logo
logo
logo
logo

Moda przemija, styl pozostaje
Opublikowano: 21 grudnia 2017

Rozmowa z Józefem Czerniejewskim, właścicielem i prezesem firmy jubilerskiej Natalia Gold

Panie Prezesie, przyczynkiem do naszego spotkania jest najnowszy pana sukces, jakim jest otrzymany przez Pana tytuł „Osobowość XX-lecia Konkursu Wiktoria”.

Już dwa lata temu przekroczyliśmy magiczną liczbę ponad 130 nagród na płaszczyźnie artystycznej i gospodarczej. W tym roku zostałem poinformowany przez kapitułę konkursu oraz zarząd Warszawskiej Izby Przedsiębiorców, że moja firma została  laureatem plebiscytu „WIKTORIA Znak Jakości Przedsiębiorców” – „Osobowość XX-lecia Konkursu M.Z.J”. Tegoroczne wyróżnienie było ukoronowaniem wielu nagród uzyskanych w tym konkursie na przestrzeni lat 2002–2011. Wśród nich znalazły się: główna nagroda „Fotel Lidera” uzyskana trzykrotnie (w roku 2002, 2003 oraz 2006), „Lidera Liderów” (2007), „Diamentowa Odznaka VIP” (2010), „Kupiec Roku” – Nagroda im. St. Wokulskiego (2008), czy „Ambasador Wiktorii M.Z.J.” ( 2011).

Która z dotychczasowych nagród jest dla pana najcenniejsza?

Wszystkie otrzymane nagrody traktuję jak swoje dzieci. Najbardziej kocha się ostatnie dziecko, ale przecież nie zapomina się o tych, które narodziły się wcześniej. Do uzyskanych wyróżnień i dyplomów staram się podchodzić z dystansem, w szczególności do tych o profilu komercyjnym.

Natalia Gold kojarzy się klientom z elegancją i stylem. Skąd czerpią państwo wzory i inspiracje do tworzenia wyjątkowych kolekcji biżuterii?

Natchnienie do projektowania czerpię z otaczającego mnie świata, dawnej architektury, a także odrębnych kultur. Ich odmienność, zróżnicowanie oraz często aura mistyki i duchowości stanowią bogate źródło inspiracji artystycznej.

Kto obecnie jest ambasadorem marki Natalia Gold?

Od kilku lat ambasadorką firmy jest wybitna solistka Polskiej Opery Królewskiej, Justyna Reczeniedi, ostatnia uczennica Słowika Warszawy – Bogny Sokorskiej. Uważam, że każdy artysta powinien mieć swoją muzę, natchnienie, które sprawia, że w pełni i z radością oddaje się swojej twórczości.

Dobra jakość, podążanie za gustami klientów, rzetelność firmy. To znak rozpoznawczy Natalii Gold.

Naszym przewodnim hasłem są słowa „Tworzymy z pasją piękne kształty”. W myśl tej dewizy każdy projekt jest kreowany z zaangażowaniem, szczególnie uwzględniając indywidualność wzoru oraz najwyższą jakość ostatecznego wyrobu. Biżuteria musi być nie tylko piękna i ponadczasowa, ale również praktyczna w użytkowaniu. W realizowaniu tych wartości pomagają mi cechy, jakie nabyłem w moim życiu.

Oferują państwo szeroki wachlarz biżuterii klasycznej i nowoczesnej. Czy ma pan sentyment do konkretnej kolekcji?

Najbliższa mojemu sercu jest biżuteria klasyczna, jak również bardzo prosta w formie. Jednocześnie muszę uwzględniać potrzeby i gusta potencjalnych klientów. Podczas projektowania naszych precjozów staram się wprowadzać jak największą różnorodność wzornictwa tak tradycyjnego, jak i nowoczesnego. Oczywiście nie kierując się ślepo tylko modą.

Obecnie zwiększa się konkurencja w branży jubilerskiej. Jakie działania podejmują Państwa, aby wyróżniać się na rynku?

„Moda przemija, styl pozostaje” – powiedziała kiedyś Coco Channel i kierując się tą dewizą przy projektowaniu biżuterii nie inspiruję się ślepo modą, która jest bardzo zmienna. Nie może się to przekładać tak, jak w przypadku projektowania ubiorów, gdzie następnego roku kreatorzy mody wprowadzają kompletnie nowy projekt. W przypadku biżuterii jest inaczej, gdyż powinna być ona ponadczasowa, zawsze aktualna. Te wartości zapewniamy naszym klientom dbając o najlepsze wzornictwo i wysoką jakość naszych wyrobów.

Jakie ma pan plany i zamierzenia na najbliższa przyszłość?

W przyszłości chcę przenieść salon do większego lokalu – 250 mkw. Obecny salon mieści się na powierzchni 160 mkw, natomiast w nowym miejscu znalazłaby się przestrzeń na studio fotograficzne, a w nim klient przy zakupie wyrobu mógłby uzyskać certyfikat wraz ze zdjęciem.

Panie prezesie, dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów i realizacji zamierzonych celów.

Tradycyjnie będę trochę przesądny i nie podziękuję, aby nie zapeszyć, a wówczas plany mają większe szanse ujrzeć światło dzienne.

Rozmawiała Agnieszka Rowicka

Żakiety – hit nadchodzącej wiosny!

Klasyczne torebki damskie – jaka torebka posłuży na lata?

Tagi: , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

obrączka ślubna

Jak sprawdzić, czy biżuteria faktycznie jest...

Biżuteria może swoim wyglądem łudząco przypominać złoto, jednak nie za...

Dobre zarządzanie kluczem do zdobycia statuet...

Już po raz trzeci redakcja Magazynu Gospodarczego FAKTY wręczała statu...
biżuteria

Dlaczego biżuteria to dobry sposób na lokowan...

Złoto od dawna budziło pożądanie i do dzisiaj jest obiektem we...