logo
logo
logo
logo

Pozycjonowanie White Hat – sukces bez ryzyka
Opublikowano: 18 listopada 2016

Pozycjonowanie jest słowem, które wciąż powtarza się w odniesieniu do prowadzenia swojej działalności w internecie. Nie każdy przedsiębiorca wie jednak czym w praktyce jest pozycjonowanie, dlaczego warto się nim zająć i jak się za to zabrać. Temat jest obszerny, ale na sam początek warto zrozumieć samą ideę pozycjonowania w sieci.

Na czym polega pozycjonowanie?

Na samym początku warto zrozumieć, jak ważne są dla biznesu wyszukiwarki internetowe. Wydawać by się mogło, że kluczem do sukcesu w sieci jest posiadanie oryginalnej, dobrze zaprojektowanej i przyjaznej dla użytkownika strony – problem polega jednak na tym, że nawet najbardziej profesjonalna witryna www nie będzie miała okazji spełnić swojego zadania, jeżeli potencjalni klienci na nią nie wejdą. To pierwszy powód, dla którego profesjonalne pozycjonowanie jest kluczem do sukcesu.

Pozycjonowaniem określamy zbiór czynności mających na celu uzyskanie wysokich wyników wyszukiwania – czemu to takie ważne? Wpisując w Google dowolną frazę, otrzymujemy zestaw wyników w postaci szeregu linków prowadzących do stron odnoszących się do zapytania. Większość internautów ogranicza się do pierwszych kilku stron wyszukiwania – celem każdego właściciela strony jest zatem spowodowanie, aby jego witryna prezentowana była jak najbliżej początku tej listy.

Od czego jest to zależne? Głównie od reguł narzuconych przez wyszukiwarki – profesjonalne pozycjonowanie wykorzystuje je do optymalizacji strony w taki sposób, aby spełniała wymagania Google i tym samym uznana została za wartą umieszczenia na wysokiej pozycji na liście.

seo

Co to są techniki White Hat?

Jeżeli istnieją ściśle określone reguły wyszukiwania, to oczywiście jest również możliwość ich złamania. Czym to skutkuje? Agresywne pozycjonowanie SEO, spamowanie linkami oraz kopiowanie treści spowodować może, że strona zostanie ukarana niższą oceną lub nawet usunięta z indeksu. Techniki White Hat to pozycjonowanie oparte na przestrzeganiu reguł i polityki wyszukiwarek, tak aby bezpiecznie podnosić swój ranking bez obawy o karę. Niestety pozycjonowanie firmy w taki sposób wymaga dużego doświadczenia i najlepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom.

Ile kosztuje pozycjonowanie? Koszty wynajęcia specjalistów bywają różne – wiele zależy od zakresu usług, ale w praktyce jest to inwestycja w rozwój firmy. Wycena pozycjonowania zawsze odbywa się indywidualnie i trudno określić ile kosztować będzie konkretnie pozycjonowanie SEOczy optymalizacja danej strony internetowej. Kto powinien zdecydować się na wynajęcie agencji? Przede wszystkim nowe firmy z dużych miast, gdzie bardzo ważne jest pozycjonowanie – Wrocław czy Warszawa to metropolie, gdzie duża konkurencja sprawia, iż wysoki wynik wyszukiwania może być jedynym sposobem na wybicie się z tłumu.

Również sklepy internetowe i przedsiębiorstwa o zasięgu ogólnokrajowym powinny pomyśleć nad optymalizacją – im większe pole działania, tym więcej konkurentów w sieci. Również działające od lat firmy nie powinny zaniedbywać pozycjonowania – ugruntowana pozycja nie jest zagwarantowana na zawsze, a młodzi biznesmeni prężnie próbują pozbawić konkurencję wiodącej firmy.

Gdzie szukać dobrej i profesjonalnej agencji oferującej pozycjonowanie? Wrocław, Łódź, Poznań czy Warszawa oferują duży wybór, ale co z mniejszymi miejscowościami? Usługa optymalizacji może być prowadzona zdalnie – nie ma więc problemu z wynajęciem specjalistów z drugiego krańca Polski. Najlepiej wybrać sprawdzoną i doświadczoną agencję – adres siedziby nie ma tutaj żadnego znaczenia.

Tagi: , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Liczba komentarzy: 7 komentarzy
  • Nice pisze:

    Znakomity tekst, wyjaśnia podstawowe kwestie związane z pozycjonowaniem strony www lub sklepu internetowego. Dobrze że we Wrocłwiu znają się na pozycjonowaniu. WHS Wrocław można wyróżnić. Gratulacje.

  • Marek Stepinski pisze:

    Do dupy ten artykuł, nic ciekawego jeden wielki banał.

  • Michał pisze:

    Hej,

    fajny artykuł. W czasie pozycjonowania nie wolno zapomnieć o optymalizacji treści. Tłumaczenia są niezłym sposobem na dodania wysokiej wartości contentu, np.: blog.slavis.net/tlumaczenia/seo-tlumaczenia-dla-firm-tworzacych-strony-internetowe/

  • Agata pisze:

    Współczynnik klikalności pierwszej pozycji w Google na desktopie wynosi prawie 30%, a drugiej pozycji już o połowę mniej. To teraz właściciele sklepów mogą sobie uświadomić ile osób wejdzie na ich stronę nawet, jeśli pojawiają się na 10 pozycji na pierwszej stronie. A co dopiero na dalszych stronach..:)

  • Ola pisze:

    Marek trochę ciekawych informacji w tym wpisie się znalazło 🙂

  • henry pisze:

    No dość ogólnikowy ten artykuł, ale zawsze…

  • akces media pisze:

    A smutna prawda jest taka, że nie ma bezpiecznych metod. Każda niesie za sobą określone ryzyko. Sztuką jest wiedzieć, która najmniejsze 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.