logo
logo
logo
logo

Polski rynek słodyczy – rozwój i szanse
Opublikowano: 4 stycznia 2016

Czy moda na słodycze może kiedykolwiek przeminąć? Wydaje się, że w najbliższych latach polski rynek będzie nadal się rozwijał. Jak wynika z raportu KPMG, do 2018 roku wzrosty będą niewielkie, ale systematyczne. W ostrożnych szacunkach, do 2018 roku rynek rozwinie się o 9% i będzie miał łączną wartość 14 mld złotych. Teraz nasze słodycze to 4,1% rynku unijnego. To najlepiej pokazuje, jak duże mogą być wzrosty.

Jak się okazuje, najważniejszym elementem całego rynku są wyroby czekoladowe. W 2014 roku wynosiły 50%. W przyszłości ten segment ma dalej rosnąć. Co więcej, jak pokazuje wspomniany raport KPMG, aż dla 91% Polaków słodycze są stałym elementem diety.

Jak widać, moda na słodycze nigdy nie przeminie. Hurtownia internetowa KURI – która działa na tym rynku od wielu lat – cały czas dostosowuje się do potrzeb klientów, zarówno indywidualnych jak i właścicieli sklepów i stoisk. Korzystając z rozwoju branży, cały czas wprowadzamy do naszej oferty nowe produkty, tak aby nasi klienci mieli do wyboru coraz to nowe możliwości poszerzania asortymentów u siebie.

O tym jak dynamiczny jest to rynek świadczy też jak szybko zmienia się udział eksportu. KPGM szacuje, że w latach 2009-2013 polski eksport wzrósł o 75%. Jak czytamy w raporcie: „W samym 2013 roku jego wartość zwiększyła się o 15,6% w porównaniu z rokiem poprzednim”.

Ale to nie koniec dobrych wiadomości dla całej branży. Jak wynika z cytowanego wcześniej raportu KPMG, aż 55% polskich konsumentów jest otwartych na eksperymenty, jeśli chodzi o nowe słodycze, na „testowanie” nowych smaków i rodzajów. Ta otwartość Polaków na nowe rzeczy pokazuje najlepiej potencjał, który tkwi w słodyczach.

KURI od wielu lat dba o to, by oferta hurtowni była dostosowana do potrzeb rynku. Dlatego też nie boimy się nowatorskich produktów, a wieloletnia współpraca z branżą powoduje, że bardzo szybko dostosowujemy się do nowych trendów panujących aktualnie na rynku.

Hurtownia słodyczyPolski rynek słodyczy to jeden z najważniejszych segmentów całej branży spożywczej w naszym kraju. Jego rozwój i zmieniające się gusta klientów, a co za tym idzie rosną i zmieniaj się potrzeby sklepów, stoisk i wszystkich tego typu miejsc. Elastyczność KURI sprawia, że jest to firma idealnie przystosowana do potrzeb tego bardzo wymagającego rynku.

 

Tagi: , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.