Wysyłając paczkę, zależy nam przede wszystkim na tym, by dotarła na miejsce jak najszybciej. Ale na tym nie kończą się nasze oczekiwania. W jakim stopniu zaspokajają je współczesne firmy kurierskie?
Na polskim rynku spedycyjnym istnieje kilkadziesiąt firm kurierskich. Niektóre działają samodzielnie, inne we współpracy z platformami internetowymi. Firm kurierskich przybywa z roku na rok. Nic dziwnego, bo branża ta dynamicznie się rozwija i generuje coraz większe zyski.
Jak wynika z badań firmy konsultingowej PricewaterhouseCoopers, przewiduje się, że w 2018 roku ich łączny obrót może sięgnąć nawet około 6,5 mld zł. Oznacza to wzrost wysokości blisko 10% (źródło: http://biznes.onet.pl/wiadomosci/handel/wartosc-rynku-paczek-kurierskich-siegnie-6-4-mld-zl/vx59zx).
Każda firma kurierska chce przejąć możliwie dużą część rynku. Jak może konkurować z innymi firmami? Przede wszystkim pod względem szybkości dostarczana przesyłek. W przypadku paczek na i z Wysp Brytyjskich czas od nadania do doręczenia wynosi już tylko 3–4 dni. Jest to standardem na przykład w platformie internetowej Euro-Paka.co.uk, specjalizującej się właśnie w przesyłkach do Wielkiej Brytanii. Przedstawiciele branży spedycyjnej obiecują jednak, że już wkrótce paczki będą docierały na miejsce jeszcze szybciej.
Wiele firm stara się zdobyć i utrzymać klienta, starając się zaoferować mu usługę nie tylko szybką, ale również prostą w zamówieniu i realizacji. Służą temu strony internetowe, za pośrednictwem których można nie tylko zamówić kuriera, ale również monitorować przesyłkę w drodze do adresata. Nie trzeba się przy tym przejmować pakowaniem i adresowaniem – na podstawie danych z zamówienia, firma spedycyjna sama przygotuje odpowiednią kopertę lub pudełko i wydrukuje etykiety adresowe. Wszystko zostanie dostarczone przez kuriera w umówione miejsce, o ustalonej porze, w ramach usługi „door to door” czyli „od drzwi do drzwi”.
Wysłanie paczki nigdy nie było tak szybkie i proste jak dziś. Trzeba tylko znaleźć firmę, która zagwarantuje nam wszystko to, co powoli staje się standardem na rynku kurierskim: szybkość i prostotę.
Tagi: Anglia, Euro-Paka, firma, kurier, PricewaterhouseCoopers, przesyłka, transport
Dodaj komentarz