Pozycjonowanie strony internetowej to podstawowy element marketingu internetowego. Z powodzeniem możemy stwierdzić, że bez pozycjonowania nasza strona nigdy nie zostanie odnaleziona przez przypadkowego użytkownika, poszukującego konkretnego produktu czy usługi. Czy tak istotny proces warto realizować samemu? Czy może lepiej zostawić kwestie widoczności witryny profesjonalistom?
To jedno z najczęściej zadawanych pytań na samym początku przygody z e-commerce. Żyjemy w bardzo konkurencyjnych dla handlu internetowego czasach i nic w tym dziwnego, że wiele firm stara się redukować koszty, samodzielnie realizując pewne czynności. Najczęściej to właśnie pozycjonowanie stanowi pierwszy punkt na liście procesów do wykonania samodzielnie.
Czy początkujący przedsiębiorca, który działa w swojej branży i nie ma zbyt dużego pojęcia o zasadach rządzących e-commerce i SEO ma szansę na zwiększenie widoczności swojej strony internetowej? Oczywiście, że tak. Jednak zanim zaczniemy, zastanówmy się, czy nie poniesiemy dalece większych kosztów.
Pozycjonowanie stron to wielowymiarowy, skomplikowany i niezwykle dynamiczny ciąg procesów, których efekty ukazują się dopiero w długim okresie czasu. Już na samym początku, jeszcze przed stworzeniem pierwszego słowa kluczowego, będziemy musieli poświęcić bardzo dużo czasu i energii na zdobycie odpowiednich kompetencji i wiedzy z zakresu SEO. Dopiero wtedy możemy zacząć własną batalię o sukces naszej strony. A batalia ta równoznaczna jest z poświęceniem ogromnych pokładów czasu i energii tylko na ten jeden element naszego biznesu. Czy możemy sobie na to pozwolić? Czy inne obszary naszej działalności nie ucierpią? Czy mamy tyle cierpliwości, by przez kilkanaście tygodni zajmować się pozycjonowaniem bez większych efektów? Jeśli tak to świetnie – prawdopodobnie zauważymy dużą oszczędność pieniędzy. CA co jeśli jest to ponad nasze siły?
Alternatywa to zlecenie procesu pozycjonowania prawdziwym profesjonalistom z krwi i kości – agencji SEO, która od lat zajmuje się tylko jednym – zabieganiem o jak najlepszą widoczność stron swoich klientów.
W ramach takiej usługi dostajemy do dyspozycji ekspertów, nowoczesne narzędzia bazujące na sztucznej inteligencji, pewność działania w oparciu o najnowsze wytyczne Google i 100% etyczności zabiegów SEO. To wszystko oczywiście w zamian za uiszczenie miesięcznej opłaty. Ta z kolei różni się w zależności od zakresu usługi, skali działania i specyfiki naszej strony oraz branży.
W zdecydowanej większości przypadków jest to jednak koszt wielokrotnie mniejszy niż ten, który poświęcamy, samodzielnie działając z pozycjonowaniem strony internetowej.
Optymalizacja i pozycjonowanie strony to podstawowy element e-marketingu, dlatego nie dziwi fakt, że coraz więcej podmiotów oferuje nam takie usługi. Jak jednak wybrać agencję, która spełni nasze oczekiwania?
Najłatwiej zweryfikować usługodawcę poprzez opinie dotychczasowych klientów oraz doświadczenie samej firmy. Gdy widzimy, że inni klienci są zadowoleni z usługi, a także przede wszystkim są dobrze widoczni w sieci (co łatwo zweryfikować), możemy być pewni, że nasza strona trafi w dobre ręce. Oczywiście dobrze jest wybrać agencję, która ma już pewne doświadczenie w naszej branży. Kolejna kwestia to cena – tutaj warto postawić na najlepszą relację jakości do ceny. Zbyt niska cena usługi powinna wzbudzić w nas podejrzliwość, zbyt wysoka z kolei może nie być zasadna. Cena jednak powinna grać drugoplanową rolę w procesie podejmowania decyzji wyboru odpowiedniej agencji SEO. Liczy się efekt końcowy i nim powinniśmy się sugerować przede wszystkim.
Tagi: Marketing, promocja, SEO
Dodaj komentarz