Masz firmę, która od dawna istnieje na lokalnym rynku. Chciałbyś jednak, by bardziej angażowała się w życie społeczności. Doskonale! To świetny pomysł nie tylko z tej ludzkiej i empatycznej strony, lecz przede wszystkim ze strony wizerunkowej, która w dzisiejszych czasach stawiana jest na pierwszym miejscu. Co jednak możesz zrobić? I na co w materii CSR zwracać największą uwagę? O tym wszystkim w najnowszym materiale – zapraszamy.
Zastanawiałeś się niejednokrotnie na czym to właściwie polega? Wbrew pozorom działania mające na celu pomoc lokalnym społecznościom są nieskomplikowane, a przejawiają się w równych aspektach. Każda firma, która decyduje się na działania CSR podejmuje wszelkie inicjatywy, najczęściej lokalne, i sponsoruje wydarzenia sportowe i artystyczne, a także wspiera działalność fundacji i stowarzyszeń. Jest to głównie pomoc finansowa, ale również rzeczowa. Czasem zdarza się, że pracownicy danego przedsiębiorstwa poświęcają również swój czas na rzecz lokalnej społeczności, oferując pomoc własnych rąk. To cenne doświadczenia dla obu stron, z których każda wiele zyskuje. Podkreślają to w swojej pracy takie koncerny jak CocaCola, Apple czy Adidas. Czy zatem mniejsze firmy w ogóle na to stać?
Daleko Ci do gigantów z branży i ciężko Ci się równać z nimi w jakikolwiek sposób. Masz jednak w sobie chęć niesienia pomocy i czujesz, że Twoja firma mogłaby się w to zaangażować. Czy jednak stać ją na to? Jak najbardziej! To Ty ustalasz i podejmujesz decyzję o tym, jaką inicjatywę wesprze w tym roku. Niezależnie jednak czy będzie to mała jednorazowa akcja, czy może dłuższa współpraca np. z jakimś hospicjum, każdy grosz się liczy i za każdy na pewno będzie szczere podziękowanie.
Cóż zatem możesz wspierać? Jeśli Twoja firma ma stosunkowo niewielki budżet na nadprogramowe działania, możesz pomyśleć, np. o zasponsorowaniu nagród w jakimś konkursie szkolnym albo o dofinansowaniu paczek świątecznych dla dzieci z biednych rodzin jak to robi TOPAZ. Taka inicjatywa nie kosztuje wiele, a z całą pewnością wywoła falę radości na buziach dzieci. Jeśli chcesz zaangażować się w coś większego, możesz rozejrzeć się w okolicy i wesprzeć placówkę, która potrzebuje pomocy – zakład opieki społecznej, dom samotnej matki czy inne miejsce. Cennym wkładem będzie nie tylko sam sponsoring, ale np. stworzenie akcji charytatywnej bądź proedukacyjnej, do której mogliby się przyłączać inni przedsiębiorcy z regionu, albo zewnętrzni ludzie, którzy po prostu będą chcieli pomóc. Dla Ciebie i Twojej firmy te pieniądze znaczą niewiele, dla potrzebujących będą wybawieniem.
Dodaj komentarz