O budowaniu oferty i preferencjach klientów w obecnych realiach rynkowych rozmawiamy z Marcinem Chmielewskim, właścicielem firmy PATIO Deweloper
Jak badają państwo zapotrzebowanie rynkowe, aby optymalnie dostosować ofertę do potrzeb klienta?
Tak, jak powiedziałem wcześniej, kluczowa dla sukcesu przedsięwzięcia jest lokalizacja. Dlatego w pierwszej kolejności określamy, jakie rejony nas interesują i tam skupiamy nasze poszukiwania. Znalezienie odpowiedniej działki w dobrej lokalizacji to podstawa w tym biznesie. Często w najbardziej pożądanych miejscach znajdują się działki problematyczne – za wąskie, niekształtne, z linią energetyczną przebiegającą przez środek itp.
Osobiście bardzo lubię takie „trudne tematy”. Stanowią dla nas wyzwanie i wielokrotnie udało się nam zrealizować ciekawe inwestycje właśnie na takich problematycznych terenach. Jeśli chodzi o badanie potrzeb rynku, to wsłuchujemy się w naszych klientów i staramy się wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom.
Jak oferta Patio wpisuje się w obserwowane na rynku tendencje? Starają się państwo, aby wszystkie inwestycje były podobne i kojarzone z deweloperem, czy stawiają na różnorodność i unikalność osiedli?
Trudno mówić o konkretnych trendach. Budownictwo jednorodzinne jest bardzo zróżnicowane, a każdy klient poszukuje czegoś innego. W Patio Deweloper staramy się stworzyć produkt skierowany do młodych rodzin, które stanowią naszą grupę docelową. Każda prowadzona przez nas inwestycja jest inna od poprzedniej. Oczywiście, czasem mogą wydawać się podobne, jednak przez cały czas nie tylko rozwijamy nasz produkt, szukamy nowych rozwiązań konstrukcyjnych czy optymalizujemy aranżacje wnętrz, ale także staramy się wyciągać wnioski z każdego zakończonego już projektu. Niewątpliwie wszystkie zrealizowane przez nas inwestycje posiadają wspólne cechy, choćby detale architektoniczne, które są poniekąd znakiem rozpoznawczym firmy Patio Deweloper.
Na co zwracają uwagę klienci, wybierając przyszły dom? Cena jest podstawowym kryterium, czy schodzi na dalszy plan wobec lokalizacji, designu i funkcjonalności nieruchomości oraz jej otoczenia?
Tak, jak wspomniałem wcześniej, moim zdaniem kluczowa jest lokalizacja: klienci w pierwszej kolejności określają miejsce i parametry lokalizacji, dopiero w dalszej kolejności wybierają projekty, które spełniają pozostałe kryteria – takie jak budżet, metraż czy design.
Wiele firm ogranicza się do podpisania z klientem umowy, po czym pozostawia go samemu sobie. Czy w Patio klient może liczyć na obsługę posprzedażową?
Obsługa klienta jest dla nas pierwszoplanowa. Od samego początku naszej działalności wyróżnia nas proklienckie podejście. Nasze działania zostały wielokrotnie docenione w różnych plebiscytach i konkursach. Już na samym początku staramy się pomagać klientom – w tym celu stworzyliśmy bloga, na łamach którego co klika dni publikujemy przydatne artykuły pomagające poruszać się w tym skomplikowanym środowisku, jakim jest branża deweloperska i zakup własnego domu. A decyzja nie należy do łatwych, bo z jednej strony klient musi odnaleźć się wśród skomplikowanych aspektów prawnych, z drugiej ocenić przyszły dom od strony technicznej i wreszcie – otrzymać kredyt na wymarzone lokum. Dlatego też przejmujemy często inicjatywę i staramy się ułatwić poruszanie pośród tych wszystkich zawiłości.
Kolejnym ważnym wyróżnikiem naszej działalności jest zarządzanie inwestycją do momentu, gdy nowi właściciele będą gotowi, by stworzyć odpowiednie struktury typu – wspólnoty czy stowarzyszenia – i przejąć osiedle pod zarząd właścicielski. Dbałość o zrealizowanie odpowiedniej formy prawnej osiedla oraz jego organizacja pozwala uniknąć problemów, jakie mają klienci tzw. bezczynszówek. Jeżeli na osiedlu jest jakikolwiek element wspólny, należy zadbać o to, w jaki sposób będzie zarządzany w przyszłości.
Które z dotychczasowych realizacji są państwa najlepszą wizytówką, a które cieszą się największym uznaniem ze strony klientów?
Każde nasz osiedle jest na swój sposób wyjątkowe. Jeżeli miałbym jednak wyróżnić jedno, to jest to osiedle Villa Park. Wspaniała lokalizacja w bezpośrednim sąsiedztwie lasu, prywatny park z placem zabaw i fitparkiem, bardzo wysokiej jakości materiały użyte do budowy, oryginalne rozwiązania architektoniczne, przestronne i świetnie zaaranżowane mieszkania… To taki deweloperski crème de la crème.
Rozmawiał Cezary Głogowski
Tagi: budownictwo jednorodzinne, cena, DOM, klient, Lokalizacja, Magdalenka, Marcin Chmielewski, PATIO Deweloper, pod Warszawą
Dodaj komentarz