Laguna Grandtour, pomimo sprzecznych opinii na swój temat, udowadnia, że jest dobrym samochodem. Co więcej, świetnie sprawdza się w długich trasach
Laguna, którą tu opisujemy, to model po liftingu. „Odmłodzony” w 2013 r., pomimo upływu czasu, nadal wygląda dobrze. Co więcej, w odmianie kombi podoba nam się bardziej. Jej głównym wyróżnikiem są przednie reflektory – ich kształt sprawia, że nie pomylimy jej z żadnym innym autem. Ten samochód wszyscy dobrze znają z ulic naszych miast. Większość osób nie ma zastrzeżeń do jej wyglądu, natomiast słucha się potocznych legend, np. że pojazdów z Francji i na literę „F” nie kupujemy. To spora strata, bo ci, którzy nie przejadą się tym modelem, nie będą mogli docenić jego walorów. A te największe Renault zdradza podczas jazdy.
Wnętrze Laguny zapewnia komfortową podróż 4 osobom. Fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane. Kierowca zajmie bez problemu właściwą pozycję. W obsłudze auta pomogą ergonomicznie rozmieszczone przyciski. Na początku trudności może sprawiać obsługa sterującego nawigacją joysticka, który umieszczono za lewarkiem dźwigni zmiany biegów. Zastosowane materiały są dobrej jakości, a deska rozdzielcza na tle konkurentów wyróżnia się prostotą i elegancją. Podczas dalszych podróży docenimy bagażnik o pojemności 508 l (VDA).
Prezentowany egzemplarz napędzał silnik diesla (dCi) o pojemności 2 l. Ta doładowana jednostka to rozsądny wybór – zapewnia dobre osiągi, które pozwalają na sprawne przemieszczanie się w ruchu miejskim i na autostradzie. Jednostka napędowa ma moc 150 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 340 Nm i jest osiągany przy 2000 obr./min. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Laguna potrzebuje 9,5 sek. Jej prędkość maksymalna to 210 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 6,9 l na 100 km.
Samochody francuskie słyną z komfortowo zestrojonych zawieszeń. Tu Laguna nas nie zawiedzie, co więcej – nie jest przesadnie miękka. Zawieszenie jest sprężyste, a pojazd pewnie pokonuje zakręty. Jeszcze lepsze prowadzenie może zapewnić system 4control, dostępny dla wybranych modeli, m.in. dla Renault z silnikiem 2.0 dCi. Jego zalety docenimy na parkingu – większa zwrotność – oraz podczas szybszej jazdy – auto zaoferuje lepszą przyczepność. Ceny Laguny Grandtour z jednostką napędową 2.0 dCi zaczynają się od 92 790 zł (promocja). Za taką kwotę otrzymamy auto z bogatym wyposażeniem.
Tagi: Laguna Grandtour, Wnętrze Laguny
Dodaj komentarz