Pandemia COVID-19 wpłynęła nie tylko na funkcjonowanie firm, ale i na zachowania konsumentów. Wszystkie branże odczuły jej skutki oraz musiały dostosować się do nowych realiów. Dotyczy to również branży ubezpieczeniowej. Badanie przeprowadzone przez CUK Ubezpieczenia dowodzi, że ponad 63% ankietowanych wolałoby kupować zdalnie produkty ubezpieczeniowe w związku z koronawirusem. Na pytanie, jakich ułatwień ze względu na pandemię oczekujesz od firm ubezpieczeniowych, prawie 78% respondentów odpowiedziało, że obniżenia cen polis. Wskazywali także na możliwość zdalnego zakupu ubezpieczeń i elastyczne formy płatności za składki.
Jak wynika z badania zdalny zakup to dla klientów przede wszystkim bezpieczna i wygodna forma zakupu, szczególnie w czasie pandemii. Daje to również możliwość zaoszczędzenia czasu. Natomiast dla blisko 16% ankietowanych jest to zbyt skomplikowany proces.
Początek pandemii był dla wielu agentów ubezpieczeniowych stresującym momentem. Przejście w pełni na pracę zdalną, było zupełną nowością. Okres izolacji pokazał jednak, że taka sprzedaż produktów ubezpieczeniowych jest jak najbardziej możliwa. W multiagencji CUK Ubezpieczenia dbamy o satysfakcję klientów i znamy ich potrzeby, dlatego od lat inwestujemy w rozwiązania, które pozwalają na zakup ubezpieczenia w sposób zdalny. W czasie pandemii to zaprocentowało. Nasi doradcy, dzięki nowoczesnym technologiom, mogli pozostawać z klientem w kontakcie i towarzyszyć mu w wyborze najlepszej ochrony – mówi Łukasz Lenkiewicz, Zastępca Dyrektora Rozwoju Sieci Zewnętrznej CUK Ubezpieczenia.
Zdalny zakup ubezpieczenia nie wymaga od klienta pojawienia się w placówce. Cały proces można zrealizować wyłącznie online. Mimo wszystko ponad połowa badanych woli najpierw skonsultować się doradcą klienta telefoniczne, a proces sfinalizować za pośrednictwem strony www. Wyniki badania dowodzą, że rola doradcy, wspierającego klienta ekspercką wiedzą, jest wciąż bardzo istotna. Dodatkowo zdaniem ponad 37% respondentów bezpośredni kontakt z agentem, z zachowaniem środków ostrożności jest bezpiecznym sposobem zakupu ubezpieczenia w czasie pandemii.
Nowoczesne rozwiązania nie oznaczają rezygnacji ze wsparcia zaufanego agenta ubezpieczeniowego. W CUK Ubezpieczenia doradcy klienta korzystają z narzędzia Direct dla Agenta. Oznacza to, że przeprowadzają szybką kalkulację w systemie WebCUK. Wygląda to tak, jak w placówce. Gotowa oferta trafia na adres mailowy klienta. Podczas konsultacji telefonicznej klient może omówić propozycję z doradcą, u którego do tej pory się ubezpieczał. Narzędzie Direct dla Agenta pomaga mi w codziennej pracy, nie tylko w czasie pandemii. Klienci, którzy obawiają się wyjść z domu i przyjść do biura w celu przedłużenia umowy, bardzo chętnie korzystają ze zdalnej sprzedaży. Nawet jeżeli ktoś ma problem z przedłużeniem polisy online, służę radą i pomagam w finalizacji zakupu. Klienci to doceniają. Ponadto w dobie życia w biegu i pracy do późna klienci coraz chętniej korzystają z tego rozwiązania – zaznacza Patryk Orzechowski, właściciel Placówki Franczyzowej CUK Ubezpieczenia w Izabelinie, Ambasador akcji Lubię Ubezpieczać.
W czasie pandemii i izolacji klienci nie przestali kupować ubezpieczeń. Prawie 61% ankietowanych zadeklarowało nabycie polisy. Najczęściej decydowali się oni na ubezpieczenia NNW, komunikacyjne AC czy mieszkaniowe. Jednocześnie zdecydowana większość badanych, blisko 78%, nie myślała o zakupie dodatkowego ubezpieczenia w tym okresie.
Ankietowani, którzy rozważali nabycie polisy dodatkowej (ponad 22%), najczęściej zamierzali kupić ubezpieczenie na życie, prywatne ubezpieczenie zdrowotne oraz ubezpieczenie mieszkaniowe.
Badanie pokazuje, że zagrożenie związane z pandemią nie skłoniło większości respondentów do kupna dodatkowej ochrony. Obecna sytuacja epidemiologiczne wpłynęła jednak na proces zakupowy – większość ankietowanych wolałaby kupować ubezpieczenia zdalnie. Nie oznacza to jednak, że klienci zrezygnują z doradztwa i ekspertyzy agentów ubezpieczeniowych. Ich głos jest nadal bardzo ważny dla klienta w procesie kupna polisy.
Doradcy klienta w CUK Ubezpieczenia wykorzystują nowoczesne narzędzia i optymalizują swoją pracę. Zaoszczędzony czas poświęcają klientom i sukcesywnie zwiększają sprzedaż. Multiagencja CUK Ubezpieczenia oferuje podjęcie współpracy w czterech modelach dostosowanych do potrzeb przyszłych partnerów.
Badanie zostało przeprowadzone na przełomie maja i czerwca 2020, na próbie 454 osób.
Tagi: Bezpieczeństwo, CUK Ubezpieczenia, Łukasz Lenkiewicz, Patryk Orzechowski, polisa, ubezpieczeniaFajny artykuł
Dodaj komentarz