Współczesna reklama outdoorowa oferuje cały wachlarz różnych nośników, spośród których wciąż najchętniej stosowanym jest tradycyjny plakat. O jego popularności decyduje szereg czynników, przede wszystkim jednak uniwersalność oraz wysoka skuteczność przy niskim koszcie inwestycyjnym.
Plakat jako nośnik reklamy zewnętrznej znany był już w XIX wieku, kiedy to zaczęto zastępować nim mało atrakcyjne afisze. Rozwój technik drukarskich umożliwił stosowanie ciekawej grafiki, która przykuwała wzrok odbiorców i wzbudzała zaciekawienie. Dzisiaj plakaty stosowane są w przeróżnych celach na przykład do:
Uniwersalność plakatu polega także na tym, że można go umieścić w wielu miejscach, doskonale widocznych dla dużej liczby odbiorców np.: na specjalnych słupach i tablicach, w witrynach sklepów lub lokali gastronomicznych, na przystankach i w środkach komunikacji miejskiej itp.
Plakaty reklamowe z założenia mają być atrakcyjne wizualnie, aby zwracać na siebie uwagę i zainteresować jak największą liczbę ludzi. Jeśli spełniają ten warunek, a dodatkowo zostaną umieszczone w często uczęszczanych miejscach publicznych, mogą mieć ogromną siłę oddziaływania. Należy jednak pamiętać, że podobnie jak inne nośniki zewnętrznej reklamy wizualnej, plakaty są oglądane przez odbiorców zaledwie przez kilka sekund. Dlatego też bardzo ważne jest, aby plakat zawierał krótki lecz dobitny przekaz wzywający odbiorców do konkretnego działania (np. skorzystanie z promocji) lub skupiał się na utrwalaniu wizerunku marki. Oryginalny pomysł na grafikę i niebanalne hasło reklamowe mogą sprawić, że stosunkowo niedrogi plakat może być skutecznym narzędziem marketingowym i przynieść wymierne korzyści dla reklamującego się w ten sposób przedsiębiorstwa.
Więcej o tanim i szybkim druku oneline? Wejdź na www.drukomat.pl
ruchu
Tagi: atrakcyjne afisze, ciekawe grafiki, drukomat, Drukuj online, reklama outdoorowa, skuteczność plakatu, szybki druk oneline, tanie plakaty, tradycyjny plakat, Uniwersalność plakatu, utrwalanie wizerunku markiFaktycznie, ciężko wyobrazić sobie reklamę bez plakatów
Dodaj komentarz