W ten sposób możesz:
Posiadając profil zaufany można także dokonać płatności urzędowych – w ramach usługi PayByNet, która działa m.in. za pośrednictwem serwisu https://www.dotpay.pl/.
Jak widzisz, profil zaufany to ogromna wygoda – szczególnie, jeśli zależy Ci na załatwianiu formalności w jednostkach administracji publicznej, bez konieczności wychodzenia z domu. To znaczna oszczędność czasu!
Tagi: Alior, ePUAP, mbank, Millennium, PKO Bank Polski, Profil zaufany, Rodzina 500+
Dodaj komentarz