logo
logo
logo
logo

Poprawa koniunktury w handlu
Opublikowano: 14 marca 2016

informacja sygnalna

W I kwartale 2016 roku koniunktura w handlu uległa poprawie. Ogólny wskaźnik koniunktury osiągną wartość dodatnią i był wyższy od poziomu odnotowanego przed rokiem oraz od średniej dla tego okresu z ostatnich 10 lat. W ciągu kwartału zmniejszyły się salda odpowiedzi na pytania dotyczące: zmian ogólnej sytuacji oraz sytuacji finansowej przedsiębiorstw handlowych, poziomu zapasów, poziomu zakupów od dostawców krajowych i zagranicznych, wysokości zatrudnienia oraz wolumenu sprzedawanych towarów.

Towarzyszył temu jednak optymizm przedsiębiorców, którzy ocenili swoją ogólną kondycję jako dobrą – saldo odpowiedzi na to pytanie wyniosło +6,4 punktu. Na aktualne saldo złożył się następujący rozkład odpowiedzi: 21,0% badanych przedsiębiorstw uznało ogólną kondycję swojego przedsiębiorstwa za dobrą, 64,4% ankietowanych za średnią, natomiast 14,6% za słabą.

W I kwartale w najlepszej sytuacji były przedsiębiorstwa handlowe działające w branżach: wyrobów włókienniczych i odzieży, drobnych artykułów metalowych, farb i szkła, drewna i materiałów budowlanych.

W najtrudniejszej sytuacji znajdowały się przedsiębiorstwa zajmujące się handlem wyrobów farmaceutycznych, medycznych, kosmetyków i artykułów toaletowych. Podobnie jak w poprzednich kwartałach, możliwości poprawy sytuacji przedsiębiorstw handlowych ograniczały następujące czynniki: konkurencja, koszty zatrudnienia pracowników oraz niedostateczny popyt.

Źródło:  Katarzyna Majchrzak – SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA W WARSZAWIE Instytut Rozwoju Gospodarczego

2016-03-14

 

 

Tagi: , , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.