Coraz więcej mocno zróżnicowanych towarów kupuje się za pośrednictwem sklepów internetowych. Takie zainteresowanie handlem online sprawia, że sprzedawcy muszą wykorzystywać rozmaite materiały pakowe, by mieć pewność, iż nawet najdelikatniejszy produkt dotrze w optymalnej kondycji do kupującego.
Folia bąbelkowa i pudełka kartonowe to ulubione sposoby na pakowanie przedmiotów. Niekiedy jednak ich wykorzystanie to za mało, by zawartość paczki nie uległa zniszczeniu. Co jeszcze może się przydać? Poniżej przedstawimy kilka praktycznych produktów do pakowania, które potrafią się okazać bardzo pomocne.
Gdy pakuje się paczki dla e-commerce, trzeba postawić na solidne materiały pakowe. Powinny to być folie bąbelkowe i kartony wysokiej jakości. Dzięki temu zawartość jest odpowiednio chroniona przed przypadkowym uszkodzeniem mechanicznym, zarysowaniem lub zgnieceniem. Opakowania amortyzują też wstrząsy i zabezpieczają przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi takimi, jak wilgoć, zalanie wodą lub zmiany temperatury.
Na opakowaniach można również umieszczać przydatne informacje, a nawet używać ich jako efektownego elementu identyfikacji wizualnej, na co pozwala na przykład personalizacja opakowań w sklepie e-Hurtownia-Opakowan.pl.
Oprócz tego warto zainwestować w dodatkowe materiały pakowe, które zwiększają bezpieczeństwo każdej paczki. W jakie akcesoria powinno się zainwestować?
Niekiedy nawet najlepszy karton lub folia nie wystarczają do bezpiecznego transportu paczek. Tak dzieje się na przykład przy wysyłce ceramiki lub szkła. Wówczas można wykorzystać praktyczne wypełniacze.
Są to materiały pakowe, które umieszcza się w pudełkach, jako dodatkową warstwę izolującą przedmiot od szkodliwych czynników zewnętrznych. Wypełniacz zajmuje przestrzeń między wysyłanym produktem a powierzchnią opakowania.
W tej roli świetnie sprawdzają się pognieciony papier, folia bąbelkowa oraz skropak, czyli w pełni biodegradowalny wypełniacz, produkowany w całości z naturalnych składników roślinnych.
Do wysyłania kruchych przedmiotów szklanych chętnie stosuje się poduszki powietrzne. Łączą one funkcjonalność folii bąbelkowej z praktycznymi wypełniaczami. Składają się z warstw folii, pomiędzy którymi znajdują się duże kieszenie wypełnione powietrzem.
Taka konstrukcja sprawia, że skutecznie chronią przed zmianami temperatury, wstrząsami lub innymi uszkodzeniami mechanicznymi.
Czasami paczki wymagają dodatkowego wzmocnienia brzegów opakowania. Można do tego użyć trwałych narożników i kątowników. Występują w różnych kształtach i wielkościach. Produkuje się je z tektury lub tworzyw sztucznych.
Użycie takiego zabezpieczenia minimalizuje ryzyko rozdarcia folii na rogach lub wbijania się taśm polipropylenowych w zapakowany przedmiot.
Wielkim wsparciem w perfekcyjnym pakowaniu paczek jest folia stretch. Choć sama z siebie raczej nie stanowi wystarczającej ochrony podczas wysyłki, to chętnie używa się jej jako warstwy dodatkowej.
Można zawinąć w nią sam przedmiot, przed włożeniem go do pudełka. Wówczas chroni go przed zarysowaniami i uszkodzeniami, wynikającymi z przesuwania się towaru w opakowaniu.
Jeśli natomiast zawinie się w folię stretch całą paczkę, zmniejsza się ryzyko uszkodzeń wynikających ze szkodliwego działania wilgoci lub zalania wodą. Użycie czarnego stretchu to też sposób na większą dyskrecję – nikt niepowołany nie zobaczy, co znajduje się we wnętrzu paczki.
Odpowiednie pakowanie paczek dla e-commerce wymaga wprawy oraz zastosowania właściwych materiałów pakowych.
W każdej branży trzeba wykazać się indywidualnym podejściem. Bez trudu jednak da się znaleźć optymalne rozwiązania – wybór produktów do pakowania jest na tyle duży, że każda paczka może być idealnie zabezpieczona i dotrzeć do adresata w dobrej kondycji.
materiał sponsorowany
Tagi: folia bąbelkowa, folia stretch, przesyłka, transport
Dodaj komentarz