Najnowsze raporty na temat sprzedaży sugerują, że e-commerce w najbliższych latach prześcignie sklepy stacjonarne pod względem generowanych dochodów! Nic więc dziwnego, że każda firma chce otworzyć swój biznes internetowy, a najszybciej można to osiągnąć przy korzystaniu z gotowych platform. W Polsce największą popularnością cieszą się PrestaShop i Shoper. Które z tych rozwiązań jest lepsze?
Prestashop jest jedną z wiodących marek w branży e-commerce, cieszącą się sporym uznaniem wśród klientów. Jest to wyważony produkt posiadający złożone funkcje, a jednocześnie zachowujący przejrzystość. PrestaShop korzysta z modelu biznesowego freemium – dostępny jest za darmo* w dwóch wersjach: w chmurze lub pliku do pobrania.
PrestaShop bardzo dobrze wspiera wiele działań związanych ze sprzedażą i marketingiem. Posiada funkcje ułatwiające prowadzenie sklepu internetowego, takie jak:
PrestaShop udostępnia ponad 15 000 szablonów, które można w dużym stopniu dostosować do własnych upodobań i potrzeb. Poza tym bardzo łatwo można znaleźć wiele motywów opracowanych przez inne strony.
*To, że PrestaShop jest całkowicie darmowe, nie jest do końca prawdą. Można ze sklepu korzystać do woli, jednak trzeba już zapłacić za domenę (około 40 zł rocznie), hosting (20-30 zł miesięcznie), a także liczyć się z dodatkowymi kosztami, takimi jak specjalne usługi, wsparcie specjalistów, wtyczki (od kilku do nawet kilkuset zł za moduł).
Dzieło polskiej firmy Dreamcommerce SA świetnie radzi sobie nie tylko w naszym kraju, ale również podbija zagraniczne rynki. Shoper może pochwalić się kilkoma nagrodami na swoim koncie, a także sporym zainteresowaniem wśród właścicieli sklepów internetowych.
Jego największą zaletą jest pokaźna liczba funkcji, dzięki którym można dostosować ofertę sklepu idealnie pod potrzeby klientów. Do tego jest w stanie połączyć kilka kanałów sprzedażowych, w tym Allegro, co znacznie ułatwia prowadzenie internetowego handlu. Dodatkowo zapewnia przejrzystą aplikację mobilną, więc można być na bieżąco z działaniami w firmie.
Warto dodać, że Shoper dostępny jest w 4 pakietach płatnych miesięcznie:
Nie trzeba natomiast płacić za hosting i domenę. Dodatkowe opłaty pobierane są w ramach wsparcia technicznego.
Shoper prowadzi obecnie ponad 10 tys. sklepów, natomiast PrestaShop ma ich na swojej platformie ponad 250 tys.
Shoper ma przejrzyste zasady kosztów i opierają się one na trzech pakietach od 72 zł do ponad 300 zł. PrestaShop ma kilka ukrytych kosztów.
Obie platformy oferują wiele bezpłatnych szablonów, jednak te do PrestaShop tworzone są dodatkowo przez zewnętrzne strony.
PrestaShop jest system zagranicznym, dlatego nie ma funkcji przeznaczonych wyłącznie na polski rynek. Shoper natomiast umożliwia połączenie kont np. z Allegro, co wielu sprzedawcom niezwykle przyspiesza pracę.
Choć tytuł naszego wpisu może brzmieć agresywnie, to chcieliśmy w nim tylko nawiązać do dość kontrowersyjnego sposobu reklamowania Shopera. Korzysta on z pewnej formy negatywnego marketingu skierowanego w PrestaShop, by wyróżnić się z tłumu.
Tagi: E-commerce, firma, Marketing, PrestaShop, SEO, Shoper, sklep internetowy, URLPrestashop lepszy:)
Dodaj komentarz